Vraag
Reacties
Piet25
Level 2

Aansluiting AOP en overstappen naar Ziggo

Zou gebruik willen maken van aanbieding Ziggo, echter heb geen werkende en verouderde AOP (zie foto's).

Kabel ligt nog wel in kruipruimte, is echter te kort om AOP te maken in meterkast.

Volgens mij mag ik dit zelf niet in orde maken. Klopt dit? 

Doet Ziggo dit kosteloos in orde maken bij overstap?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
27 Reacties 27
Sluisie
Level 8

Hoi @Piet25,

ik zie inderdaad dat de AOP verouderd is.

Via een moderator hier kan er een monteur worden ingepland die de AOP kan vervangen en aansluiten.

Je mag dit inderdaad niet zelf doen dat je de kabel verlengd.

Je kunt kijken bij het plaatsen van de bestelling ook kijken of je een installatiemonteur mee kan bestellen.

RoWi
Level 20

Een Ziggo monteur gaat in principe niet de kruipruimte in!!

Je zou de kabel enkel op de oorspronkelijke plek waarschijnlijk de woonkamer naar boven kunnen laten komen zodat de monteur er een nieuwe AOP op kan plaatsen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur

anoniemforum
Level 19

het lijkt wel of de groene coax kabel is doorgeknipt,

het is niet toegestaan om zelf aan de groene kabel en of het aop te rommelen,

voor het herstellen van de groen coax kabel en verplaatsen naar de meterkast of woonkamer kun je een aanvraag indienen bij www.mijnaansluiting.nl

0 Kudos
Gio2903
Level 17

ten onrechte denken mensen hier dat een monteur een kruipruimte niet in gaat, dat slaat nergens op en hoort gewoon bij de werkzaamheden. er moet alleen genoeg hoogte zijn, geen (sporen van) ongedierte, geen schimmel en geen vocht. zo op de foto lijkt het allemaal prima te zijn, het is niet het fijnste klusje, maar het hoort er soms gewoon bij. monteurs hebben ook gewoon van die witte pakken desnoods zodat hun kleding niet vies word voor de rest vd dag

0 Kudos
CPV
Level 9

@Gio2903  schreef:

ten onrechte denken mensen hier dat een monteur een kruipruimte niet in gaat, 

Is dat wel zo?

Toen bij mij een kabel van de vaatwasser naar de meterkast gelegd moest worden, ging de monteur pertinent niet de kruipruimte in, omdat hij alleen was. Met behulp van een omgebogen elektriciteitspijp heeft hij de kabel van de vaatwasser naar de meterkast getrokken.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Ik baseer mij  op de informatie op de gelinkte pagina en wat enkele moderators en Teamleden in het verleden hebben geschreven.

Mogelijk zit er verschil in om welke monteur het gaat. 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

de regel bij kruipruimte betreden is dat er iemand toezicht houd, in dit geval dus de klant omdat de monteur altijd alleen is. dit ivm ongevallen oid die kunnen gebeuren en dan snel handelen. ook kan postuur natuurlijk nog een ding zijn + de punten die ik hiervoor noemde. de meeste monteurs proberen het natuurlijk te vermijden, maar soms kan je niet anders. waarom zou een ziggo monteur niet erin mogen, maar een aannemer bijvoorbeeld wel. t zijn allebei mensen

0 Kudos
Gio2903
Level 17

over welke pagina hebben we het dan?

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Gio2903  schreef:

over welke pagina hebben we het dan?

De link in mijn eerste reactie.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur

En hier nog een topic hierover met een bevestiging van een moderator.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Is-het-mogelijk-om-een-kabel-te-laten-trekken-door-een-Ziggo/...

Als dit niet correct is laat ik me graag verbeteren. Ben je zelf een Ziggo of Guidion monteur Gio?

Ziggo kan en zal andere normen hanteren dan een onderaannemer. Via mijn aansluiting wordt een onderaannemer aangestuurd. Normaliter werkt elke Ziggo monteur vanaf de AOP dus altijd bovengronds.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

ik zal wel blind zijn, maar ik kan nergens iets vinden over een kruipruimte.

wel word in dat topic waar je naar verwijst gesproken over een kabel trekken ivm radio-ontvanger (of tv) via de kruipruimte. dat doen we inderdaad niet, maar in geval van de groene kabel hoort dat er gewoon bij. ik ben begonnen in 2022 via Circet, kruipruimte hoort erbij. dat topic is van 2019, en dat beleid klopt nog steeds zolang het maar niet om de groene kabel gaat.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Gio2903  schreef:

ik zal wel blind zijn, maar ik kan nergens iets vinden over een kruipruimte.

Klopt dat wordt helaas niet specifiek genoemd en is ook nergens te vinden daarin kan wat dat betreft meer duidelijkheid komen. Circet is zover ik dat goed schrijf vergelijkbaar met de Bam die in mijn regio de eerste aanleg voor Ziggo en KPN uitvoert dat zijn geen monteurs van Ziggo zelf!

0 Kudos
Gio2903
Level 17

circet is inderdaad ook de aannemer in Limburg voor schadeherstel etc. geen idee of "échte" ziggo-monteurs de kruipruimte in gaan. externe monteurs mogen/moeten dat wel gewoon. maar in de meeste gevallen zullen ze m doorzetten naar de aannemer. er is een verschil tussen iets niet willen en iets niet mogen 😛

0 Kudos
RoWi
Level 20

On topic of het herstel en eventueel verleggen kosteloos is kan enkel een moderator beantwoorden en die zal bijna zeker ook naar Mijn aansluiting verwijzen. Daaruit volgt altijd een offerte, de hamvraag is  wat is er met de oorspronkelijke AOP gebeurd en wie heeft dat gedaan, de kans is aanwezig dat dit niet kosteloos wordt hersteld. Het verplaatsen naar de Meterkast nagenoeg zeker niet.

0 Kudos
CPV
Level 9

@Gio2903  schreef:

in dit geval dus de klant 

Nee, dat was bij onze electramonteur niet voldoende.

0 Kudos
Piet25
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor het meedenken allen.

Als ik het goed begrijp is het dus wachten op een reactie van de moderator om te horen hoe Ziggo hier mee om gaat.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Met een grote weegschaal komt hier een moderator aan om een oordeel te vellen 😉 

@Piet25 een warm welkom op de Ziggo Community, je hebt al kennis gemaakt met wat leden die je zo te zien ook zeker het goede antwoord geven! 
Stel dat die niet de kruipruimte in gaat, dan zal die voor een goed vervolg moeten zorgen. Ik heb hier nog niets over gehoord of die wel/niet de kruipruimte in mogen, dus wat dat betreft houd ik de lijn van @Gio2903 aan. 

Komt dus echt in alle gevallen goed 🙂 

0 Kudos
Piet25
Level 2
Topicstarter

Heb inmiddels een aanvraag ingediend tot wijziging van de aansluiting via Mijnaansluiting.nl.

Krijg van hun onderstaand bericht:

Uw aanvraag 1002924774 wordt via Ziggo afgehandeld buiten Mijnaansluiting.nl.

Ziggo zal hiervoor rechtstreeks met u contact opnemen.

Ik heb dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag of dit kosteloos gebeurd bij een overstap naar Ziggo.

Immers in de aanbieding is sprake van installatie gratis.

Wordt vervolgd !!??

0 Kudos
Piet25
Level 2
Topicstarter

Heb inmiddels een aanvraag tot wijziging van de aansluiting ingediend via Mijnaansluiting.nl.

Kreeg onderstaand bericht:

Uw aanvraag 1002924774 wordt via Ziggo afgehandeld buiten Mijnaansluiting.nl.

Ziggo zal hiervoor rechtstreeks met u contact opnemen.

Ben dus benieuwd of Ziggo waar gaat maken dat de installatie gratis is bij overstap naar hun.

Dit is dus nog geen antwoord op mijn vraag.

Wordt vervolgd.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dat is voor ons niet met zekerheid te zeggen @Piet25 De betreffende afdeling van kabelaanleg beoordeelt de aanvraag en controleert ook direct of deze kosten voor eigen rekening vallen of voor onze. 

Zodra zij je aanvraag hebben beoordeeld ontvang je van hen meer informatie. 

0 Kudos