Beste,
Ik wil mijn stereo installatie aansluiten op de humax IRHD-5300C.
Op deze Humax is 'n aansluiting met de specificatie SPDIF (optisch)
Volgens Ziggo is dit de juiste.
Op mijn installatie (Sonny) zijn op de achterkant div. aansluitingen met o.a. de digital in.
Kan ik deze kabel aansluiten zodat ik radio kun luisteren op mijn installatie en dus ook beter geluid heb dan op mijn tv
Graag hoor ik van iemand.
Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Jotar
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als de Digital in een optische SP/ Dif aansluiting is wel, beide aansluitingen moeten dus overeenkomen.
@Jotar @Als ik nog even een aanvulling mag geven: je moet nog op de Sony in een menu nog wel even aangeven dat de bron optisch moet uitdragen. Of afhankelijk van merk dat bij optisch een bron gekozen moet worden. Anders heb je geen geluid. Voor de humax ook in een menu aangeven digitaa/dolby gekozen moet worden. Als Sony 5.1 ondersteunt ( voor een Humax maakt het niet uit als stereo of dolby wordt gekozen . In tegenstelling bij andere mediaboxen geluid wordt gewoon doorgegeven. Succes
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als de Digital in een optische SP/ Dif aansluiting is wel, beide aansluitingen moeten dus overeenkomen.
Beste Expert,
Dank je wel voor de snelle reactie.
Deze is idem aan elkaar.
Dan ga ik dadelijk 'n kabel kopen hiervoor.
Nogmaals dank.
Grt
Jotar
@Jotar @Als ik nog even een aanvulling mag geven: je moet nog op de Sony in een menu nog wel even aangeven dat de bron optisch moet uitdragen. Of afhankelijk van merk dat bij optisch een bron gekozen moet worden. Anders heb je geen geluid. Voor de humax ook in een menu aangeven digitaa/dolby gekozen moet worden. Als Sony 5.1 ondersteunt ( voor een Humax maakt het niet uit als stereo of dolby wordt gekozen . In tegenstelling bij andere mediaboxen geluid wordt gewoon doorgegeven. Succes
Dank je wel Robbo voor je hulp.
Grt
Jotar
@Jotar fijn dat het met de hulp van de leden is opgelost! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.