Probleem met aansluiten wat nog steeds niet is opgelost
Dit jaar stoppen de analoge radiozenders die via de Ziggokabel worden geleverd.
De oplossing zou zijn de digitaleradioontvanger van Ziggo. De beschrijving en de installatie procedure aandachtig bestudeert op de site van Ziggo. Deze site biedt de mogelijkheid om de digitaleradioontvanger aan te sluiten op de bestaande geluidsinstallatie. Ik besloot deze digitaleradioontvanger op 26 maart 2021 aanteschaffen.
De digitaleradioontvanger werd keurig de volgende dag geleverd. De installatie van de digitaleradioontvanger kon een aanvang nemen. En daar kwam de missrekening.
In onze huiskamer, vlakbij de TV, radio en het modem, bevindt zich de hoofdaansluiting van Ziggo. Deze aansluiting is enige tijd geleden omgezet van een aparte TV en radio aansluiting, naar een ééngats aansluiting. Het modem, de TV en de analoge radio werden door middel van een splitter van het type poa 3IEC-NL van Brown-Telecom aangesloten op de ééngats aansluiting. Alles werkte naar behoren.
Het aansluiten van de digitaleradioontvanger kan niet volgens de bijgeleverde omschrijving. Want dan moest ik de splitter verwijderen en had dan geen TV enof internet en dat kan niet de bedoeling zijn.
De kabel tussen de radio en de splitter is een hoogwaardige coaxkabel door Ziggo zelf geleverd en geïnstalleerd.
Maar de digitaleradioontvanger heeft als ingang een female aansluiting, evenals de spiltter, dus de kabel kon niet worden gebruikt. Een hoogwaardig koppelstuk (male/male) aangeschaft en aangesloten, helaas was de boodschap GEEN SIGNAAL. Bij een rechtstreekse aansluiting werkte de digitaleradioontvanger wel. Maar dan had ik, zoals eerder gemeld, geen internet en of TV.
Het probleem telefonisch op zondag gemeld bij Ziggo, mogelijk dat ik iets over het hoofd zag. Men besloot mij een nieuwe kabel te sturen met aan beide zijden een male aansluiting. Helaas was de toegestuurde kabel geen coaxkabel, maar naar ik denk, een datakabel. Deze kabelpaste dus niet.
Wederom contact met Ziggo. Men besloot na veel geharrewar mij een splitter te sturen. Deze splitter was helaas met twee aansluitingen, dus of geen internet, of geen radio, of geen TV via de mediaboxXL. Opnieuw contact met Ziggo, men kon niets voor mij doen, moest zelf maar een drieweg splitter aanschaffen. Weer contact met Ziggo o.a. met Chat.
Het drama voltrok zich, ene Chanthal, kon niet voor mij doen ik moest het maar uitzoeken. Mijn voorstel om dan een monteur te sturen om dan is even naar de door Ziggo gerealiseerde aansluiting te kijken werd zonder meer van tafel geveegd, men adviseerde mij om de digitaleradioontvanger terug te sturen. De medewerking van Ziggo om dit probleem op telossen was ver te zoeken.
Op 1 april besloten de digitaleradioontvanger retour te sturen. Hier kon ik niets meer mee. En met Ziggo helemaal niet meer na deze behandeling en op eenstapeling van onkunde. Ik noem het geen fouten want men weet echt niet hoe een Ziggo aansluiting in elkaar steekt als je drie apparaten op één aansluiting moet zetten. Tenslotte heb ik daar een abonnement voor, waar ik dus ook voor betaal.
Omdat ik geen wegloper ben en Ziggo ook de kans te geven om e.e.a. alsnog op te lossen, op 1 april met een medewerker gebeld en het probleem uitgelegd en dat ik zeer teleurgesteld was in Ziggo. Deze medewerker stelde mij voor om op 26 april een monteur te sturen. Het kon dus toen ineens wel. Maar het apparaat moet je binnen 14 dagen retour sturen anders geen aanschafprijs retour. Dus dat ging niet werken. Tot mijn opperste verbazing kon deze medewerkster ineens een monteur op 2 april sturen!!!. Maar helaas had ik de digitaleradioontvanger al retour gestuurd. Dat had ik de medewerkster overigens meerdere keren verteld. Dus dit was een aanbod wat niet meer kon, dus wel heel gemakkelijk. Het voorstel kwam toen om opnieuw een digitaleradioontvanger te bestellen, dus weer 50 euro investeren, terwijl het helemaal niet zeker was of ik mijn geld retour zou krijgen. Als de digitaleradioontvanger dan was geleverd kon ik weer bellen en dan een monteur regelen voor de installatie.
U begrijpt wel dat ik er voor bedank om weer in dit telefonische en chat circus terecht te komen. Het heeft mij de afgelopen dagen heel wat ergernis en uurtjes gekost en ben geen steek verder ge komen.
Ik verwacht nu van Ziggo dat men op een behoorlijke manier op lost. De oplossing zou kunnen zijn om een monteur te sturen met een digitaleradioontvanger zodat die werkend kan worden geïnstalleerd. ook zou u kunnen kijken naar de installatie handleidingen van de digitaleradioontvanger. Als iemand meerder apparaten heeft klopt daar helemaal niets van.
Ik zie hoopvol uit naar de oplossing die u mij gaat bieden.