Vraag
Reacties
Oplossing
Music19
Level 1

Aansluiten videorecorder / afspelen videobanden

Ik heb in de kast nog een videorecorder staan (Panasonic NV-SV120) en ik heb nog oude videobanden liggen. Ik wil die oude banden gaan checken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik een kanaal kan vinden. Herinner me vaag dat je bij analoog een bepaald kanaal moest hebben, hoe dat digitaal gaat? Geen idee.

Kan iemand me op weg helpen?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
22 Reacties 22
iMark
Level 16
Je vat het anders op dan ik bedoelde. Wanneer je toch met oude banden aan de slag gaat, zou ik ze zo snel mogelijk digitaliseren. Dus voordat de banden zijn vergaan of de recorder het niet meer doet.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Reinigingsbanden zijn zeer slecht voor je videorecorder. Die schuren veel te veel. Laat je recorder gewoon even smeren en schoonmaken bij een reparateur. Ga niet aan de koppentrommel zitten als je niet weet hoe dit moet. Zeker niet met een wattenstaafje? Maar als het apparaat al zolang stil heeft gestaan, is een servicebeurt zeker niet overbodig.

En zoals gezegd, neemt de kwaliteit van de banden zelf ook af. En gebruik je een Full-HD Tv moet er een enorme upscaling van het signaal plaatsvinden, dus dat word er ook niet beter op...
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Music19 Fijn om te lezen dat het gelukt is! Een lekkere trip 'down memory lane' hoop ik 🙂 Mocht er wat bijzitten wat je echt voor altijd wil bewaren dan weet je dat die vraag hoe je dat moet doen hier veel tips and tricks oplevert. Voor nu sluit ik het topic!
0 Kudos