1
Vraag
2
Reacties
Sannewillems84

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aansluiten Ziggo Next - oude bekabeling?

Kun je voor het aansluiten van de Ziggo Next box de kabels van de Horizon box gebruiken? Of moet je ze allemaal vervangen door de nieuwe meegeleverde kabels?

gr. Sanne

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Gebruik eerst de bestaande kabels. Mocht er iets misgaan, dan moet je iets anders verzinnen.
De eerste, en naar mijn smaak enige, kandidaat om te vervangen, zou de HDMI kabel wel eens kunnen zijn.

Bekijk in context

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Gebruik eerst de bestaande kabels. Mocht er iets misgaan, dan moet je iets anders verzinnen.
De eerste, en naar mijn smaak enige, kandidaat om te vervangen, zou de HDMI kabel wel eens kunnen zijn.

Sannewillems84
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, bedankt. Ga ik proberen zodra de box binnen is.

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Hallo @Snrha11 

 

Als de mediabox xl werkte met de coax kabel die er nu al ligt is die meestal goed genoeg. 
Heb je nu signaalproblemen zoals blokjes in beeld, vastlopen van de box en dat soort problemen is misschien de coax niet goed meer.

Als je met een goede coaxkabel nog steeds signaalproblemen houdt, zal een installatiemonteur je aansluitpunt van Ziggo kosteloos vervangen. Bestel deze via de helpdesk.

 

Wel heeft de Next een ook een goede internet aansluiting nodig. Dit werkt het beste als je de Next met een netwerkkabel kunt aansluiten op je modem. Afhankelijk van waar die in je huis staat is dit eenvoudig of ingewikkeld.

 

Wat de HDMI kabel betreft eenvoudig uitproberen. Meestal is vervangen niet nodig. Anders wordt er gewoon een nieuwe in het installatiepakket meegeleverd.

 

veel kijkplezier? 

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Aanvulling van mijn kant: coaxkabel is wat we vroeger gewoon antennekabel noemen.

 

Veel mensen die moeite hebben / of vragen over het aansluiten van het een of het ander zijn  niet op de hoogte van al die termen.

 

Coaxkabel noemede we vroeger de antennekabel en ethernetkabel / ethernetaansluiting is de intenetkabel / aansluiting waar de internetkabel in moet.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Onze XL deed het altijd prima, zowel voor tv als internet (hadden geen los modem) maar toch heeft de monteur met aansluiten van de Next alle kabels vervangen en ook het AOP

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je een 4K TV hebt, dan zou ik de bij de Next geleverde HDMI kabel gebruiken, als nu de ooit meegeleverde HDMI kabel van de Mediabox XL gebruikt wordt, want die voldoet niet voor 4K.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het gelukt, @Sannewillems84 ? 🙂 

Sannewillems84
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog niet, gister binnen gekomen. Vanavond ga ik (eigenlijk mijn vader) hem aansluiten :).

Mijn TV is 5 jaar oud dus die zal geen 4K hebben dus daarvoor hoef ik de nieuwe HDMI-kabel dan in ieder geval niet te gebruiken ?

Sannewillems84
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb trouwens ook een nieuwe modem ontvangen, neem aan dat die eerst ook vervangen moet worden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het modem als eerste vervangen en helemaal werkzaam maken.

De meegeleverde HDMI kabel zou ik wel gaan gebruiken, dan weet je zeker dat hij alles aankan wat de Next naar je TV wil sturen, er zijn ook verschillende oude HD kabels in omloop die het soms net wel of net niet redden met vreemde storingen tot gevolg.

“Mijn TV is 5 jaar oud dus die zal geen 4K hebben”

Dat zou net zo makkelijk kunnen van wel, want toen werden er al veel 4K toestellen verkocht.

Welk merk TV en model met letters en cijfers heb je nu?

Sannewillems84
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt, zonder de nieuwe kabels aan te sluiten ?. Het enige wat nog niet lukte was het koppelen met het geluidsysteem. Maar voor nu al heel blij met de nieuwe box!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, veel kijkplezier gewenst.

Welk geluidssysteem heb je en hoe is die aangesloten op de Next of TV, met wat voor kabel?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic