Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Derkades
Level 5

Aanvraag sperfilter voor Quantis QE317

Onze radio-ontvangst is enorm instabiel, en ik las in dit draadje dat het verholpen kan worden met een filtersetje. Bovendien zou deze kosteloos door Ziggo toegestuurd kunnen worden. Een monteur lijkt me niet nodig. Kunnen we zo'n filter krijgen?

0 Kudos
Oplossingen
48 Reacties 48
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@EKU Ik heb van een moderator begrepen dat de HPFX258-IECFM niet meer op voorraad is bij Ziggo, je kunt er zelf een bestellen via KinQ, dit is de webshop waar Quantis mee samenwerkt. Hierbij een link.

0 Kudos
Ga naar reactie
EKU
Level 2

Cecilia, kun je mij ook een filter toesturen ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zie mijn bovenstaande reactie.

EKU
Level 2

Kun je het filter dan sturen als ze weer op voorraad zijn ? Het kan toch niet zo zijn dat de klant moet gaan betalen voor een oplossing bij het leveren van een ondeugdelijk product ?

0 Kudos
Renata
Community Moderator
Community Moderator

Er is een e-mailbevestiging naar je onderweg @EKU . De filter heb ik voor je kunnen bestellen 😄

EKU
Level 2

Super Renata, enorm bedankt voor de service .

Evrrt

EKU
Level 2

Filter ontvangen en probleem opgelost. Weer een tevreden klant met dank aan Renata.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@EKU fijn dat dit de oplossing was. Top! Veel plezier ermee! 

0 Kudos
PatV
Level 1

Is deze sperfilter voor de quantis qe317 nog verkrijgbaar? Ik heb hetzelfde probleem.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PatV 
Je hebt zojuist een reactie ontvangen in jouw eigen topic 🙂

0 Kudos
AAC
Level 1

Ik heb hetzelfde probleem. Zou het lukken om mij ook een filtersetje toe te sturen?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Zeker lukt dat @AAC. Bij deze heb ik het sperfilter voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen kosteloos in de bus.

0 Kudos
Martijn11
Level 2

Sinds een week heb ik ook verschrikkelijk veel "hiks " bij de radio ontvangst met mijn Quantis QE317. In gebruik sinds er gen analoog radiosignaal meer is bij Ziggo (sinds 3 jaar?)

Tot voor kort had ik een vrijwel perfecte ontvangst, kwaliteitsgeluid. Maar ik kan de radio nu eigenlijk niet meer gebruiken.

Zou een filterset bij mij ook helpen? Ik heb verder alle electrische contacten gechecked, maar er is geen verbetering daardoor. Help!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Martijn11 Als je geen storing meer ervaart wanneer je het modem tijdelijk ontkoppelt van coax, dan is een HPFX258-IECFM plaatsen op de ingang van de QE317 inderdaad een oplossing.

0 Kudos
Martijn11
Level 2

Wat is het verschil tussen dit filter en de BRAUN-POA-085 die ook in de community wordt gebruikt?

Of zijn ze principieel hetzelfde maar anders uitgevoerd?

Overigens heb ik tijdens de radio problemen geen dataverkeer, ik ben alleen thuis en alle PC's  staan uit. Er draait alleen een NAS (zonder koppeling met de  buitenwereld). Dan lijkt me dat loskoppelen van de coax op het modem nauwelijks effect kan hebben + het "hikken" is grillig dus wanneer weet je (hoe lang moet je wachten)  nu of dit echt effect heeft? Ik zou graag zo'n filter willen ontvangen en een tijd willen gebruiken om te kijken of de hik weg is en niet terugkomt.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De POA-085 filtert tot 85 MHz en beschikt over F connectors, i.t.t. 258 MHz en IEC connectors bij de HPFX258-IECFM. Hoewel de POA-085 qua frequentie voldoet, zou je hiervoor extra verloopstekkers nodig hebben, de HPFX258-IECFM is dus aanbevolen.

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan een HPFX258-IECFM toesturen. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

0 Kudos
Martijn11
Level 2

Ik heb getest met eerst

• uitschakelen van het modem, en
  • vervolgens idd ook de coax losgetrokken.

Beide acties hadden geen enkel effect op het hikken. Na 10 minuten gebeurde daarna het hikken weer om de paar minuten, het geluid valt dan bijv. 1-2 seconden weg en komt soms "golvend" weer in terug kwaliteitsmodus.

ik heb ook een 2e (niet interactieve tv-box (van Humax) van een 2e TV losgetrokken, ook geen effect.

Het is eigl. "niet te doen". Overigens gebeurt dit in elk geval met classicnl waar ik veel naar luister.

Ik heb NPO-radio 4 ingeschakeld om te onderzoeken of het probleem er nu ook is. Ik heb nu het idee dat ze niet meer optreden, het gaat nu 30 minuten goed. Dus de de hiks lijken afhankelijk te zijn van de zender. Dat komt overeen met het probleem dat gemeld is met een popzender op deze site. (weet de naam even niet meer).

Ik vraag me toch af of een filter toch een positief effect zou kunnen hebben op de hiks bij classicNL. Is daar wat zinnigs over te zeggen? Ik zou dit filter graag willen testen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als ontkoppelen van het modem van coax geen effect heeft, dat gaat het installeren van een sperfilter naar alle waarschijnlijkheid ook geen effect hebben.

• Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
  • Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
0 Kudos
Martijn11
Level 2

Bijgevoegd screendumps van de router-info.
Tevens 3 fotos van de kabelaansluiting bij het ISRA punt.

• De kabel die het punt weer ingaat is een TV kabel naar een TV op de 1e verdieping
  • De coax (links) gaat naar de meterkast (ca 10 meter)
  • Op de splitter zitten dus: 2x TV + de Quantis. Dit zit al jaren zo, ik heb alle aansluitingen opnieuw gemaakt na de problemen, geen enkel effect
  • Ik heb de quantis-coax ook op alle out's geprobeerd, geen verschil, probleem blijft
  • Level aanduiding op de  Quantis is 60-61 dBmuV
  • Alleen ClassicNl geeft de (grote) hik-problemen, nog geen ander zender gevonden die dat probleem ook heeft.

Ik durf de classicnl bijna te gebruiken, die elektronische hikken blazen zo de tweeter eruit.

Ben benieuwd of je suggesties of adviezen hebt.

0 Kudos
Martijn11
Level 2

Aansluitdoos muur 1_3.JPG

Aansluitdoos muur 3_3.JPG

Aansluitdoos muur 2_3.JPG

   

0 Kudos