1
Vraag
2
Reacties
MRWJCA

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Afstandbediening Next Mini: Lang richten nodig

Hoi,

Heb nu een paar weken de Next MINI (2 maal) in bezit en gebruik.

Lekker klein en stil.

Min punt die gelijk naar boven kwam, afstandbediening is niet leesbaar in het donker (bij de Next gewoon, zat er verlichting in de AB)

Maar iets wat mij nu ook al een tijdje opvalt, is dat als je de Mini (en TV) wilt aanzetten dan moet je er wel voor zorgen dat je de AB rechtstreeks en lang richting de box moet laten wijzen , als je te snel naast je neerlegt gebeurt er niks. ander soort AB's en apparaten is dit helemaal niet nodig, maar de AB van de Next MINI is echt specifiek, is de TV en de MINI aan dan is het minder belangrijk hoe precies je de AB richt op het aparaat, het is echt alleen bij het aanzetten van de box.

(Aim, Press, Hold, Hold, Hold en Hold, actie)

Is dit een bekend probleem/uitdaging?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 849Likes

Beste MRWCJA, in het menu van de Next mini kan je instellen dat je met de knop links boven de televisie inschakelt en uitschakelt. Met de knop rechts boven schakel je de Next mini, in en uit.

Dat zou dit probleem moeten ondervangen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6163Posts
  • 231Oplossingen
  • 4752Likes

Dag @MRWJCA 

Voor zover ik weet hoeft de afstandsbediening alleen bij het bedienen en aanzetten van de TV gericht te worden; bij de Next Mini hoeft dat niet. Daarom kunt u de Next Mini ook uit het zicht plaatsen.

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 849Likes

De Next mini afstandsbediening werkt met bluetooth voor het bedienen van de Next mini en met infrarood voor het bedienen van je televisie.

Voor het aan en uitzetten van je televisie moet je dus richten met de afstandsbediening. Ik adviseer in jouw situatie om het aan en uitzetten met één knop uit te schakelen. Hiermee voorkom je dat je de televisie met de eerste druk op de knop niet aankrijgt en dat je dan nog een keer gaat drukken en daarmee de Next mini meteen weer uitzet.

De verlichting van de toetsen die er niet meer is mis ik ook wel, trouwens 🙂 

MRWJCA
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad de tv gaat ook aan met de Next Mini afstandbediening, maar dat was met de oude next ook, maar daar was het totaal geen probleem, nu is het best een hoofdpijn dossier (me vrouw heeft de meeste moeite) 

Natuurlijk om nu te zeggen we doen de tv niet meer aan met de Next Mini afstandsbediening is niet echt nuttig meer dan.

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 849Likes

Beste MRWCJA, in het menu van de Next mini kan je instellen dat je met de knop links boven de televisie inschakelt en uitschakelt. Met de knop rechts boven schakel je de Next mini, in en uit.

Dat zou dit probleem moeten ondervangen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic