1
Vraag
2
Reacties
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes

Aansluiten en bestellen digitale radio

Beste mede forumleden,

Vraag, mijn buurman heeft alleen digitale TV en sinds kort geen radio meer, gebruikt geen internet maar heeft wel modem voor telefoon. Er is ook geen mediabox XL of next maakt gebruik van de digitale TV ontvanger.

Wil dit voor hem gaan aansluiten en bestellen, voor zover ik heb gezien is het geen probleem om de kabels in de splitter om te wisselen. Heeft alleen niet de groene en de blauwe kabels, zou met de bestaande kabels ook moeten werken zoals ik op de website heb gezien.

Audio set heeft geen tulpaansluitingen maar deze aansluitingen voor de boxen zouden denk ik ook moeten werken.

Mijn vraag is nu eigenlijk zie ik iets over het hoofd met deze aansluiting en splitter en kan ik deze voor hem bestellen of moet ik daar zijn klantnummer voor hebben. 

Zou deze ontvanger ook af kunnen halen maar weet niet of De vodafonewinkel of de mediamarkt ze ook direct verkopen.

 

Heb foto's bijgesloten alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Sjaqie

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dit stereosetje kun je zeer waarschijnlijk niet gebruiken, radio ontvangen zal daarmee alleen gaan met een losse antenne die de signalen uit de ether oppikt.

Digitale signalen kan het zeker niet verwerken.

Dus als er geen audio in opzit geef het dan maar op.

Bekijk in context

4 Reacties 4
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik zie geen ingang op dit stereosetje dus gaat denk ik niet lukken.

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes

Hoi Youriy,

Ja je hebt gelijk, wist dat ik iets miste. Zal nog eens kijken of die ergens anders zitten maar denk het niet.

Zou een kabelsplitter (zie alleen maar een TV splitter in de webshop) zou deze kunnen werken één naar de TV en één naar de kabelingang op het stereosetje ?

Andere suggesties welkom

Sjaqie

of wordt het signaal dan te zwak ?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dit stereosetje kun je zeer waarschijnlijk niet gebruiken, radio ontvangen zal daarmee alleen gaan met een losse antenne die de signalen uit de ether oppikt.

Digitale signalen kan het zeker niet verwerken.

Dus als er geen audio in opzit geef het dan maar op.

Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes

@youriy  @Steefb 

Dank voor jullie hulp en advies.

Ga met mijn buurman een andere oplossing zoeken.

Mvrgr, Sjaqie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic