Vraag
Reacties
Oplossing
Derkades
Level 5

Aanvraag sperfilter voor Quantis QE317

Onze radio-ontvangst is enorm instabiel, en ik las in dit draadje dat het verholpen kan worden met een filtersetje. Bovendien zou deze kosteloos door Ziggo toegestuurd kunnen worden. Een monteur lijkt me niet nodig. Kunnen we zo'n filter krijgen?

0 Kudos
48 Reacties 48
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De coaxinstallatie is verouderd en aan een algehele upgrade toe. Het modem toont signaalproblemen welke ook op de QE317 betrekking kunnen hebben. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Het AOP (geen ISRA-punt, dit is een KPN-term) en splitter 1 + kabels (naar modem + splitter 2) worden kosteloos vervangen, de rest valt onder het klantdomein en is eigen verantwoordelijkheid.

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Martijn11 ik zie dat de monteur is geweest op 21 juni, hoe gaat het op dit moment? Hopelijk werkt alles nu als een zonnetje, maar als je vanuit de Ziggo Community nog ondersteuning kunt gebruiken dan horen we dat natuurlijk graag! 

0 Kudos
Martijn11
Level 2

Het klopt dat de monteur is geweest. Hij heeft de Ziggo splitter (daar waar de coax van de straat het huis inkomt (ISRA-punt in oude KPN-termen)) vervangen. Zowel data als audio lijken nu stabieler. Ik had behalve het recente audioprobleem met classicnl via de QuantisE317, soms ook last van internet dat er plots uitklapte en dan na 5-10 sec weer terugkwam. Dat laatste lijkt nu niet meer voor te komen.

Toelichting: Die nieuwe Ziggo-splitter, bij de intrede van het huis, splitst effectiever de data-stroom van de andere signalen (audio en video) begreep ik van de monteur. Mijn oude splitter was nog deels gebaseerd op analoge signalen.

De monteur liet mij na afloop na inloggen op mijn modem een dashboard op z'n laptop zien waarop alleen groen stoplichten te zien waren.

Ik ben tevreden, maar heb nog een ander vraag over RDS-teksten bij radiosignalen. Ik post dat apart nog even.

Het grote hikken van Classicnl is nu idd weg, een enkele keer heb ik nog een klein hikje dat nauwelijks opvalt.

Martijn11
Level 2

VRAAG over teksten bij radiozenders ("RDS-teksten") Ik kan al een tijd noch bij bijv. Radio 4 , noch bij ClassicNL de teksten krijgen die  je vertellen welk nummer er gedraaid wordt. Vroeger kon je met de "i" knop die informatie in de display vande  Quantis E317 opvragen. dat werkt niet meer.

 

VRAAG: Hoe komt dat en hoe krijg ik die functie weer terug?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Martijn11 niet die functie/info is eruit gehaald 

zag poradisch wat info/topic hierover voorbij komen

0 Kudos
Martijn11
Level 2

Ik vind het jammer dat die Radio zender informatie niet meer wordt meegezonden. Veel radiozenders leveren dat informatie mi wel aan, maar kennelijk geeft Ziggo dat niet meer door.

Ik veronderstel dat dat toch een klein moeite moet zijn met amper bandbreedte effecten. Want het gaat om tekstberichten (!) En de zendernaam wordt wel doorgegeven, wat is het bezwaar om de overige informatie dan ook mee te sturen.

 

BIJ deze daarom het VERZOEK aan ZIGGO:

Willen jullie overwegen om de RDS-signalen (met info over de op dat moment uitgezonden muziek) toch  weer mee te zenden per radio-kanaal? Mi is de hele keten daar op ingericht.

 

Ben benieuwd naar de reactie.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

RDS wordt alleen bij FM gebruikt. De QE317 haalt de zenderinformatie op uit de DVB-C transport stream (mux) zoals een TV dat ook doet. Na controle via www.digitalradio.com blijkt inderdaad geen EIT (meer) te worden meegestuurd bij de radiozenders. Dit lijkt een bewuste keuze te zijn. Bij Digitenne wordt de EIT (nog) wel meegestuurd op de meeste radiozenders, maar niet voor afzonderlijke nummers.

jayjay45
Level 1

Ook ik heb problemen met de quantis-QE-317 voortdurend "geen signaal" en zou ook graag de filter ontvangen

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jayjay45

 

Goed dat je dit hier aangeeft! Er is een filter naar je onderweg. Je ontvangt nog een bevestiging per mail.

Laat je ons weten of het hiermee is opgelost?

0 Kudos