1
Vraag
2
Reacties
Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Abo wijziging en extra tv's met smartcards.

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag over een eventuele wijziging in abonnement. Ik heb als bestaande jarenlange klant nog een oud Alles In-1 Extra abonnement met Internet Z3 en Movies XL. Daarnaast (gratis via Vodafone) Ziggo Sport en ESPN Compleet en kijk tv via een CI+ module.

 

Ik zit er aan te denken om dat te wijzigen naar Internet Compleet + TV MAX Next, zonder bellen voor €80.45, aangevuld met ESPN Compleet en er vanuit gaan dat ik Ziggo Sport Totaal nog steeds gratis kan kiezen omdat ik ook Vodafone heb.

 

In de basis heb ik dan eigenlijk exact wat ik nu heb aan internet en tv, maar per saldo is het iets goedkoper (€5.) Bovendien krijg ik dan de Mediabox Next en dat lijkt me wat handiger, gericht op de toekomst met mogelijk Viaplay app via Next en dat zou Viaplay ook wat draaglijker maken qua kosten.

 

Ik heb echter ook nog extra tv's met smartcard en daar wil ik in de basis niets aan hoeven te veranderen of opnieuw te installeren.

 

Vragen:

- Is deze wijziging mogelijk en klopt het wat ik zeg qua kosten en gratis pakket Ziggo Sport via Vodafone?

- Blijven mijn tv's met smartcards gewoon hetzelfde zenderpakket houden na deze wijziging?

 

En ik heb gezien dat dit via Mijn Ziggo leidt naar een foutpagina en ik dus dat dan via webcare moet regelen (heb de topics gezien.)

 

Voordat ik überhaupt beslis, krijg ik graag eerst antwoord op deze vragen. Alvast bedankt voor de reactie. 🙂

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Mezz2408

Leuk dat je overweegt een abonnement te nemen met de Mediabox Next. Als je zou kiezen voor Internet Complete en TV Max (zonder vast bellen) met ESPN Compleet kun je inderdaad Ziggo Sport Totaal gewoon behouden als gratis extra. Je maandelijkse kosten worden dan € 98.40 Houd er wel rekening mee dat je eenmalig € 19.95 activatiekosten betaalt. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoeveel apparaten staan er onder Producten -> Televisie naar beneden scrollen onder: Digitale ontvanger en smartcards?

In welk Ziggo gebeid woon je? Oud-Ziggo of oud-UPC?

Mezz2408
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Bert  schreef:

Hoeveel apparaten staan er onder Producten -> Televisie naar beneden scrollen onder: Digitale ontvanger en smartcards?

In welk Ziggo gebeid woon je? Oud-Ziggo of oud-UPC?


Dag Bert,

 

Ik woon in het Oud-Ziggo (@home) gebied. En heb 4 actieve smartcards.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan kan een Next er nog bij, je blijft vanwege oude Ziggo rechten tot 5 mediaboxen/smartcards gebruiken.

Nieuwe klanten kunnen maximaal tot 3.

 

Een Ziggo moderator kan je vragen beantwoorden, je wensen uitvoeren en je hebt hier dan een vast aanspreekpunt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Bert Even een weetje.

Oude Ziggo

  • TV Extra
  • TV Plus
  • Internet Z1
  • Internet Z2
  • Internet Z3
  • Alles in een Basis
  • Alles in een Plus
  • Alles in een Extra 

 

Mezz2408
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Bert  schreef:

Dan kan een Next er nog bij, je blijft vanwege oude Ziggo rechten tot 5 mediaboxen/smartcards gebruiken.

Nieuwe klanten kunnen maximaal tot 3.

 

Een Ziggo moderator kan je vragen beantwoorden, je wensen uitvoeren en je hebt hier dan een vast aanspreekpunt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.


Bedankt Bert. Ik ging er al van uit dat het geen effect heeft op het aantal, maar ben vooral benieuwd naar de technische kant, dus of deze smartcards dan ook "gerefresht" moeten worden vanwege de wijziging in het pakket of dat die gewoon blijven werken zoals ze nu doen. Qua zenderpakket wijzigt er immers mijns inziens niets t.o.v. van wat ik nu heb.

 

Ik wacht het antwoord van een moderator op mijn vragen wel af. Nogmaals bedankt en fijn weekend! 👍

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mezz2408 De smartcards blijven actief en werkend en hoeven niet "gerefresht" heb ik ervaren met 3 smartcards in gebruik toen ik de Next erbij kreeg.

De Next wordt aan je abonnement toegevoegd, er veranderd verder niets.

Mezz2408
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Bert  schreef:

@Mezz2408 De smartcards blijven actief en werkend en hoeven niet "gerefresht" heb ik ervaren met 3 smartcards in gebruik toen ik de Next erbij kreeg.

De Next wordt aan je abonnement toegevoegd, er veranderd verder niets.


Nogmaals bedankt Bert. Het verhaal van de smartcards is me dan duidelijk. Hoef ik dus blijkbaar niets aan te doen. Overigens, nogmaals gecheckt, maar ik heb zelfs 5 smartcards geregistreerd staan. Heb er nog één liggen. Zal de nummers wel checken en doorgeven welke smartcard op non-aktief kan als ik voor de Next kies.

 

Blijven over mijn vragen over de pakketten uit mijn OP:

- Is deze wijziging mogelijk en klopt het wat ik zeg qua kosten en gratis pakket Ziggo Sport via Vodafone?

 

Hopelijk kan een moderator daar vandaag of morgen antwoord op geven. Dan kan ik daarna beslissen wat ik doe.

 

Alvast bedankt!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Mezz2408

Leuk dat je overweegt een abonnement te nemen met de Mediabox Next. Als je zou kiezen voor Internet Complete en TV Max (zonder vast bellen) met ESPN Compleet kun je inderdaad Ziggo Sport Totaal gewoon behouden als gratis extra. Je maandelijkse kosten worden dan € 98.40 Houd er wel rekening mee dat je eenmalig € 19.95 activatiekosten betaalt. 

Mezz2408
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Rikst  schreef:

Hoi @Mezz2408

Leuk dat je overweegt een abonnement te nemen met de Mediabox Next. Als je zou kiezen voor Internet Complete en TV Max (zonder vast bellen) met ESPN Compleet kun je inderdaad Ziggo Sport Totaal gewoon behouden als gratis extra. Je maandelijkse kosten worden dan € 98.40 Houd er wel rekening mee dat je eenmalig € 19.95 activatiekosten betaalt. 


Dankjewel voor de snelle reactie Rikst. Dat klinkt goed. Ik zag inmiddels dat de bestellingspagina ook weer werkt, dus dat is mooi.

 

Nog één vraag over de smartcards. Ik heb één smartcard, die ik momenteel niet gebruik. Om te voorkomen dat de verkeerde smartcard gedeactiveerd wordt, moet ik dan het nummer van die ongebruikte smartcard doorgeven aan Ziggo of via Webcare?

 

Lijkt me wel zo handig om die ongebruikte te deactiveren in plaats dat Ziggo er zelf één random deactiveert.

 

Hoor graag. Is allemaal nieuw voor mij. Nogmaals bedankt! 🙂

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat lijkt me zeker handig, @Mezz2408. Ik weet niet of je inmiddels al contact hebt gehad, maar anders mag je mij ook een privébericht sturen met het smartcardnummer dat je niet meer gebruikt. 

Mezz2408
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Rikst  schreef:

Dat lijkt me zeker handig, @Mezz2408. Ik weet niet of je inmiddels al contact hebt gehad, maar anders mag je mij ook een privébericht sturen met het smartcardnummer dat je niet meer gebruikt. 


Heb je een privébericht gestuurd. Nogmaals bedankt voor de hulp!

AM0001

Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Begrijp ik goed dat je als "oude" klant bij een abonnementswijziging je extra smartcards kunt behouden zonder daarvoor maandelijks huur te gaan betalen?

Want nieuwe klanten betalen extra huur per extra smartcard toch?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AM0001 Ben je een oude klant met eigen smartcards die nu in je Mijn Ziggo staan en je verhoogd of verlaagd je abonnement, dan blijven deze smartcards actief, ik gebruik er nog 1 die al 10 jaar oud is.

 

Alle digitale mediaboxen / smartcards mogen de 5 niet overschrijden, anders gaat er een smartcard uit.

Heb je nu 5 smartcards en je wilt 1 Mediabox XL of Next, dan gaat er 1 smartcard af.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic