1
Vraag
2
Reacties
Dirkie

Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Af en toe probleem met beeld via de Mediabox Next

Sinds een tijdje hebben wij de Mediabox Next en die bevalt heel goed. Via de bijgeleverde HDMI kabel is deze aangesloten op de Samsung TV. Dit werkt heel goed. Maar soms geeft de Mediabox geen beeld meer op de TV. We hebben nu 2 varianten gezien. De ene is helemaal geen beeld meer. En bij de andere hebben we beeld, kiezen een opname om af te spelen en dan verdwijnt het beeld helemaal. De enige oplossing die werkt is even de stroom van de Mediabox afhalen. Na het opstarten werkt alles weer goed. Ben ik de enige of zijn er meer met dit 'probleem'?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Lotte @Jamyla @tjhslangen We gebruiken de nieuwe Mediabox Next nu alweer bijna 2 weken en tot nu toe heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je al een keer de fabrieksinstellingen geprobeerd?

Vrijwel alles wordt weer opgepakt, alleen even instellingen in Beeld en Geluid weer aanpassen, als je er zelf iets gewijzigd hebt en opnieuw inloggen in apps.

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Bert Dat zal ik morgenochtend eens proberen, want dan kijkt niemand TV. Alleen weet ik niet of het dan opgelost is want het komt onregelmatig voor. Dus als het daarna 2 weken stabiel blijft kan ik pas zeggen of dit de oplossing was.

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Helaas heeft het niet geholpen. Vanavond weer zelfde probleem.  Nu even goed gekeken. Vreemde is dat het geluid goed werkt, bij zappen zie ik de programma informatie en als ik de guide oproep zie ik die ook. Alleen het beeld van de zender blijft zwart.  

Stekker er even uit en weer om heeft het nu weer (tijdelijk?) opgelost.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Erg jammer dat het niet heeft geholpen @Dirkie

Heb je al eens een andere HDMI ingang van de TV getest? Het lijkt er namelijk op dat de box en TV niet goed met elkaar communiceren.

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Jamyla Ga ik vanavond proberen. Ik laat weten of het geholpen heeft.

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Jamyla Ik heb de HDMI kabel op een andere ingang van de TV aangesloten. En dat heeft bijna een week goed gewerkt. Maar vandaag toch weer hetzelfde probleem. Vlak daarvoor reageerde de Mediabox Next even heel traag (tot bijna niet) op de afstandsbediening. In plaats van opnieuw starten nu de kabel uit de tv verwijderd en weer erin gedaan. En jawel dan werkt het weer. 

Maar ik neem aan dat het niet de bedoeling is om iedere week de kabels los te halen. Kan het zijn dat er iets mis met de kabel of de aansluiting van de Mediabox Next?

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Je kan proberen de next op 1080p te zetten. Dit werkt meestal met weg vallend beeld.

 

Wat ook kan is next aangesloten houden en aanzetten. tv zelf na febrieksinstellingen te zetten dus niet de next. Bij de installatie van de tv gaat hij ook de hdmi af.

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@tjhslangen Het probleem is niet dat het beeld volledig wegvalt. Als de storing optreedt is er gewoon beeld. De programma informatie van de Next (Guide) is gewoon zichtbaar, bij zappen is de programma informatie ook in beeld en het geluid blijft ook gewoon hoorbaar. Alleen het beeld van de zender of van de opname komt niet door want dan blijft het beeld zwart. Wij hebben de Next nu een aantal maanden en het heeft altijd perfect gewerkt. Dit probleem is pas sinds een paar weken. En dit probleem komt alleen bij de Next voor. Het andere HDMI apparaat wat nu op de 'oude' aansluiting zit werkt daar ook perfect. De TV herkent meteen dat er iets anders op de aansluiting zit net als bij de wisseling van de Next.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Dirkie, goed dat je het probleem hebt aangekaart op de Ziggo Community. Jammer om te lezen dat het probleem nog niet is opgelost, mogelijk heeft @tjhslangen nog ideeën? 

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Lotte @Jamyla @tjhslangen Heb vandaag contact gehad met Ziggo en ze verwezen naar dit topic. Ook daar vinden ze het aan apart probleem. Om een probleem met de Mediabox Next uit te sluiten wordt er een nieuwe toegestuurd. Die is er binnen een paar dagen. Ga die proberen en laat het hier over een paar weken (dan is het een goed bericht) of sneller (dan is het niet opgelost) weten.

Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

@Lotte @Jamyla @tjhslangen We gebruiken de nieuwe Mediabox Next nu alweer bijna 2 weken en tot nu toe heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Dirkie dat is alleen maar mooi. Hopen dat zo blijft.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Aah, super fijn nieuws @Dirkie. Geniet ervan! Mocht er toch weer iets spelen, dan weet je ons te vinden :-). Een mooie dag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic