Vraag
Reacties
Aankondigingen
some45
Level 2

Afstandbediening Mediabox XL op Next

Ik heb sinds kort de Next ontvangen, maar ik kan maar niet aan die nieuwe afstandbediening wennen.

Wij zoeken vrij veel op en om dan elke keer door dat toetsenbord op het scherm te springen, heel irritant.

Dan vinden we de vorige afstandbediening veel fijner, omdraaien, intoetsen en klaar. Gaat 5x zo snel.

Is er een manier om deze afstandbediening te pairen met de Next? Heb op internet al gezocht, maar niets gevonden... Ook de pairingscyclus van de XL en Next geprobeerd, maar helaas...

0 Kudos
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
wewanl
Level 17

Probeer eens een spraakopdracht met de nieuwe afstandsbediening. 
Dat gaat erg snel hoor.

0 Kudos
Zeeburgia
Level 15

Ik beschouw de afstandsbediening van de Next, die sinds een jaar na een upgrade ook voor de Mediabox XL beschikbaar is gekomen, als een wereld van verschil qua ergonomisch gebruikersgemak t.o.v. de AB van de XL. 

De cijfertoetsen zijn groter, vanwege het geringere gewicht ligt deze makkelijker in de hand en de door @wewanl terecht genoemde spraakherkenning als meest in het oog springende verbeteringen. Het ontbreken van een toetsenbord weegt voor mij persoonlijk daar niet tegenop. Ik zoek via spraakopdrachten en browsen op internet doe ik wel via mijn desktop.

Enig minpunt blijft dat de op zich handige verlichting veel te kort functioneert. Het is jammer dat dit nog niet met een software update is aangepast naar bv. 5 seconden, of nog mooier aan de omgevingslichtsterkte. Hoewel ik besef dat dit ten koste zal gaan van de levensduur van de batterijen.

wewanl
Level 17

Volgens mij heeft de laatste versie van de afstandsbediening van de Next geen toetsverlichting meer.

0 Kudos
Zeeburgia
Level 15

Interessant, dat was mij niet bekend. Lijkt enigszins op de weg van de minste weerstand om een op zich leuke functionaliteit met meerwaarde, die echter (nog) niet optimaal funtioneert, maar te cancelen.

0 Kudos
some45
Level 2
Topicstarter

Ja, ik begrijp dat het een persoonlijk iets is.

Ik heb een hekel aan spraakopdrachten, die knop mag er gelijk af van mij.

Ik ben helemaal gewend aan het toetsenbord.

Is er echt geen manier om de "oude" afstandbediening aan de Next te koppelen?

0 Kudos
wewanl
Level 17

Heb je zelf al wat toetscombinaties geprobeerd om de oude Horizon afstandsbediening te koppelen aan je Next?

0 Kudos
some45
Level 2
Topicstarter

Ja, enkele die ik geprobeerd heb:

1) TV (back) + 0

2) TV + 0

3) koppelknop aan toetsenbord zijde, slotje gaat branden maar meer gebeurd er niet

4) XL afstandbediening terug naar fabrieksinstellingen (Volume omlaag en source knop) en nogmaals bovenstaande 3...

Zijn er nog meer opties?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

het is volgens mij afhankelijk welke next je hebt. de v2 van humax kan alleen omgaan met de meegeleverde ab (zonder licht in de toetsen), deze next herken je aan dat het stroomkabel 1 geheel is ipv een blok met daaraan een stekker die je erin duwt en er zit geen aan-uit knop meer aan de achterkant van de next

0 Kudos
some45
Level 2
Topicstarter

Ik heb de versie zonder aan/uit knop. Wist niet dat er verschillende versies al waren...

0 Kudos
Gio2903
Level 17

sinds een maand of 2 word de andere versie geleverd. helaas heb je de v2 en kan je hier geen keuze in maken en zal dus de meegeleverde ab gebruikt moeten worden..

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Zeeburgia  schreef:

Interessant, dat was mij niet bekend. Lijkt enigszins op de weg van de minste weerstand om een op zich leuke functionaliteit met meerwaarde, die echter (nog) niet optimaal funtioneert, maar te cancelen.

@Zeeburgia De roep om een zuiniger gebruik van batterijen was groter, in de iets kortere zitten maar 2 batterijen, omdat de verlichting eruit is en de oproep mogelijkheid als je hem kwijt bent, dat scheelt een stuk in uitgebreidere verbinding die de Next met de AB heeft.

0 Kudos