1
Vraag
2
Reageer en help mee
Barry Blans

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aansluiting Sony HT-A7000 Soundbar aan: óf mediabox next óf samsung one connect box?

Ls, ik heb een 65 inch QLED TV (inclusief Samsung One Connect Box) en een Ziggo Mediabox Next. Van de week heb ik een Sony HT-A7000 Soundbar + SONY SA-SW3 - Compacte Subwoofer + SONY SA-RS3S -Draadloze Achterspeakers gekocht, maar wat ik ook probeer, ik krijg er geen goed surround sound/dolby atmos enz uit. (Hiervoor had ik een Sony HT-rt5 soundbar die helaas kapot is maar volgens mij ook nooit een goed surround geluid heeft gegeven!)

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe: Ik heb de volgende mogelijkheden geprobeerd: 1) mediabox aan oneconnectbox aangesloten (was al zo) en met een ARC kabel naar de soundbar gekoppeld. 2) mediabox aangesloten aan de soundbar HDMI 1 en de Arc kabel laten zitten (van 1connectbox naar soundbar. tevens heb ik de Optical )digital) soundkabel van de 1connectbox a) aangesloten aan de soundbar b) aan de mediabox next. Echter geen enkele aansluiting werkt geeft het mooie geluid zoals wanneer ik de soundbar instel via de setup die daarna een fabulous sound geeft.

Wie heeft hier een antwoord op. Hopelijk kan één van jullie mij hiermee helpen. Bij voorbaat dank, Barry Blans. 

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Staat Dolby op aan in de instellingen van de Next in Beeld en geluid?

Er zijn verschillende Dolby instellingen.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde soundbar ook ervaren met een mediabox Next. Inderdaad wat Bert zegt eerst kijken of Dolby aan staat in het menu. Bij mij werkte het wel goed nadat ik een fabrieksreset van Mediabox Next had gedaan. Vraag mij  niet waarom dat nodig was want ik kan je daar echt met de beste wil van de wereld er geen antwoord op geven. Heb er lang over nagedacht maar in ieder geval binnen mijn brein kan ik er geen logica in vinden. Maar het belangrijkste is dat het nu werkt.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen Bert, dit ga ik uitproberen. Nog even voor de zekerheid: heb je de mediabox rechtstreeks op de soundbar (HDMI) aangesloten of via de 1connectbox?

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen VZwatcher, dit ga ik uitproberen. Nog even voor de zekerheid: heb je de mediabox rechtstreeks op de soundbar (HDMI) aangesloten of via de 1connectbox? 

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bert, ik heb even gekeken naar de dolby instelling: die staat op : Altijd aan.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo VZWATCHER, ik heb even gekeken naar de dolby instelling: die staat op : Altijd aan. Ander vraagje, toen je een fabrieksreset van Mediabox Next had gedaan, bleven de opname instellingen bewaard of was alles weg? 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Opnames staan in de cloud, dus die komen na een fabrieksrenet weer terug als je inlogt met je eigen gegevens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Bij fabrieksinstellingen ook even de instellingen in Beeld en Geluid nalopen als je die zelf hebt gewijzigd en opnieuw inloggen in apps.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor jouw antwoord, ik ga morgen een reset proberen. Ik laat nog weten of het gelukt is. Fijne avond.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt Bert, ga ik morgen allemaal uitproberen. Ik laat nog weten wat het resultaat is/wordt. Fijne avond.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Bert en VZWatcher, in het weekend heb ik het één en ander uitgeprobeerd met het handleidingenboekje erbij. Ik heb tot nu toe nog geen restart van de fabrieksinstellingen gedaan omdat de handelingen die ik hierna beschrijf al een goed resultaat hebben opgeleverd: 1)  [Setup] - [Advanced Settings] - [Audio Settings] - [Sound Effect] ingesteld  op [Sound Mode On] 2) [Setup] - [Advanced Settings] - [Audio Settings] - [360 Spatial Sound Mapping] ingesteld op [On] 3) [Immersive Audio Enhancement: On] : Met deze functie wordt u niet alleen ondergedompeld in geluid uit horizontale richting, maar ook in geluid van bovenaf door geluidsmodi efficiënt te gaan gebruiken. Deze functie werkt ook voor 2.0-kanaalsignalen (bv. van tv-programma's).     
Ik heb nog één vraag aan jullie beiden: hebben jullie de Ziggo NEXT Box rechtstreeks op de HDMI ingang van de A7000 soundbar aangesloten of direct op de TV (Bij mij is dat de one-connectbox van samsung)?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik laat het aan @VZWatcher , die heeft hetzelfde apparaat, begreep ik.

(Ik heb de HDMI op een 4K beeldscherm en de optische uitgang op een soundbar, dus dat werkt hier anders.)

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Ik heb de Next op de HDMI ingang van de televisie en de soundbar op de HDMI ARC van de televisie.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt  VZWatcher, dan ga ik dat ook nog proberen. Ik had de next namelijkm aan de soundbar gekoppeld en dmv de arc kabel naar de oneconnectbox van de TV. Nogmaals bedankt.

Barry Blans
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt Bert, dan ga ik dat ook nog proberen. Ik had de next namelijkm aan de soundbar gekoppeld en dmv de arc kabel naar de oneconnectbox van de TV. Nogmaals bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic