1
Vraag
2
Reageer en help mee
BernhardKlok198

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Acitvatie Nextbox TV

Mijn schoonvader klaagt al maanden over problemen bij het TV kijken. Soms valt het beeld weg (geluid niet) en dan is het uitgesteld kijken een probleem.

Twee weken geleden hebben we na overleg met de klantenservice (en na al standaard zaken te hebben geprobeerd) een monteur laten komen. Die heeft de Nextbox helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Maar hij twijfelde of het zou helpen. Dat bleek waarheid, de problemen bleven. Op maandag 15 mei kwam er een tweede monteur en die heeft een nieuwe Nextbox geplaatst.

Toen werd het nog erger. De monteur meldde dat de activatie 24 uur zou duren. Vandaag, 24 mei (!) is er nog steeds geen beeld. De klantenservice meldde eerst dat dit even zou duren. De SC1011 code gaf echter al aan dat er probleem was met de activatie van het kastje. In een gesprek wat ik heb gevoerd op donderdag 18 mei werd verteld dat het nieuwe kastje nog niet gekoppeld was aan het abonnement van mijn schoonvader. De afdeling die dit zou doen zou last hebben van technische problemen en achterstanden.

Mijn schoonvader belde zondag 21 mei weer op, geen beeld. De klantenservice beloofde maandag beterschap, de afdeling voor activatie was dicht. Hij zou persoonlijk teruggebeld worden door een medewerker. Op dinsdag 23 mei zou het signaal weer actief moeten zijn. Helaas, nog steeds geen beeld.

Vandaag is er weer contact geweest. Ziggo meldt nog steeds dat de afdeling voor activatie het niet aan kan. Mijn schoonvader heeft de serienummer(s) van de box weer doorgegeven. Maar nog steeds geen beeld. Hij gaat morgen voor de allerlaatste keer bellen. Hij is wanhopig en wil overstappen naar KPN. Na dus bijna 10 (!) werkdagen lukt het Ziggo niet om een nieuwe Nextbox bij een bestaande klant (abonnement nog vanuit het Chello tijdperk) te activeren.

Wat kan er nog gedaan worden, want hij wordt er wanhopig van. Omdat hij niet goed is met mobieltjes, apps kan hij ook niet via Mijn Ziggo kijken op zijn mobiel. Hij kookt van woede en eerlijk gezegd kan ik heb geen ongelijk geven.

Heeft iemand nog een idee of kan iemand meedenken? WiFi en vaste telefoon doen het dus prima.

23 Reacties 23
BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jamyla  : Dit is wat mijn schoonvader net laat weten: nummer --> ** Verwijderd door moderator **

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13789Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5997Likes

Het nummer heb ik even weggehaald openbaar, maar ik heb het ontvangen en doorgegeven. Je hoort van ons! 

BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

We zijn een week verder. En het einde is in zicht. Ziggo beloofde woensdag een nieuwe Next box op te sturen. Dat zou moeten werken. Maar de box kwam niet, sterker nog, er werden twee bestellingen opeens gedaan maar mijn schoonvader wist alleen van de nieuwe box. Vandaag gebeld. Helaas bleek dat de bestellingen weer stop gezet zijn. En medewerker 39 zei dat een nieuwe bestelling twee weken zou duren...

Nou. Na 8 weken is dat wel erg gortig. Morgen gaat hij naar de KPN winkel. En zoals hij zei stapt hij over. Zonde, Ziggo, dit gaat dus een klant kasten die vanaf het Chello (!) tijdperk al bij jullie zat. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13789Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5997Likes

:-(. Hoewel ik nu natuurlijk zou moeten schrijven "Nee, verlaat ons niet! Geef ons een kans. Ik los het nu per direct op!", doe ik dat nu niet. Simpelweg om de reden dat ik het niet nú kan oplossen (sinds ons laatste bericht hier hebben we er echt nog bovenop gezeten, maar niets sneller/anders in gang kunnen zetten) en ik heel goed begrijp dat de maat aan jouw kant vol is. 

Mocht er toch nog iets zijn waarmee ik kan helpen, laat het dan vooral weten. Voor nu in elk geval erg veel dank voor je geduld, sorry dat het zo heeft moeten gaan en een mooie dag gewenst. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic