1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rallye20e

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Afstandbediening Mediabox XL scrollt als een gek

Sinds geruime tijd (eigenlijk sinds de update...) komt het voor, dat bij het kiezen van een andere zender de Mediabox (Horizon) als een idioot door de zenders begint te scrollen. Dit is niet te stoppen, door op de afstandsbediening te drukken. Ik kan niet nagaan of dit een probleem van de remote is, of van de Mediaboxn, maar ik wordt er af en toe stapeldol van. Soms stopt dit scrollen na 5-10 seconden, maar soms ook wel 30 of 40 of zoiets. Gezien de diverse moeilijkheden n die ontstaan zijn na installatie van de (beruchte) update van afgelopen juni en het feit dat dit probleem voordien ook NOOIT is opgetreden (de mediabox reageert sindsdien ook gewoon slechter op de remote), verdenk ik de Mediabox emn/of de update ervan. OH ja... nieuwe batterijen in de remote helpen NIETS !!! Het zij maar alvast vermeld.,

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad of de fabrieksinstellingen?

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@BertDe Mediabox is nav eerder gemelde problemen kort na de update op deze community al wel 'bewerkt' door een 'pro' van Ziggo. Daarna was er verbetering, maar het scrollen linke ik toen (nog) niet aan de update. Ik heb niet veel instelingen veranderd, dus ik neem aan dat goede (fabrieks)instellinggen er nog instaan. Ik heb 'm nog geen 30 sec van de stroom gehad

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bij de fabrieksinstellingen worden alle zelfgemaakte instellingen, geplande opnames en opnames weer opgepakt, dat staat allemaal in de cloud opgeslagen voor je.

Behalve in beeld en geluid mogelijk nog iets aanpassen aan Dolby en opnieuw inloggen in eventuele apps.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Rallye20e

 

Helaas krijgen we meerdere meldingen binnen waarbij de afstandsbediening niet werkt zoals verwacht. De afstandsbediening lijkt alle zenders te willen afgaan en dat maakt het gebruik niet heel fijn.

Inmiddels is dit probleem bij ons bekend en wordt er gewerkt aan een fix. Tot die tijd, houd vol houd moed, het komt echt weer goed!

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@JamylaJa.. precies dat! Ik druk op de  'P' + of - knop en de box loopt vervolgens vaak ongecontroleerd meer of zelfs alle zenders langs en dat stopt net zomaar. Dat dit het gebruik "... niet heel fijn maakt." is slechts een understatement. Zeker na de eerdere problelem en het aanhoudende probleem van het altijd 10 seconden wegvallen van het beeld na iedere inschakeling van de box.. Ofwel de 'fix' moet op korte termijn komen, of ik ga alsnog een overstap naar glasvezel maken. Hoor van de vele 'glasvezelaars' in mijn omgeving zeer weinig tot nooit over aanhoudende problemen zoals bij de Horizonbox. En nu bij Ziggo de Formule 1 als abonnee-argument is weggevallen, lijkt het me raadzaam de prijs/kwaliteit t.o.v de apparatuur eens echt goed onder de loep te nemen. Ben dus benieuwd. Wel hartelijk dank voor je reactie!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Rallye20e

Wanneer je nieuwe dingen ontwikkeld kan er ook wel eens iets niet helemaal goed gaan. Ziggo is een groot bedrijf. Dus op het moment dat bij een klein percentage klanten een probleem ontstaat, hoor je dit sneller dan bij een (mogelijk) kleinere glasvezel aanbieder. Bij het oplossen van dit probleem moeten we ervoor zorgen dat we niet een probleem creëren bij de klanten waarbij dit probleem niet speelt. 

Zodra wij een update hebben over deze melding, hoor je het gelijk van mij 🙂 

Om wat uit te testen stuur ik je gratis een nieuwe afstandsbediening toe. Ik heb heel benieuwd naar je ervaringen met deze andere afstandsbediening. 

 

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@MeindertDank voor de aanbod. 👍 Ik hoop dat het de oplossing is, maar betwijfel het. Als de box een zo'n controleerbare scroll inzet, helpt het namelijk niets, als ik de 'verbinding' tussen remote en mediabox verbreek, door de remote bv in een afgesloten lade te leggen, geheel afdek met een kussen/krant/doek of anderzijds buiten het 'zicht' van de mediabox breng. M.a.w. het lijkt mij geen reactie op een 'hangende functie' van de remote, maar 't lijk daardoor een software-matig probleem van de box. Het is -terugdenkend- ook vrijwel direct na de update ontstaan/bemerkt. Niet alleen dit maar ook de tragere reactietijd op de remote en -ook zeer irritant- het beeld en geluid lopen nauwelijks nog synchroon. Beeld volgt met vertraging op het geluid. Soms loopt het beeld zelfs ruim ½ seconde achter. Dit was eerder het geval, maar leek een goed jaar voor de update vrijwel nihil, maar het a-sychroon lopen van beeld en geluid is helaas ook geheel terug van weggeweest. Ik wacht in elk geval eerst de komst van de afstandsbediening af en zal je daarna verslag doen van het effect.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hmmm, zo te lezen gaat er meer mis bij je dan alleen deze scrollende afstandsbediening, @Rallye20e
Laten we sowieso afspreken dat je ons een update geeft als je de nieuwe afstandsbediening in huis hebt? Bij diverse klanten heeft dit namelijk wel het probleem opgelost, maar bij anderen weer niet. Dus het is een 50/50 situatie. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen hierin.

Het geluid van het geluid moet wel synchroon lopen, want anders kijkt het wel erg irritant. Een bekende vraag (waarschijnlijk al eerder gesteld), maak je gebruik van externe boxen of komt het geluid rechtstreeks uit de boxen van je televisie? En zit er tussen je televisie en de mediabox ook nog een extra apparaat, bijvoorbeeld een versterker? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Rallye20e en zo zijn we zomaar weer enkele dagen verder (wat vliegt de tijd!)

We hebben nog geen update van je ontvangen over de stand van zaken. Mag ik voorzichtig aannemen dat het euvel is opgelost? 

We horen het graag! Als er nog zaken zijn waar je wat support bij kunt gebruiken, schroom niet het te delen! 

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Meindert@Jacob  Allereerst even een update over het scrollen. Ik heb de afstandsbediening nu net een dag of 10 in gebruik geloof ik. En het vanaf het eerste moment reageerde de box sneller en directer. Het ongecontroleerd scrollen bleef ook uit. Helaas ging het maandagavond ineens toch weer fout. De box stond toen al een tijdje aan (± 1½ uur) toen hetzelfde probleem weer optrad. Ook de reactie op de remote lijkt daarna weer minder scherp, maar dat kan ik nog niet helemaal peilen. Woensdagavond had ik ook nog weer een moment dat tijdens een zenderwisseling hij een Dit is de reden dat ik nog niet direct heb gereageerd op het bericht van dinsdag of zenders extra doorliep. Resumé: het leek over, maar het is dus niet verdwenen. Het is wel minder, maar niet volledig opgelost dus...

Dan het niet synchroon lopen. De TV is met een HD-kabel op de Medibox aangesloten en het geluid loopt via het analoge kanaal (cinch/RCA-kabel) van de box naar mijn versterker. Per zenderkanaal kan het asynchroom lopen nogal verschillen van een beetje tot niet aan te loeren. Vreemd is ook dat het per moment ook kan verschillen op bv 1 dezelfde zender. Geluid loopt voor het beeld uit. Helaas heeft mij TV geen (goed werkende) analoge aansluiting voor geluid meer; 3,5mm jackplug voor koptelefoon heeft defect in 1 kanaal en een andere aansluiting zit er niet op.

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Jacob @Meindert  Er staan hiervoor 2 zinnen die niet helemaal kloppen. Hier moet staan: "Woensdagavond had ik ook nog weer een moment, dat de box tijdens een zenderwisseling ook nog weer 2 of 3of zenders extra doorliep. Dit is de reden dat ik nog niet direct heb gereageerd op het bericht van dinsdag.

Marianvanommen

Level 4
  • 36Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Hier precies hetzelfde.  Het helpt als je dan met de afstandsbediening naar een volgende zender drukt..   dan stopt het op hol slaan. En ja het is super irritant.  

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@MarianvanommenDat helpt bij mij dus totaal NIET. Box blijft er lustig op los scrollen, totdat hij er zelf genoeg van heeft. Met de nieuwe remote lijkt het wel beten, maar is niet helemaal verdwenen.

Marianvanommen

Level 4
  • 36Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

@Rallye20e   ik druk dan wel een aantal keer hoor.  Maar ik herken het probleem en het is irritant.   

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Rallye20e, bedankt voor je duidelijke terugkoppeling. Het resultaat is jammer genoeg niet het gewenste en ik moet helaas vermelden dat dit een bekend probleem is. We werken hard aan een oplossing zodat @Marianvanommen en jij binnenkort niet meer langs de kanalen heen vliegen. 

 

We kunnen ons nog wel even richten op je tweede probleem. Een andere kabel tussen beiden heeft ook geen oplossing geboden? 

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Lotte, de meegeleverde kabels heb ik al vervangen door een stuk duurdere kabels, zowel de cinch tussen box en stereoversterker, alsook de HDMI zijn van een gerenommeerd kabelmerk. Het geluid werd daardoor wel hoorbaar al een stapje voller, maar op de synchroniciteit van beeld en geluid heeft dit geen effect gehad. Zoals gezegd: Voor de update was de 'delay' van het geluid via het instellingenmenu op de mediabox zelf in een bepaalde mate in te regelen in stappen van 0,1 seconden. Maar die functie is na de update verdwenen. Het verschilt ook per uitzending. De Formule 1 uitzendingen (met name alles vanuit de F1-studio) hadden soms een verschrikkelijk verschil (soms meer dan 0,5 sec) en dat komt bij een zender als bv de ZFD ook regelmatig voor. Andere keren valt het mee en bij de meeste publieke NL-zenders schat ik de delay maximaal op zo'n 0,2 - 0,3 seconden. En da's toch goed zichtbaar. Dat ligt niet aan de kabels, want die herkennen die zenders niet. Of ik heb hele slimme, doch slinkse kabels... 😏

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Ralllye02e Haha onderschat de kracht van de kabels niet! Ik ga nu toch een hulplijn inschakelen. @robbo Heb jij misschien de gouden tip voor dit audio probleem? 

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Meindert @Lotte @Jacob Begin vorige week of zo heeft Ziggo wel weer de tijd gevonden om ongevraagd EN ongewenst één of ander walgelijke 'nerdy' filmgerelateerde achtergrond op de startpagina van het menu te plempen, waarbij ook nog eens het hele menu is veranderd. Sinds die dag is ook het scrollen weer helemaal van god los en aan de orde van de dag. Lijkt er langzamerhand op, of Ziggo graag van haar klanten af wil. Mannnn... wat is dat toch met al die flauwekul!!!

Rallye20e
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Kan ook niet een instelling vinden waar ik die onzin op kan heffen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic