Vraag
Reacties
Oplossing
marcjanssen1112
Level 3

Ab ontkoppelen Yahama netwerk receiver

bij installatie van de next werd mijn receiver automatisch gekoppeld aan de ab van de next, dat lijkt mooi, maar ik wil niet elke keer dat ik de tv aanzet, dat de receiver ook aangaat, in de configuratie van de next kan ik wel een ander merk gaan kieZen maar elke keer koppelt hij toch weer de receiver, echt ontkoppelen kan ik niet
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaxH
Level 17
Kan je op je Yamaha CEC(of een andere benaming) niet uitzetten? Dat heb ik zowel bij mijn Samsung TV als bij mijn Onkyo receiver uit gezet. Probleem ook opgelost.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Het klopt, de Afstandsbediening koppelt alle HDMI apparaten en is moeilijk te ontkoppelen.

Er is nog geen optie dit ongedaan te maken, wel kan je een HDMI CeC Killer tussen je Receiver doen, dan ben je van dit probleem af of de Source knop rechtsonder gebruiken en dan even naar een Ander HDMI poort gaan en dan de Next met de Rode knop uitzetten.

Als alles goed gaat is alleen de Next uit en blijven andere apparaten gewoon aanstaan.

Deze Issue is al reeds bekend bij Ziggo er is alleen echter nog niet bekend wanneer dit wordt aangepakt en in welke update. Houd hiervoor de community in de gaten.
0 Kudos
MaxH
Level 17
Kan je op je Yamaha CEC(of een andere benaming) niet uitzetten? Dat heb ik zowel bij mijn Samsung TV als bij mijn Onkyo receiver uit gezet. Probleem ook opgelost.
0 Kudos
marcjanssen1112
Level 3
Topicstarter
Hallo, heb op jullie aanraden de hdmi cec uitgeschakeld, bedankt voor de oplossing