Onze radio-ontvangst is enorm instabiel, en ik las in dit draadje dat het verholpen kan worden met een filtersetje. Bovendien zou deze kosteloos door Ziggo toegestuurd kunnen worden. Een monteur lijkt me niet nodig. Kunnen we zo'n filter krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Derkades,
Zeker kunnen wij dit sperfilter kosteloos naar je toesturen! Bij deze is hij voor je aangevraagd. Binnen enkele dagen zal dit door Post NL worden bezorgd 🙂
De coaxinstallatie is verouderd en aan een algehele upgrade toe. Het modem toont signaalproblemen welke ook op de QE317 betrekking kunnen hebben. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Het AOP (geen ISRA-punt, dit is een KPN-term) en splitter 1 + kabels (naar modem + splitter 2) worden kosteloos vervangen, de rest valt onder het klantdomein en is eigen verantwoordelijkheid.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een HPF (high-pass filter, HPFX258-IECFM) toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Heb je dan ook een XL?
Misschien een idee die ook meteen te vervangen door een Next(of mini, maar ik zou de next nemen). Scheelt een berg stroom.
Bedankt voor het meedenken. Nee, we hebben geen mediabox of iets dergelijks. De kabel gaat direct de TV in. Ik had gelezen dat de modem ook voor een verstorend signaal zorgt tijdens het uploaden. Met een server in huis wordt er veel meer geüpload dan bij de gemiddelde Ziggo klant.
Net als bij Mediabox XL kan de upstream (retourband) van het modem inderdaad voor storing zorgen op de QE317, zeker tijdens uploadverkeer.
Hi @Derkades,
Zeker kunnen wij dit sperfilter kosteloos naar je toesturen! Bij deze is hij voor je aangevraagd. Binnen enkele dagen zal dit door Post NL worden bezorgd 🙂
De filter heeft inderdaad het probleem opgelost, nogmaals bedankt!
Skyradio is bij mij zo instabiel. Zou je ook zo'n filter naar mij kunnen sturen. Bij voorbaat bedankt,
BEN
Bij mij stoort ook alleen sky radio, zou dit verholpen kunnen worden met dit filter waar over gesproken wordt?
Nee storing verdwijnt niet maar blijft hetzelfde.
Radio rechtstreeks aangsloten en tv box next er tussenuit maar storing blijft op sky radio de rest van de zenders werken goed zonder storing.
Vertoont FunX ook problemen? Deze bevindt zich op dezelfde multiplex (frequentie) als Sky Radio.
Nee helemaal geen probleem.
Nee funx geen storing
Toppie. bedankt!
Probleem is super opgelost door jullie dus kan je het filter annuleren.
Thanks
Het kan geen kwaad om het filter alsnog te gebruiken.
Kun je mij ook zo'n filter toesturen ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.