1
Vraag
2
Reacties
RCKM

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afspelen opnames nextbox - afspelen mislukt - bekabeld?

Beste,

Al een hele poos een Ziggo abonnee hier. Afgelopen jaar veel problemen gehad met onregelmatig WiFi signaal (10-20-30 seconden weg voordat hij reconnect). Inmiddels door aanpassing van draadloze settings in de Connectbox lijkt dit opgelost (zowel 2.4ghz als 5ghz naar vaste kanalen gezet). 

Wel kampen we op onze Ziggo Next Box nog altijd met het gegeven dat hij eens in de zoveel tijd blijft hangen of uitvalt bij het afspelen van opnames. Ik moet dan uit het menu “bewaarde opnames” en soms zelfs de Next Box van de stroom halen voordat ik de opname weer vloeiend af kan spelen... Dat gebeurt altijd heel random en vervolgens wordt er gezegd dat de verbinding te traag is. Draai ik echter op mijn devices speedtests kom ik op de beneden verdieping, waar ook de next box staat, tussen 200 en 250 mbit download en rond de 20 mbit upload. Dat geldt overigens ook wanneer ik binnen diagnostiek van de Next Box een test draai; signaal kwaliteit goed en internetsnelheid hoog. For the record: ik heb de next box enkel met coax aangesloten, maar NIET rechtstreeks via een netwerkkabel met de Connectbox in de meterkast. De Next Box is dus via WiFi verbonden. 
 

Wat kan ik doen? Ik weet natuurlijk dat er niets boven bekabeld gaat, maar weet niet of ik makkelijk die kabel kan gaan trekken daar ik enkel deze contacten in de buurt van mijn TV en dus Next Box heb:

 

  • Moet ik een keer terug naar fabrieksinstellingen?
  • Moet ik een andere router in overweging nemen? Lees + hoor hier en daar wel veel onvrede over de Connectbox 
  • Bovenstaande foto in acht genomen. Zou deze combinatie wellicht werken?

https://www.allekabels.nl/coax-verloopstekker/124/1281374/verloopstekker-coax-male-iec-female.html?g...

https://www.netwerkkabelshop.nl/netwerkkabel/cat6-kabel/coax-netwerk-combinatiekabel-van-1-5-meter-w...

  • Moet ik toch pogen om een UTP kabel te trekken?
  • Kan ik nog iets met Router / Next Box settings?
  • Zie ik nog iets anders essentieels over het hoofd? Of moet ik gewoon accepteren dat ik maandelijks € 70+ betaal voor een niet 100% werkend abonnement  ?…..?

 

Alvast ontzettend bedankt voor jullie gedane moeite en reacties. 
 

Groet!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @RCKM,

Welkom op de Community!

Heel vervelend dat er zowel problemen zijn met de wifi als opnames van de Next.
Als de Next via de wifi is aangesloten, heeft dit waarschijnlijk dezelfde oorzaak.

Een verbinding via een UTP-kabel is het stabielst en snelst.
Al zie ik weinig heil in de stekers die je online hebt gezien.
Er is echt internet vanaf het modem nodig.

Naast het trekken van een UTP-kabel kun je ook overwegen om de 5GHZ een andere naam te geven. 
Een Connectbox zendt namelijk 2.4 GHZ en sneller 5.0 GHZ uit,
Als de 5.0 GHZ wifi een andere naam heeft, kun je de Next hiermee verbinding laten maken. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je serieuze artikelen leest, van bijvoorbeeld vaktijdschriften schrijven ze altijd dat als je zeker wil zijn van een ongestoorde verbinding je voor bekabeld moet gaan.

Wifi is van te veel factoren afhankelijk , het kan goed werken, met de nadruk op kan.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @RCKM,

Welkom op de Community!

Heel vervelend dat er zowel problemen zijn met de wifi als opnames van de Next.
Als de Next via de wifi is aangesloten, heeft dit waarschijnlijk dezelfde oorzaak.

Een verbinding via een UTP-kabel is het stabielst en snelst.
Al zie ik weinig heil in de stekers die je online hebt gezien.
Er is echt internet vanaf het modem nodig.

Naast het trekken van een UTP-kabel kun je ook overwegen om de 5GHZ een andere naam te geven. 
Een Connectbox zendt namelijk 2.4 GHZ en sneller 5.0 GHZ uit,
Als de 5.0 GHZ wifi een andere naam heeft, kun je de Next hiermee verbinding laten maken. 

RCKM
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Erik,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, wordt zeer gewaardeerd.
 

Dan ga ik dat laatste eens proberen, vooral omdat '’mooi'’  / '’netjes'’ kabel trekken helaas geen optie gaat zijn in dit geval. 

Thanks again!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic