1
Vraag
2
Reacties
Derkades

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Aanvraag sperfilter voor Quantis QE317

Onze radio-ontvangst is enorm instabiel, en ik las in dit draadje dat het verholpen kan worden met een filtersetje. Bovendien zou deze kosteloos door Ziggo toegestuurd kunnen worden. Een monteur lijkt me niet nodig. Kunnen we zo'n filter krijgen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Derkades

Zeker kunnen wij dit sperfilter kosteloos naar je toesturen! Bij deze is hij voor je aangevraagd. Binnen enkele dagen zal dit door Post NL worden bezorgd 🙂 

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@EKU Ik heb van een moderator begrepen dat de HPFX258-IECFM niet meer op voorraad is bij Ziggo, je kunt er zelf een bestellen via KinQ, dit is de webshop waar Quantis mee samenwerkt. Hierbij een link.

Bekijk in context

31 Reacties 31
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een HPF (high-pass filter, HPFX258-IECFM) toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Heb je dan ook een XL?

Misschien een idee die ook meteen te vervangen door een Next(of mini, maar ik zou de next nemen). Scheelt een berg stroom.

Derkades
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor het meedenken. Nee, we hebben geen mediabox of iets dergelijks. De kabel gaat direct de TV in. Ik had gelezen dat de modem ook voor een verstorend signaal zorgt tijdens het uploaden. Met een server in huis wordt er veel meer geüpload dan bij de gemiddelde Ziggo klant.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Net als bij Mediabox XL kan de upstream (retourband) van het modem inderdaad voor storing zorgen op de QE317, zeker tijdens uploadverkeer.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Derkades

Zeker kunnen wij dit sperfilter kosteloos naar je toesturen! Bij deze is hij voor je aangevraagd. Binnen enkele dagen zal dit door Post NL worden bezorgd 🙂 

Derkades
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De filter heeft inderdaad het probleem opgelost, nogmaals bedankt!

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Skyradio is bij mij zo instabiel. Zou je ook zo'n filter naar mij kunnen sturen. Bij voorbaat bedankt,

 

BEN

Ron23

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij stoort ook alleen sky radio, zou dit verholpen kunnen worden met dit filter waar over gesproken wordt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@bvisbeek Ik heb jouw verzoek doorgezet naar de moderators.

 

@Ron23 Als de storing verdwijnt als je het modem tijdelijk afkoppelt van coax, dan is dit filter inderdaad de oplossing. Gebruik je een Mediabox XL of UPC Mediabox HD als decoder, dan kan deze ook storing veroorzaken.

Ron23

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee storing verdwijnt niet maar blijft hetzelfde.

Radio rechtstreeks aangsloten en tv box next er tussenuit maar storing blijft op sky radio de rest van de zenders werken goed zonder storing.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vertoont FunX ook problemen? Deze bevindt zich op dezelfde multiplex (frequentie) als Sky Radio.

Ron23

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee helemaal geen probleem.

Ron23

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee funx geen storing

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@bvisbeek & @Ron23 Ik heb zoals verzocht ook een sperfilter jullie kant opgestuurd. 

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Toppie. bedankt! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@bvisbeek @Ron23 Er lijkt een breder probleem te zijn met de doorgifte van Sky Radio naar Ziggo, dit wordt verder onderzocht. Zie ook dit topic.

Ron23

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is super opgelost door jullie dus kan je het filter annuleren.

Thanks

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het kan geen kwaad om het filter alsnog te gebruiken.

EKU

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kun je mij ook zo'n filter toesturen ?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic