Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
PeterD1000
Level 2

Activeren HBO Max linkt door naar Viaplay

Activeren HBO lukt niet. Link gaat telkens naar Viaplay in plaats van naar HBO. Na inloggen kom ik dus bij Viaplay terecht in plaats van HBO. Goed om te weten: in mijn account staat dat ik Viaplay nog moet activeren. Hier ontvang ik ook herinneringsmails voor, maar Viaplay is allang actief. Vandaag HBO erbij besteld, maar die kan ik dus niet via de link in de mail en via de link in mijnziggo activeren. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
25 Reacties 25
Template
Level 17

1 @Garihd Weet waarschijnlijk de oplossing ik heb deze hierbij gelijk getaged 

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Top, dankjewel.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Ik had dit topic al gelezen maar hier kan ik ook niet heel veel mee.

Mijn persoonlijke oplossing neem een abonnement direct bij Hbomax zelf af.

Toch even een vraag om de oorzaak te achterhalen.

Als op genoemde link in het mail bericht met een muisaanwijzer rechts wordt geklikt is het doel adres vaak wel te zien, wat staat daar? Mogelijk klopt het doeladres niet wat natuurlijk heel slordig is. Het lijkt dat er naar de account omgeving van viaplay wordt gewezen in plaats van Hbo Max.

Dan betreffende Mijn Ziggo wordt de app of de webomgeving voor het beheer gebruikt en ook in dat geval dezelfde vraag klopt het doel adres waar de link je naar door stuurt. Via de rechtsklik methode of ingeval van een slimme telefoon of tablet de link aangeraakt houden.

Waarschjnlijk moet de link betreffende hbomax hierheen wijzen https://auth.max.com/subscription hiermee kom je bij de HBO Max account omgeving  uit. Nu zal daar nog niks staan of hooguit de optie om een abonnement af te sluiten. In pricipe zou je daar kunnen inloggen met de hbo gegevens en zou daar moeten staan  gefactureerd via Ziggo.

Waarschijnlijk zal eerste op de juiste methode een account bij HBO moeten worden aangemaakt die gelinkt is aan Ziggo als de inner van de factuur.

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor je reactie. Het doeladres zal inderdaad niet kloppen. In mijnziggo zijn die beide hetzelfde. Ik ga een poging wagen om het op te lossen via de klantenservice. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

Succes. Het is wel slordig dus ik hoop dat een Ziggo moderator dit ook bekijkt want de verkeerde link in een bevestigings mail is eigenlijk onacceptabel. Ook in de Mijn Ziggo omgeving moet dit kloppen.

Geen idee of dit iets individueels is of dat het breder zit.

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Net met de klantenservice gebeld. Medewerker geeft aan dat het om een algemene storing gaat die al 2 tot 3 weken gaande is. Vreemd dat dit dan niet wordt gemeld tijdens het bestellen. 

Ik vraag me af of de informatie die ik van de klantenservice kreeg klopt. Zou wel heel slecht zijn als ziggo me een dienst laat bestellen waarvan bekend is dat deze niet gebruikt kan worden. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

Er is inderdaad een probleem die blijkbaar alle streamingdiensten raakt die via Ziggo lopen. En dat is veel langer dan die drie weken eerder drie maanden.

Daarom mijn oorspronkelijke oplossing neem het direct bij HBO zelf af.

Ik snap het gemak van alles via 1 factuur en de 5% voordeel.

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Direct bij HBO bestellen zal uiteindelijk de oplossing zijn. 

Ben benieuwd naar een reactie van een Ziggo moderator over de volgende 2 zaken:

1 De verkeerde link in de mail en op mijnziggo. Lijkt me eenvoudig op te lossen door een mail met de juiste link te sturen.

2 Ik bestel een dienst die ik niet kan gebruiken. Op streamingsdiensten is het herroepingsrecht niet van toepassing. Hoe voorkomen we dat ik gefactureerd word voor HBO zolang ik niet kan activeren?

0 Kudos
Garihd
Level 17

Punt 1 lijkt mij inderdaad makkelijk op te lossen en zal los staan van de andere problemen althans dat hoop ik toch. Anders is het complexer dan ik dacht.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PeterD1000, welkom hier!

Wat onhandig dat je HBO Max niet kan activeren en wordt doorgelinkt naar ViaPlay. Het probleem wat je omschrijft is bij ons bekend. Als een klant meerdere inactieve streamingsdiensten heeft, waarvan 1 Viaplay is, linken alle activatie knoppen door richting Viaplay. De workaround is om eerst ViaPlay te activeren.

Uit je bericht begrijp ik dat ViaPlay al werkt, maar zoals je zelf ook aangeeft staat deze streamingsdienst niet als geactiveerd onder je gegevens en idem in Mijn Ziggo. Daar zie je onderstaande. Wil je eens proberen om de activatie van ViaPlay in Mijn Ziggo te voltooien? Als deze eenmaal op geactiveerd staat, dan zou je dus vervolgens ook HBO Max moeten kunnen activeren vanuit Mijn Ziggo.

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Activeren Viaplay lukt niet. Ik klik op de link in mijnziggo. Dan kom ik op de website van viaplay om te activeren. Na invullen mailadres krijg ik de mededeling: Je providergegevens en e-mailadres zijn al eerder geregistreerd. Meld je in plaats daarvan aan. 

Aanmelden lukt wel, maar daarmee verandert er niets in mijnziggo. 

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Erg spijtig om te vernemen dat dit niet werkt voor je @PeterD1000. In dat geval moeten we de daadwerkelijke fix afwachten, het ticket staat nog open en er wordt dus nog aan gewerkt. Zodra hier een update over is te melden zal ik het via deze weg aan je laten weten. Mijn excuses voor dit ongemak.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Wezenlijk zou @PeterD1000 dan het huidige Viaplay account/abonnement via Ziggo moeten beëindigen om daarna een nieuwe te moeten activeren. En dat voor het HBO abonnement kan worden geactiveerd.

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Mooi dat eraan wordt gewerkt. 

Hoe zit het met de abonnementskosten voor de periode dat ik HBO Max niet kan gebruiken? Is het een optie om HBO per ingangsdatum te beëindigen?

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

De periode dat je er geen gebruik van kan maken gaan we uiteraard voor je in mindering brengen zodra het probleem is opgelost @PeterD1000 
Als je wenst om HBO te beëindigen dan kan dit natuurlijk ook, we zullen dan de kosten die je wél in rekening gebracht krijgt voor je vergoeden. 

0 Kudos
PeterD1000
Level 2
Topicstarter

Fijn, dankjewel. 

0 Kudos
nvanblerk
Level 1

@Welmoed ik heb zaterdag avond geprobeerd mij te abonneren HBOmax. De activatie lukte niet omdat ik ook VIAplay bezit. Inmiddels heb ik mij geabonneerd op HBOmax via HBOmax. Kan ik nu zelf het Abonnement op zeggen zonder kosten bij Ziggo, of moet dit via de klantenservice of kan u mij daar bij helpen?

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Jammer dat het niet lukte om HBO te activeren @nvanblerk. Je abonnement op HBO via Ziggo heb ik zojuist stopgezet. Dit topic laten we even open staan, om de facturen die je in januari en februari ontvangt even af te wachten. Mochten daar namelijk nog kosten op staan. dan zullen we deze uiteraard voor je vergoeden.

0 Kudos
nvanblerk
Level 1

bedankt voor de reactie.

0 Kudos