Vraag
Reacties
r.c. oldeman
Level 3

Aansluiten Next via Scart

Ik heb zojuist een Mediabox Next geïnstalleerd. Helaas werkt de verbinding via HDMI naar mijn receiver niet goed. Het beeld gaat aan en uit. Nu zou ik het aansluiten willen proberen via de aanwezige scart aansluiting op de Next.

In las op dit forum dat Ziggo hiervoor een verloop beschikbaar heeft.

Ik zou het op prijs stellen als Ziggo mij zo een verloop toe kan zenden. Vast mijn dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@r.c. oldeman Er zit toch geen scart aansluiting op je versterker?

Is het niet makkelijker om vanuit de Next met een optische kabel naar je versterker te gaan en voor het beeld met de HDMI naar je TV?

Dat werkt hier prima.

Ik vermoed dat het uitvallen van het beeld via de versterker met HDCP 2.0 te maken heeft die gebruikt wordt door de Next..

1 Kudos
10 Reacties 10
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

r.c. oldeman
Level 3
Topicstarter

Dank je, ik heb betreffende gegevens toegevoegd.

youriy
Level 17

Het is toch beter om de hdmi verbinding goed werkend te krijgen.

0 Kudos
r.c. oldeman
Level 3
Topicstarter

Dat begrijp ik, maar ik weet niet hoe.

Next rechtstreeks  naar mijn TV werk goed.

Met een receiver er tussen niet. Beide zijn van Sony.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke receiver heb je precies?

Welk model met eventuele cijfers en letters?

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@r.c. oldeman leuk dat je nu ook gebruik maakt van de Mediabox Next. Nu nog even de zogenoemde puntjes op de ''i''.

Hoewel we inderdaad adviseren om deze toch via de HDMI optie te gebruiken, kan je deze tips ook nog eens proberen. Wij hebben zelf geen verloop (meer) beschikbaar maar via internet zijn ze genoeg te vinden. 

Kan je hier iets mee?

0 Kudos
r.c. oldeman
Level 3
Topicstarter

Hallo Bert,

De receiver is een Sony STR-DH520.

Als ik de Next met een HDMI kabel op de receiver aansluit heb ik op de TV één seconde beeld en dan weer een paar seconden niet. Geen geluid. dit herhaald zich dan.

Zoals gezegd, als ik de Next rechtstreeks op de TV aansluit werkt het wel.

Vast mijn dank voor je ondersteuning.

0 Kudos
r.c. oldeman
Level 3
Topicstarter

Jacob,

Dank voor je info.

Dit is toch een vrij specifieke verloop. Heb je een link naar een leverancier?

Dank je.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@r.c. oldeman Er zit toch geen scart aansluiting op je versterker?

Is het niet makkelijker om vanuit de Next met een optische kabel naar je versterker te gaan en voor het beeld met de HDMI naar je TV?

Dat werkt hier prima.

Ik vermoed dat het uitvallen van het beeld via de versterker met HDCP 2.0 te maken heeft die gebruikt wordt door de Next..

r.c. oldeman
Level 3
Topicstarter

@Bert Er zit inderdaat geen scart op de versterker  maar wel cinch. Scart naar cinch is geen probleem.

Jouw voorstel met twee kabels zal zeker werken. Echter de TV staat aan de andere zijde van de woonkamer. Dan zou ik een extra kabel moeten trekken. En die loopt onder de vloer door. Niet echt handig dus.

Ik zal mij eens verdiepen in HDCP.

Nogmaals bedankt voor je meedenken.