Vraag
Reacties
Oplossing
bon4479
Level 1

Aansluiting mediabox Next met modem in de meterkast

Er staat geschreven, dat de nieuwe mediabox next moet worden aangesloten op het modem. Maar mijn modem staat in de meterkast en is daar aangesloten. Wat nu? Kan ik ook een gratis monteur krijgen als ik kies voor de nieuwe mediabox next?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Level 20
Ja, u kunt gebruik maken van een, gratis, installatiemonteur als u er niet zelf uitkomt. De Next box dient bij voorkeur bekabeld te worden aangesloten, in ieder geval bij installatie. Als uw WiFi verbinding goed is lukt het mogelijk ook wel.
Bij de mediabox wordt een 15 meter lange UTP netwerkkabel geleverd. Is die lang genoeg om tijdens de installatie gebruikt te worden? Als het dan gelukt is, kunt u kijken of u de mediabox Next met Wifi kunt verbinden en kijken of dat werkt. Eventueel kunt u ook nog een Wifi booster via het stopcontact gebruiken.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Jan F.
Level 20
Ja, u kunt gebruik maken van een, gratis, installatiemonteur als u er niet zelf uitkomt. De Next box dient bij voorkeur bekabeld te worden aangesloten, in ieder geval bij installatie. Als uw WiFi verbinding goed is lukt het mogelijk ook wel.
Bij de mediabox wordt een 15 meter lange UTP netwerkkabel geleverd. Is die lang genoeg om tijdens de installatie gebruikt te worden? Als het dan gelukt is, kunt u kijken of u de mediabox Next met Wifi kunt verbinden en kijken of dat werkt. Eventueel kunt u ook nog een Wifi booster via het stopcontact gebruiken.
0 Kudos
Ga naar reactie
Quin TeknoLife
Level 3
wat jan dus zegt, tenzij je een andere router of switch buiten de meterkast hebt (of gewoon wifi gebruiken).

gewoon de internetkabel aan allebei de kanten erin prikken 😛
0 Kudos
Verger
Level 4
Werkt prima en als alles is aangesloten kun je een diagnose test uitvoeren via de Next.
0 Kudos
bon4479
Level 1
Topicstarter
Er zijn 2 problemen hierbij.

• Ik kan geen 15 meter lange kabel van de meterkast door de hal over mijn parketvloer naar de TV laten lopen. Het is geen gezicht en de deur kan niet meer dicht.
  • Mijn vrouw kan niet tegen Wifi, daar wordt ze depressief van. Alles gaat via kabel.
0 Kudos
MaxH
Level 17
0 Kudos
A van der schag
Level 3
Waarom zijn de meeste gebruikers zo idolaat over Powerline adapters of Homeplug adapters.
Naar gelang de kwaliteit van het stroomnetwerk en vooral in oudere woningen kan de internet snelheid drastisch verminderen, in uitzonderlijke gevallen tot wel 50%.
Waarom wordt er zo weinig gesproken over MoCa, mijn ervaring hiermee is dat het sneller en stabieler werkt dan internet via het stopcontact.
Toen ik nog een internet snelheid van 150 Mbit in mijn pakket had gebruikte ik MoCa 1.1 adapers en haalde in de woonkamer op de PC ook gewoon 150 Mbit maar inmiddels was mijn pakket opgewaardeerd naar 200 Mbit en toen haalde ik nog maar 160 Mbit.
Dit kwam doordat MoCa 1.1 een max throughput van 175 Mbit heeft.
Maar nu is de snelheid van mijn pakket wederom verhoogt en heb nu 250 Mbit dus heb ik 2e hands 2 MoCa 2.0 adapters gekocht voor het astronomische bedrag van €30,- en heb wederom ruim 250 Mbit in de woonkamer op mijn PC.
Nu heb ik sinds kort de nieuwe mediabox Next in huis en kom dus 1 ethernet aansluiting te kort.
Ik kon dit oplossen met een UTP switch maar heb gekozen voor een Ziggo Wifibooster via internetkabel, nu heb ik in de woonkamer 4 UTP aansluitingen en de meest uitstekende Wifi.
Dus om een lang verhaal kort te maken, mijn advies neem 2 MoCa adapters dit is sneller en stabieler.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Zou voor Moca eens kijken naar INCA = Moka 2.0:
https://www.kabeldirect.nl/hirschmann-inca-1g-gigabit-internet-over-coax-adapter-set-van-2-stuks.htm...
UTP-kabel is veel voordeliger & gegarandeerd 1 Gbps.
Moca/Inca en Powerline Adaptors bijven compromissen tov UTP.
De kans op teleurstelling is bij Poweline vrij groot.

bon4479 wrote:
Er zijn 2 problemen hierbij.

• Ik kan geen 15 meter lange kabel van de meterkast door de hal over mijn parketvloer naar de TV laten lopen. Het is geen gezicht en de deur kan niet meer dicht.

Kan tijdelijk nodig zijn voor test. Voor permanent kun je overigens een heel eind komen met plakgootjes en wellicht een gaatje boren om de deur te kunnen passeren. Helemaal weg laten werken kan, maar is een hoop gedoe en prijzig.

• Mijn vrouw kan niet tegen Wifi, daar wordt ze depressief van. Alles gaat via kabel.

Dan zorg je ervoor dat er geen Wifi is bij het eindpunt in de buurt van de Next.
Dat kan met Powerline Adaptors zonder Wifi, MOKA/INCA, of een UTP verbinding met desgewenst een Switch tbv meer aansluitingen ipv een Access Point met Wifi.
0 Kudos