1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Jotar

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten Stereo op de Humax

Beste,

Ik wil mijn stereo installatie aansluiten op de humax IRHD-5300C.

Op deze Humax is 'n aansluiting met de specificatie SPDIF (optisch)

Volgens Ziggo is dit de juiste.

Op mijn installatie (Sonny) zijn op de achterkant div. aansluitingen met o.a. de digital in.

Kan ik deze kabel aansluiten zodat ik radio kun luisteren op mijn installatie en dus ook beter geluid heb dan op mijn tv

Graag hoor ik van iemand.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Jotar

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Als de Digital in een optische SP/ Dif aansluiting is wel, beide aansluitingen moeten dus overeenkomen.

Bekijk in context

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17607Posts
  • 731Oplossingen
  • 4268Likes

@Jotar @Als ik nog even een aanvulling mag geven: je moet nog op de Sony in een menu nog wel even aangeven dat de bron  optisch moet uitdragen. Of afhankelijk van merk dat bij optisch een bron gekozen moet worden. Anders heb je geen geluid. Voor de humax ook in een menu aangeven digitaa/dolby  gekozen moet worden. Als Sony 5.1 ondersteunt ( voor een Humax maakt het niet uit als stereo of dolby wordt gekozen . In tegenstelling bij andere mediaboxen   geluid wordt gewoon doorgegeven. Succes

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Als de Digital in een optische SP/ Dif aansluiting is wel, beide aansluitingen moeten dus overeenkomen.

Jotar
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Expert,

Dank je wel voor de snelle reactie.

Deze is idem aan elkaar.

Dan ga ik dadelijk 'n kabel kopen hiervoor.

Nogmaals dank.

Grt

Jotar

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17607Posts
  • 731Oplossingen
  • 4268Likes

@Jotar @Als ik nog even een aanvulling mag geven: je moet nog op de Sony in een menu nog wel even aangeven dat de bron  optisch moet uitdragen. Of afhankelijk van merk dat bij optisch een bron gekozen moet worden. Anders heb je geen geluid. Voor de humax ook in een menu aangeven digitaa/dolby  gekozen moet worden. Als Sony 5.1 ondersteunt ( voor een Humax maakt het niet uit als stereo of dolby wordt gekozen . In tegenstelling bij andere mediaboxen   geluid wordt gewoon doorgegeven. Succes

Jotar
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Robbo voor je hulp.

Grt

Jotar

Jacob
Community Moderator
Community Moderator