1
Vraag
2
Reacties
IvoF

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandbediening Ziggo koppelt volumeknop niet met Teufel soundbar

Ik heb een Teufel Cinebar One. Deze is via HDMI en optische kabel gekoppeld aan mijn Samsung tv. Geluid krijg ik met verschillende opties (optische kabel, Bluetooth), dus dat werkt. Het enige wat ik niet geregeld krijg, is ervoor zorgen dat de volumeknop van de afstandbediening van Ziggo het volume regelt van de soundbar. Hiervoor moet ik steeds de originele ab van Teufel gebruiken. De mogelijkheid om via ''beeld/geluid'' de ab te koppelen werkt niet. Continue loop ik hier vast. Of ik krijg telkens een herhaaldelijke vraag of het geluid harder werd (nee dus), of als ik de 1e 4 tekens van het modelnummer invoer krijg ik de melding ''gevonden'', maar met alsnog een teleurstellend resultaat. Al met al lukt het me dus niet om het geluid via de Ziggo ab te regelen.

Iemand een gouden tip?!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5352Posts
  • 195Oplossingen
  • 3237Likes

Als de id niet in de database zit dan houd het voorlopig op. Als de SB geen infrarood ontvanger heeft voor de volume ook. Misschien kun je net als ik doe het volume van de SB aansturen via de tv. Die doet dat via hdmi-cec. Daarvoor moet je de volume knop op de mediabox koppelen aan het tv volume. Op de tv stel je in dat het geluid extern afgespeeld wordt. Dat zal al wel zo zijn. Het lijkt me sterk dat de SB dit soort regeling niet accepteert. De aansluiting moet wel via hdmi zijn. Via optisch werkt het niet.

Bekijk in context

5 Reacties 5
TV2

Level 6
  • 109Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Bij beeld en geluid bij koppelen op ok drukken ook als het geluid via afstandbediening nog niet werkt.

Dan in hetzelfde menu de laatste optie “ bepaal je volume” de soundbar selecteren. Dan zou je het geluid van de Soundbar via de afstandbediening moeten kunnen regelen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77269Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22920Likes

Het is nog niemand gelukt om een Teufel te koppelen aan een Next of Next mini.

Die zit nog niet in de database.

IvoF
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is dit niet de oplossing.

IvoF
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is jammer om te horen. Enig idee of dit in de pijpleiding zit?

Voor time being dan maar met 2 ab's werken.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5352Posts
  • 195Oplossingen
  • 3237Likes

Als de id niet in de database zit dan houd het voorlopig op. Als de SB geen infrarood ontvanger heeft voor de volume ook. Misschien kun je net als ik doe het volume van de SB aansturen via de tv. Die doet dat via hdmi-cec. Daarvoor moet je de volume knop op de mediabox koppelen aan het tv volume. Op de tv stel je in dat het geluid extern afgespeeld wordt. Dat zal al wel zo zijn. Het lijkt me sterk dat de SB dit soort regeling niet accepteert. De aansluiting moet wel via hdmi zijn. Via optisch werkt het niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic