1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Advies aansluiting Soundbar

Wat is de beste aansluiting van mijn LG soundbar?

Heb deze nu via Optische kabel rechtstreeks op LG tv aangesloten. Tv heeft echter ook HDMI Arc uitgang en LG soundbar ook.  Deze aansluiting heb ik ook al geprobeerd dmv HDMI Arc 2.0 kabel. Las ergens dat de je soundbar ook rechtstreeks op de Mediabox Next kunt aansluiten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5400Posts
  • 196Oplossingen
  • 3275Likes

Om hdmi-arc goed te laten werken moet HDMI-CEC of hoe het ook heet actief zijn. Daarbij moet op de Next de optie "Alles aan via 1 knop" of zoiets ook aanstaan.

Dan heb je de input selectie niet nodig. Dat wordt allemaal goed gezet door de Next of door de TV.

Het kan zelfs zijn dat de SB de ingangs selectie op de TV blokkeert.

Een aantal instellingen zou je ook zonder Next kunnen checken.

Als de Next uitstaat en je zet de TV aan dan zouden je TV luidsprekers uit moeten gaan en het geluid uit de SB moeten komen. Als dat niet gebeurd dan is dat iets om eerst op te lossen.

Als dat werkt dan zou de Next daar gewoon op kunnen inhaken.

Als bij mij alles uitstaat en ik druk op de rode knop op de Next AB dan gaat mijn Next aan. Daarna de TV en  dan de receiver. Ik kijk dan naar de Next via de receiver en hoor het geluid uit de speakers aangesloten op de receiver. Druk ik weer op de rode knop dan gaan alle drie apparaten uit.

Laat ik de Next uit en zet de TV aan dan gaat ook de receiver aan. Zet ik de TV uit dan gaat ook de receiver uit.

Allemaal via hdmi-cec geregeld.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5400Posts
  • 196Oplossingen
  • 3275Likes

Optimaal is de SB via HDMI-arc aansluiten op de TV. En de Next ook op de TV.

Mocht het geluid dan niet in sync zijn dan zou je de Next op de SB aan kunnen sluiten ipv op de TV.

Matroesjka
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Deze optie, HDMI Arc naar soundbar Arc, heb ik ook al geprobeerd, de source/bron knop van de afstandsbediening Next werkt dan meer. Heb al verschillende aansluiting geprobeerd.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5400Posts
  • 196Oplossingen
  • 3275Likes

Om hdmi-arc goed te laten werken moet HDMI-CEC of hoe het ook heet actief zijn. Daarbij moet op de Next de optie "Alles aan via 1 knop" of zoiets ook aanstaan.

Dan heb je de input selectie niet nodig. Dat wordt allemaal goed gezet door de Next of door de TV.

Het kan zelfs zijn dat de SB de ingangs selectie op de TV blokkeert.

Een aantal instellingen zou je ook zonder Next kunnen checken.

Als de Next uitstaat en je zet de TV aan dan zouden je TV luidsprekers uit moeten gaan en het geluid uit de SB moeten komen. Als dat niet gebeurd dan is dat iets om eerst op te lossen.

Als dat werkt dan zou de Next daar gewoon op kunnen inhaken.

Als bij mij alles uitstaat en ik druk op de rode knop op de Next AB dan gaat mijn Next aan. Daarna de TV en  dan de receiver. Ik kijk dan naar de Next via de receiver en hoor het geluid uit de speakers aangesloten op de receiver. Druk ik weer op de rode knop dan gaan alle drie apparaten uit.

Laat ik de Next uit en zet de TV aan dan gaat ook de receiver aan. Zet ik de TV uit dan gaat ook de receiver uit.

Allemaal via hdmi-cec geregeld.