1
Vraag
2
Reacties
BernhardKlok198

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Acitvatie Nextbox TV

Mijn schoonvader klaagt al maanden over problemen bij het TV kijken. Soms valt het beeld weg (geluid niet) en dan is het uitgesteld kijken een probleem.

Twee weken geleden hebben we na overleg met de klantenservice (en na al standaard zaken te hebben geprobeerd) een monteur laten komen. Die heeft de Nextbox helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Maar hij twijfelde of het zou helpen. Dat bleek waarheid, de problemen bleven. Op maandag 15 mei kwam er een tweede monteur en die heeft een nieuwe Nextbox geplaatst.

Toen werd het nog erger. De monteur meldde dat de activatie 24 uur zou duren. Vandaag, 24 mei (!) is er nog steeds geen beeld. De klantenservice meldde eerst dat dit even zou duren. De SC1011 code gaf echter al aan dat er probleem was met de activatie van het kastje. In een gesprek wat ik heb gevoerd op donderdag 18 mei werd verteld dat het nieuwe kastje nog niet gekoppeld was aan het abonnement van mijn schoonvader. De afdeling die dit zou doen zou last hebben van technische problemen en achterstanden.

Mijn schoonvader belde zondag 21 mei weer op, geen beeld. De klantenservice beloofde maandag beterschap, de afdeling voor activatie was dicht. Hij zou persoonlijk teruggebeld worden door een medewerker. Op dinsdag 23 mei zou het signaal weer actief moeten zijn. Helaas, nog steeds geen beeld.

Vandaag is er weer contact geweest. Ziggo meldt nog steeds dat de afdeling voor activatie het niet aan kan. Mijn schoonvader heeft de serienummer(s) van de box weer doorgegeven. Maar nog steeds geen beeld. Hij gaat morgen voor de allerlaatste keer bellen. Hij is wanhopig en wil overstappen naar KPN. Na dus bijna 10 (!) werkdagen lukt het Ziggo niet om een nieuwe Nextbox bij een bestaande klant (abonnement nog vanuit het Chello tijdperk) te activeren.

Wat kan er nog gedaan worden, want hij wordt er wanhopig van. Omdat hij niet goed is met mobieltjes, apps kan hij ook niet via Mijn Ziggo kijken op zijn mobiel. Hij kookt van woede en eerlijk gezegd kan ik heb geen ongelijk geven.

Heeft iemand nog een idee of kan iemand meedenken? WiFi en vaste telefoon doen het dus prima.

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

DLammens

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ervaar dezelfde problemen. Box nog niet geactiveerd. Vandaag 7 dagen zonder internet en tv. 

Momenteel ben ik aan het werk , als ik vanavond thuis kom nog eens kijken. 

Laatste kans daarna brengen we alles terug naar ziggo en sluiten we een kpn abbo af. 

Jammer dat het zo moet gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

@BernhardKlok198 Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met de postcode en huisnummer van je schoonvader er tussen haakjes achter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemiddag allemaal

@DLammens Ik zie dat jij al een eigen topic bent gestart wat betreft de activatie van je diensten. Voor de volledigheid is het handiger dit allemaal op te pakken in je eigen topic. Laten we het dan daar ook voortzetten.

@BernhardKlok198  Zou jij voor je schoonvader zijn postcode en huisnummer willen plaatsen in jouw profiel? Dan kan ik meekijken hoe de vlag erbij hangt.

BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jamyla  en @BertV  ik heb in mijn profiel twee zaken gezet: mijn eigen gegevens en tussen haakjes de postcode + huisnummer van mijn schoonvader. Die zit nu bij ons thuis TV te kijken toevallig.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Dankjewel @BernhardKlok198 

Nu zie ik dat je hierover gister al contact hebt gehad en mijn collega de juiste afdeling heeft ingeschakeld dit probleem met de TV activatie op te lossen.

Meer dan dat kan ik momenteel ook niet doen. Het is dus zaak af te wachten tot de 3e lijns afdeling dit heeft opgepakt. Tot die tijd is je schoonvader afhankelijk van Kabel TV of Ziggo GO.

Helaas beschik ik niet over meer magie dan mijn collega's.

BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Begrijpelijk, maar ik vind het jammer dat er heel lang de tijd voor nodig is om een Next box te activeren. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Is het ook en in zo'n kwestie is eigenlijk elk uur wachten al te lang. Maar helaas lopen er wat dingen vanuit onze kant spaak waardoor het niet zo snel en soepel verloopt als we zouden willen 😞 @BernhardKlok198 

BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels bijna een week verder. Nog steeds geen tv. Bijna 4 (!) weken geen tv. Onbegrijpelijk. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Ik kan mij voorstellen dat je geduld ten einde komt inmiddels, @BernhardKlok198 . Ik zal dan ook niet ontkennen dat het inderdaad wel erg lang duurt en dat absoluut niet netjes is. Om je wat meer informatie te kunnen geven, heb ik contact gehad met de escalatieafdeling die met dit probleem bezig is voor je. Zij geven aan dat ze het nu hebben kunnen afronden en dat het systeem nu de verwerking ingaat. 

De verwerking in het systeem duurt maximaal 3 werkdagen. Daarna moet alles werken. 

Het lijkt er nu dus eindelijk op dat het om de laatste loodjes gaat. Laat je weten hoe het er na 3 werkdagen aan toe gaat? 🙂

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dag @BernhardKlok198 ,
Ik ben erg benieuwd of je schoonvader inmiddels gebruik kan maken van de mediabox. Heb je een update voor me? 🙂

BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Renata . Ik weet het niet meer. Ik vind het eigenlijk beneden alle peil. Een update. Er werkte dinsdag nog steeds niets. We hebben dus een weekend en 3 werkdagen gewacht, maar geen beeld.

Helaas krijgt mijn schoonvader steeds nieuwe mensen aan de lijn bij de helpdesk, soms wordt er beloofd om terug te bellen maar deze medewerker moet nog bellen. De andere keer krijgt hij een medewerkers wiens eerste dag het was. Je kan voorstellen hoe mijn schoonvader inmiddels reageert na 5(!!!!) weken geen TV.

Er is donderdag voor de derde (!) keer een monteur geweest. Die was er snel uit. Bij de omwisseling heeft monteur 2 een verkeerd serienummer doorgegeven. Geen idee of dit nu wel goed is gezet maar mijn schoonvader moest wachten.

Vandaag weer geen beeld. Weer gebeld. Nu komt het: hij schijnt 13 (!!) dagen te moeten wachten voordat deze Nextbox geactiveerd kan worden. Ik moet hem er nog even naar bevragen maar dit is wat ik net hoorde op de app. Maar serieus, dit kan toch niet. 

Op 15 mei een wisseling van Nextbox. Vandaag, 8 juni nog steeds geen beeld. We zijn 5 weken verder. Ik had hem gevraagd om gewoon maar naar KPN te gaan, dan zou hij sneller beeld hebben. Hij moest er eerst om lachen maar ik denk dat het nog waarheid is ook. Hoe lang moet dit nog duren, is het zo moeilijk om dit kastje actief te maken op zijn abonnement? De beste man heeft geduld, bij mij had ik het kastje inmiddels al teruggestuurd en had ik KPN genomen. Kunnen jullie echt niets doen? 

Steefb

Level 20
  • 16876Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8022Likes

Waarom moet dit allemaal zolang dure, als dit nu de enige case was zou ik er nog wel enig begrip voor kunnen opbrengen.

Maar.

Ik lees dit soort langdurige administratieve problemen steeds meer.

Moderators en andere helpdesk medewerkers zullen er zelf ook wel gefrustreerd door raken, als ziggo klant heb je daar niets aan, er moet duidelijk van hogerhand worden ingegrepen.

Nog maar 1 voorbeeld, ik heb nu geen zin er meer te zoeken.

Re: CS1004 + ERR SP 0.1.7 - Ziggo Community

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Hoi @BernhardKlok198 wat super jammer dat jouw schoonvader al zo lang wacht en het probleem op dit moment nog niet is opgelost! Ik heb dit nogmaals intern uitgezet. Ik kom er uiteraard bij je op terug! 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Daar ben ik weer @BernhardKlok198, ik heb nogmaals navraag gedaan bij de afdeling die dit probleem in onderzoek heeft. Zij geven ook aan dat we dit niet kunnen escaleren of versnellen en dat er tijd nodig is om het op te lossen. Ik was liever met goed nieuws gekomen, maar we moeten dit echt afwachten. Mijn excuses voor dit ongemak. 

BernhardKlok198
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Judith . We zijn nu bijna twee weken (!) weer verder. En nog steeds geen beeld. Het begon op 15 mei en mijn schoonfamilie zit nu dus al 6 weken zonder TV. Mijn schoonvader heeft het lang volgehouden. Langer dan ik had gedaan. Hij wil vrijdag nog kijken, dan belt hij zelf met de helpdesk maar dat zal opnieuw weinig doen. Hij wil, na vrijdag, dan overstappen naar KPN. Dus vandaar dit berichtje. Hoe kan het dat er al 6 weken geen TV signaal binnen kan komen op de nieuwe Nextbox? 4 monteurs verder, ongeveer 10 telefoontjes met de helpdesk. Engelengeduld en nog steeds helaas geen signaal. Ik begrijp dat het iets technisch is, maar dit kán toch eigenlijk niet meer. 6 weken...

Gelukkig kan hij redelijk nu omgaan met de app en casten naar de TV. Dat lukt redelijk. Maar hij is het nu bijna ook zat. Ik begreep wel dat er al wat compensatie is door de helft van het abonnementsgeld voor deze maand kwijt te schelden. Dat is leuk. Maar een werkend TV signaal zou echt fijn zijn. Help! Ziggo: help!

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@BernhardKlok198 Schreef: Ik begreep wel dat er al wat compensatie is door de helft van het abonnementsgeld voor deze maand kwijt te schelden. 

Dat Ziggo even goed nog geld durft te vragen voor al deze elenede, een grote bos bloemen en geen abonementsgeld voor de afgelopen weken zou meer op zijn plaats zijn. Ik heb grote bewondering voor je schoonvader, dat hij zoveel geduld heeft kunnen opbrengen (ik was er allang klaar mee geweest)....

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemorgen @BernhardKlok198 

Het gaat allemaal niet zoals het zou moeten gaan, en vanuit ons gaat er een hoop mis.

Het lijkt erop dat we het serienummer van de Next box nergens kunnen achterhalen die de monteur heeft geinstalleerd. Zou je mij het CAID/SN nummer van deze box willen doorgeven? Dan ga ik die direct neerleggen bij de derde lijn.

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@Jamyla Schreef: Het lijkt erop dat we het serienummer van de Next box nergens kunnen achterhalen die de monteur heeft geinstalleerd. 

Het wordt steeds gekker dit verhaal, twee weken gelden is er een monteur bij die arme man geweest, en nu pas komen jullie erachter dat het serienummer niet te achterhalen is, terwijl hij al 6 weken zonder TV zit. Nou jullie mogen de beste man inmiddels wel geld toe gaan geven, in plaats hem de helft van zijn abonnementskosten te laten betalen. Dit is echt prutswerk van de bovensteplank..