donderhond

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Afronden installatie mediabox duurt te lang

Na ontvangst van de nieuwe witte Smart modem heb ik geen bedrade internetverbinding meer tussen de tv en de modem. Wel via Wi-Fi. Ook doet de mediabox het niet meer sinds de nieuwe modem is geïnstalleerd. Ik heb deze al een tijdje niet meer gebruikt en wilde vandaag een opname maken van NPO 1.

De mediabox reageerde niet. Ik heb de fabrieks instellingen gereset en krijg nu de melding dat de installatie bezig is en dat ik na 30 minuten geen beeld de klantenservice moet benaderen.

Wat nu?

53 Reacties 53
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @donderhond ,

Dat klopt, echter zal in dit geval als je de Cisco laat activeren de Next mini weer komen te vervallen.De situatie word dan weer zoals deze eerst was.Lijkt dat je wat dan?

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @visser, hartelijk dank voor je reactie. Mijn oude mediabox heractiveren en de Next laten vervallen zou zeer welkom zijn en de oplossing voor mijn probleem. Hoe moet ik dat aanpakken?

Met vriendelijke groet.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een moderator kan dat regelen voor je.

Zou je daarvoor de CA ID(staat onderop de box) en het smartcard nummer in je profiel onder het kopje ''persoonlijke opmerkingen'' willen zetten?

Zelf heb ik dit ook laten doen, en het kan wel een tijd duren voordat de mediabox weer werkt.Een dag of 4 bij mij.

De moderator kan dan meteen een retourdoos sturen voor de next.

 

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Wederom hartelijk dank voor je bericht. Ik heb de gevraagde informatie in mijn profiel gezet. Dat het een dag of 4 zou kunnen duren is geen enkel probleem, ik heb absoluut geen haast. Heel fijn dat er mensen meedenken en helpen. Een heel prettig weekend gewenst.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top, een moderator komt binnen enkele dagen langs in je topic om het in orde te maken.Ook alvast een fijn weekend gewenst!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @donderhond, ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Ik zie geen ca-id en smartcardnummers terug in jouw profiel. Wil je deze achter je postcode en huisnummer zetten?  Dan ga ik een verzoek indienen om hem weer te activeren. 

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Lotte, bedankt voor je bericht. CA-ID staat in mijn profiel bij Persoonlijke Opmerkingen. Heb het op jouw verzoek geplakt achter mijn postcode en huisnummer. Staat tevens bij "over jezelf"

Hoor graag als het nog steeds niet zichtbaar is.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Gevonden @donderhond ! Bedankt voor je snelle reactie, geduld en begrip! Bij deze heb ik een verzoek ingediend om de mediabox weer te activeren. Doorgaans gebeurt dit binnen 3 werkdagen; wordt vervolgd!

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Fantastisch. Wat een geweldige service. Hier ben ik heel erg blij mee. Wat fijn dat iedereen zo behulpzaam is.

Mocht het langer duren, geen probleem!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @donderhond, inmiddels is de taak gesloten en moet alles weer goed gaan. Werkt het bij jou ook weer? Wij zijn benieuwd 🙂 

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen @Lotte, bedankt voor je bericht. Helaas werkt het nog niet. Aan het einde van de herinstallatie krijg ik de melding: "Smartcard fout. De smartcard hoort bij een andere mediabox. Voer de juiste smartcard in".

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @donderhond, dat is vreemd! In welk module nummer heb je hem nu zitten? 

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedemiddag @Lotte, wat is een module nummer? Ik heb vorige keer smartcard nummer doorgegeven. Bedoel je iets anders?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @donderhond 

Ik denk dat lotte het smartcard nummer bedoeld.Kan je in MijnZiggo kijken of het CA ID en smartcard nummer wat daar staat klopt met jouw CA ID en Smartcard nummer?

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen, dit is echt heel genant maar ik had een foutje gemaakt in het CA-ID nummer. Heb het ondertussen gewijzigd. Het smartcard nummer klopte wel. Kan ik anders op een of andere manier foto's sturen van de sticker aan de onderzijde en de smartcard? Wat voor risico loop ik als ik ze als bijlage meestuur?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@donderhond,

Je zou de foto via PB naar @Lotte kunnen sturen, alleen kan het zijn dat het dan wel wat later opgepakt word omdat zij niet altijd werkt.

Maar als je het in je profiel hebt gewijzigd, moet het ook goed komen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@donderhoud kan gebeuren. Wij gaan het regelen. Aan de informatie in je profiel heb ik genoeg, we gaan opnieuw sleutelen.

Wordt vervolgt! 

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor uw bericht. Heel vervelend dat ik extra werk bezorg. Mocht dit kosten opleveren, dan betaal ik die.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat geeft niets hoor, geen zorgen! Ik zie dat de opdracht afgerond is, @donderhond. Kun je mij laten weten of het bij jou nu werkt zoals het hoort?

donderhond
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik had de opdracht als afgerond omdat ik er vanuit ging dat de boel ging werken zoals beschreven. Maar omdat ik zo stom was het verkeerde CA-Id in te voeren moest ik dat veranderen. Het is nog niet opgelost maar ik wilde de zaak afwachten en niet opjagen. Ben benieuwd naar de status.

Uitgelicht topic