hallo,
ik heb een tweede TV op zolder aangesloten. is een SMART TV. ik heb de tv aanlsuiting van beneden naar boven gelegd, een CI module in de TV gedaan (zou vanzelf gaan installeren volgens de gebruikersaanwijzing) en een WIFI versterker in buurt (ook volgens de aanwijzingen geinstalleerd).
ik heb nu geen internet op de TV en de module installeert niet. ik heb alleen de analoge zenders.
Wat doe ik fout?
hoor het graag!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer eerst je tv eens in te stellen met een goede korte kabel rechtstreeks op het punt waar Ziggo je huis binnenkomt. Volg de stappen op de Ziggo site precies. Digitaal is veel gevoeliger dan analoog, er is alle kans dat je signaal op zolder niet goed binnen komt.
Je eerste digitale installatie doen zonder module.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
welke TV heb je? merk en type graag.
Is je coax signaal goed? Digitaal is gevoeliger dan dan analoog.
Heb je de installatie stappen goed gevolgd?
Internet op tv en tv kijken werken onafhankelijk van elkaar.
Hallo
Dank voor de reactie. Het is een Philips tv type 5800 serie
Coax is redelijk. Niet super.
Volgens mij wel. De module zegt alleen op zender 1 zetten en dan automatisch gaat ie verder. Dat doet hij dus niet.
Wi-Fi booster heb ik op de overloop. Alle lampjes branden groen. Wi-Fi blauw.
Probeer eerst je tv eens in te stellen met een goede korte kabel rechtstreeks op het punt waar Ziggo je huis binnenkomt. Volg de stappen op de Ziggo site precies. Digitaal is veel gevoeliger dan analoog, er is alle kans dat je signaal op zolder niet goed binnen komt.
Je eerste digitale installatie doen zonder module.
Voor tv kijken heeft de tv geen internet nodig. Wel voor digitale diensten via de ci+ indien je in oud Ziggo gebied woont natuurlijk.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules/
Als je alleen analoge zender hebt is je tv toch niet helemaal goed ingesteld. Hier vind je de stappen : https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/opnieuw-installeren/hoe-kijk-je/#unencrypt...
En wat Steef ook zegt, eerst de installatie doen en dan pas de ci+ plaatsen. Soms heeft een afstandsbediening ook een optie om te schakelen tussen analoog en digitaal en is het een simpele druk op de knop voldoende om ook de digtale zenders te zien.
Voor het internet moet je natuurlijk even kijken of het Wifipunt ook echt al internet doorgeeft en als dat werkt zou je je tv via wifi of bekabeld ( UTP) moeten kunnen verbinden met internet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.