1
Vraag
2
Reacties
Jan F Kommer

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Afstandbediening Next Box andere apparaten laten bedienen

De ab van de Next heeft bij installatie al direct m'n Philips TV en m'n Denon Ceol audio apparaat gevonden. Ik heb daar nooit modelnrs voor ingevuld want ik wist eigenlijk niet van het bestaan van die koppelingsmogelijkheid. De Next ab zet de TV en de Denon gelijktijdig aan en uit ontdekte ik toevallig. Prima, blij mee. Van de Denon regelde hij de geluidsterkte maar niet het aan en uitzetten. Maar na een keer verplaatsen en afkoppelen van de toestellen bediende de Next de geluidssterkte van de Denon niet meer dus die moet ik helemaal apart aan en uitzetten en de geluidssterkte regelen.
Ik ben toen gaan experimenteren met het inbrengen van modelnrs van de Denon maar zonder resultaat.
Wel regelde de Next wel het Deon geluid TIJDENS het inbrengen van diverse modelnrs maar als ik Oke gaf dan was dat weer weg.
Tijdens dat gedoe begon de Next kennelijk zelf te denken en dacht, kom laten we dan het geluid van de TV maar regelen. Maar dat is uiteraard geen optie. Die heb ik altijd uit staan. Daarvoor heb ik geen goeie audio installatie.
Iemand een idee? Bij Ziggo hoef ik niet aan te kloppen want via de site wordt je niets wijzer en bellen duurt uren en dan krijg je iemand die zegt dat het allemaal op de site staat en een mailtje kan ook al niet. Ik ben niet van "vroeger was alles beter", maar sommige dingen toch echt wel. Het Forum werkte ook niet want toen ik bij de teverdenheidsvraag bovenstaand commentaar werd dat niet verstuurd. Hopelijk hier wel.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jan F Kommer
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost.

Per abuis ontdekte ik dat er onder die laatste regel waar je de TV en het audio apparaat kan inbrengen nog een regel buiten het beeld valt waar je dan uit die apparaten kan kiezen. Eén druk op die knop en de Denon staat ervoor. Probleem opgelost.

Maar ik wil daar iets algemeens over kwijt: ik zie in de hele digitale wereld dat IT-ers websites en handleidingen maken zonder dat ze daarvoor de deskundigheid hebben. Ik bedoel niet hun ongetwijfeld geweldige technische deskundigheid maar om even blanco te worden en te bedenken welke volstrekt andere vragen bij een leek opkomen. Daar bestaan mensen die dat kunnen. Ik ben 20 minuten bezig geweest om mijn vraag terug te vinden en mijn slotreactie te plaatsen. En niet om op te scheppen maar voor de duidelijkheid; ik ben een deskundige leek en goed thuis in de digitale wereld.

Bekijk in context

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Die keuze om het apparaat te selecteren dat de volume regeld was aan het begin op de pagina te zien zonder te scrollen. Er is een menu regel toegevoegd waardoor deze buiten beeld is gekomen.

 

De software mensen zouden duidelijker kunnen maken dat er nog meer regels zijn dan je nu ziet.

 

Als je echt iets snel wilt vinden over de Next van Ziggo gebruik dan Google.

Beetje krom maar wel waar.

Bekijk in context

8 Reacties 8
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Als de Next twee apparaten vind die geluid kunnen regelen dan moet je er 1 kiezen. Blijkbaar was de keuze van de Next je receiver en is door het schakelen de receiver even uit beeld geweest en heeft de Next je tv gekozen om de volume van te regelen.

 

Kijk eens wat er voor apparaat geselecteerd is.

Ik regel de volume van de tv die indirect dan het volume van de receiver regelt.

Jan F Kommer
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Next kent m'n Philips TV mijn Denon Ceol audio apparaat. Na wat geklooi deed hij ineens het geluid van de Denon. Prima. Maar na wat verplaatsingen en afkoppelingen deed hij geen audio van de Denon over maar van de TV. Toen heb ik een reset gedaan en nu pakt hij van beide apparaten geen geluid. Wel aan en uit TV.

Ik kan die beide apparaten in feite ontkoppelen van de Next om ze weer opnieuw aan te sluiten.

Jouw suggestie gaat bij mij niet lukken.

Jan F Kommer
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost.

Per abuis ontdekte ik dat er onder die laatste regel waar je de TV en het audio apparaat kan inbrengen nog een regel buiten het beeld valt waar je dan uit die apparaten kan kiezen. Eén druk op die knop en de Denon staat ervoor. Probleem opgelost.

Maar ik wil daar iets algemeens over kwijt: ik zie in de hele digitale wereld dat IT-ers websites en handleidingen maken zonder dat ze daarvoor de deskundigheid hebben. Ik bedoel niet hun ongetwijfeld geweldige technische deskundigheid maar om even blanco te worden en te bedenken welke volstrekt andere vragen bij een leek opkomen. Daar bestaan mensen die dat kunnen. Ik ben 20 minuten bezig geweest om mijn vraag terug te vinden en mijn slotreactie te plaatsen. En niet om op te scheppen maar voor de duidelijkheid; ik ben een deskundige leek en goed thuis in de digitale wereld.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Die keuze om het apparaat te selecteren dat de volume regeld was aan het begin op de pagina te zien zonder te scrollen. Er is een menu regel toegevoegd waardoor deze buiten beeld is gekomen.

 

De software mensen zouden duidelijker kunnen maken dat er nog meer regels zijn dan je nu ziet.

 

Als je echt iets snel wilt vinden over de Next van Ziggo gebruik dan Google.

Beetje krom maar wel waar.

A.J. Ruijgrok

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn Sonos Beam wordt prima bediend door de AB va de Next echter alleen tijdens het tv kijken. Wanneer ik alleen audio wil luisteren voor bv radio of Spotify kan ik niks met deze afstandbediening. Dit in tegenstelling tot de ab van mijn vorige box, de mediabox XL/ Horizon. WAAR-DE-LOOS.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @A.J. Ruijgrok

 

Goed om even aan de bel te trekken natuurlijk, misschien kan @Bert of @robbo eens met jou meelezen! Zij weten veel van dit onderwerp 😄 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@A.J. Ruijgrok Er zijn veel audio varianten en verbindingen.

Helaas geen idee wat betreft Sonos en de Next AB.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Jammer @Bert 🙂 

@A.J. Ruijgrok, zijn de problemen nog actueel? 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic