1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sandraakje

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Afstandbediening codes voor brandt tv

Hi ik heb 2 vragen.
Zijn er hier mensen die hun horizonbox met een brandt tv hebben?
En met welke code is het jullie gelukt om de ab op de tv te gebruiken.

En ook met het humax kastje een code van dr ab voor een lenco tv.
13 Reacties 13
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6884Posts
  • 787Oplossingen
  • 1962Likes

Hoi Sandraakje,

Ik heb zelf geen Brandt TV, maar 0416 zou moeten werken, anders wellicht 0417.
Als je bezig bent met dit stappenplan om de AB te koppelen, is het belangrijk dat je bij stap 3 direct de knoppen loslaat wanneer de tv uit gaat en gelijk erna moet je de instellingen opslaan wat uitgelegd wordt in stap 4. Doe je dit te laat, dan mislukt het opslaan.

Ik heb voor je Humax ontvanger geen code kunnen vinden om de AB te koppelen aan een lenco tv, maar misschien weet Willem-A een oplossing 🙂

Groet,
Evert
Sandraakje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Evert96 wrote:
Hoi Sandraakje,

Ik heb zelf geen Brandt TV, maar 0416 zou moeten werken, anders wellicht 0417.
Als je bezig bent met dit stappenplan om de AB te koppelen, is het belangrijk dat je bij stap 3 direct de knoppen loslaat wanneer de tv uit gaat en gelijk erna moet je de instellingen opslaan wat uitgelegd wordt in stap 4. Doe je dit te laat, dan mislukt het opslaan.

Ik heb voor je Humax ontvanger geen code kunnen vinden om de AB te koppelen aan een lenco tv, maar misschien weet Willem-A een oplossing 🙂

Groet,
Evert

Ik heb deze codes gedaan maar deze werken niet. ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6884Posts
  • 787Oplossingen
  • 1962Likes

Gaat de tv wel uit bij stap 3?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Achterin de handleiding staan alle codes om de Humax afstandsbediening geschikt te maken voor Tv en eventuele andere apparaten (niet bij elk type Humax mogelijk).

Daar zou de juiste code dus bij moeten staan, maar niet elk apparaat word ondersteund. Echter zijn op het Internet soms nog welcodes te vinden welke niet in de handleiding staan.

Ik weet de code zo niet, maar dat is ook niet te onthouden. Er zijn er zoveel van. Het zal dus even zoeken worden maar het kan dus voorkomen dat het niet mogelijk is, en daarom gebruikt men ook regelmatig een Logitech welke nog veel meer mogelijkheden heeft.
Sandraakje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Evert96 wrote:
Gaat de tv wel uit bij stap 3?

Nee ook niet. Er komt geen reactie vanaf de brandt net als bij de lenco
Sandraakje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Willem-A wrote:
Achterin de handleiding staan alle codes om de Humax afstandsbediening geschikt te maken voor Tv en eventuele andere apparaten (niet bij elk type Humax mogelijk).

Daar zou de juiste code dus bij moeten staan, maar niet elk apparaat word ondersteund. Echter zijn op het Internet soms nog welcodes te vinden welke niet in de handleiding staan.

Ik weet de code zo niet, maar dat is ook niet te onthouden. Er zijn er zoveel van. Het zal dus even zoeken worden maar het kan dus voorkomen dat het niet mogelijk is, en daarom gebruikt men ook regelmatig een Logitech welke nog veel meer mogelijkheden heeft.

Ik heb in de woonkamer idd een logitec. Maar een ab van zoveel geld beetje duur om aan een kind van 4 te geven ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6884Posts
  • 787Oplossingen
  • 1962Likes

Dan weet ik het helaas ook niet.
Het enige wat je kunt proberen is heel lang de tv knop ingedrukt houden totdat de tv wél uitgaat. Dit kan namelijk wel een minuut duren.
Sandraakje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Evert96 wrote:
Dan weet ik het helaas ook niet.
Het enige wat je kunt proberen is heel lang de tv knop ingedrukt houden totdat de tv wél uitgaat. Dit kan namelijk wel een minuut duren.

Goed idee ga ik vanavond even proberen 🙂
Thanks
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6884Posts
  • 787Oplossingen
  • 1962Likes

?? ik ben benieuwd naar het resultaat 🙂
Sandraakje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Evert96 wrote:
?? ik ben benieuwd naar het resultaat 🙂

Ik ga ook andere merlcodes proberen. Want mijn funlux pakte eerst ook nooit en met een grundig code wel maar kan nergens vinden waar lenco en brandt een zusteronderneming van zijn.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag Sandraakje

vaak zijn merken inderdaad een afgeleide van... Zoveel merken zijn er in feite niet, maar het lastige is dat het soms wel nét weer even anders werkt. Daardoor is dus helaas niet elk merk Tv (of audio apparaat en DVD speler*) te bedienen via de afstandsbediening van de Humax. (*dat laatste alleen bij bepaalde modellen van Humax).

Maar ik zal anders ook even kijken of ik wat kan vinden.

Welke Humax heb je overigens Sandraakje?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

PS:

Indien de code van uw apparaat niet in de lijst staat, bezoek dan onderstaande website. Onder MDB1.3 vindt u een complete lijst met ondersteunde codes.
http://www.humaxdigital.com/global/support/rcucodelist.asp
Sandraakje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas verschillendee merkcodes geprobeerd, maar geen enkel werkennd.
Bedanktvoor het meedenken en zoeken 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic