1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ontevreden2

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aansluiten Mediabox Xl

Deze week heb ik een nieuwe mediabox XL ontvangen.

Bij de levering zat geen instructie en dus ben ik aan de slag gegaan. Dat leek te werken, maar het programma bleef steken in verwerken. Daarover klantenservice gebeld en die hebben aangegeven dat de box aangesloten moet zijn op het internet modem. Na deze verbinding is de installatie goed verlopen. De medewerker vertelde dat voor goede werking de internetkabel altijd aan gesloten moet zijn op het modem.

Vandaag heb ik de installatie instructies opgezocht en of ik nu  aangeef of ik wel of geen internet van Ziggo heb maak niet uit, er wordt nergens in de instructie aangegeven dat er een verbinding met het modem  gemaakt moet worden.

Wat is dit?

43 Reacties 43
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Klopt @MaxH , ik had mij vergist en heb het ook gelijk weer aangepast jammer genoeg is de melding dan al verzonden. Sorry voor het ongemak. 

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bij mij is de wandcontactdoos met 2 aansluitingen. 

Bij een nieuwe versterker weet ik niet hoe het werkt, komt de splitter dan op de wandcontactdoos of na de versterker. indien op de contactdoos dan wordt het een zootje.

Overigens heb ik, als ik de werking goed begrijp wel retoursignaal.

Ben naar bewaard gegaan en heb daar een van de programma's aangeklikt en gestart, daarvoor wordt toch retoursignaal gebruikt?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Ontevreden2 wrote:

Bij mij is de wandcontactdoos met 2 aansluitingen. 

Bij een nieuwe versterker weet ik niet hoe het werkt, komt de splitter dan op de wandcontactdoos of na de versterker. indien op de contactdoos dan wordt het een zootje.

Overigens heb ik, als ik de werking goed begrijp wel retoursignaal.

Ben naar bewaard gegaan en heb daar een van de programma's aangeklikt en gestart, daarvoor wordt toch retoursignaal gebruikt?

2 gats aop (wandcontactdoos) is verouderd en dient vervangen te woorden door een ziggo monteur

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De gevraagde gegevens heb ik 5 dagen geleden in de profielinstellingen gezet.

joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@Ontevreden2 Ik heb in december ook een mediabox xl ontvangen en heb het als volgt aangesloten op de AOP in de woonkamer met 2 splitters zonder witte kapjes met 1 gat in de AOP. heb de foto meegestuurd. ontvangst is perfect

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
joma1966 wrote:

@Ontevreden2 Ik heb in december ook een mediabox xl ontvangen en heb het als volgt aangesloten op de AOP in de woonkamer met 2 splitters zonder witte kapjes met 1 gat in de AOP. heb de foto meegestuurd. ontvangst is perfect

 

 

bij @Ontevreden2  moet het aop vervangen woorden door een ziggo monteur

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hoe nu verder?

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoewel de mediabox nieuw is heb ik alweer het probleem dat het apparaat zoemt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Ontevreden2 wrote:

Hoewel de mediabox nieuw is heb ik alweer het probleem dat het apparaat zoemt.

dat is de ventilator ?

kun je eens een foto van de onderkant maken 

 

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Ontevreden2 wrote:

 

hoopte op de achterkant een ventilator te zien maar niet dus

zou je eens aan de zijkant kunnen kijken of je een ventilator met 4 schroefjes zie

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

Geen 4 schroefjes, maar dit lijkt mij wel de ventilator.

 

 

 

 

 

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je die twee schroefje eens een tikje draaien met een schroevendraaier zodat die minder strak zit

niet helemaal los maken maar gewoon een beetje losser

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De schroefjes enigszins los gedraaid, vraag me wel af of dit de oorzaak is, het geluid lijkt niet op resonantie maar meer op dat van een draaiende schijf.

Het geluid is niet echt hard. We horen het niet als de TV aan staat maar juist als de TV en Box niet in gebruik zijn.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Ontevreden2 wrote:

De schroefjes enigszins los gedraaid, vraag me wel af of dit de oorzaak is, het geluid lijkt niet op resonantie maar meer op dat van een draaiende schijf.

Het geluid is niet echt hard. We horen het niet als de TV aan staat maar juist als de TV en Box niet in gebruik zijn.

schroefjes kunnen te strak zitten waardoor het een geluidje maakt 

maar zoals je het nu beschrijft klinkt het als een defecte harde schijf

weet je zeker dat de box helemaal nieuwe was en niet een gebruikte ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
anoniemforum wrote:
Ontevreden2 wrote:

 

....Knip...

weet je zeker dat de box helemaal nieuwe was en niet een gebruikte ?

Wat denk je zelf? Komen deze uberhaupt nog nieuw uit de fabriek? Als dat zo is dan verwacht je toch een model zonder modem en hard disk, want deze zijn niet meer relevant. Met de nieuwe software.

Ontevreden2
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De TV is nu uit, en ik heb het apparaat (dat hoorbaar was) tegen mijn oor gehouden, en daarbij hoorde ik de ventilator.

Bij al deze discussies weet ik niet meer of ik met andere gebruikers te maken heb of met Ziggo medewerkers.

Bij ontvangst van de box was ik wel verbaasd dat die precies hetzelfde was als de vorige en dat er dus in jaren geen enkele voorruitgang is geweest wat in de wereld van elektronica wel extreem bijzonder is.

Ergens in deze hele discussie is ook aangegeven dat ik qua aansluiting met verouderde toestanden werk, nogal apart.

Als je al jaren klant bent dan verwacht je toch een pro actieve provider,

Ook lang geleden heb ik bij de klantenservice al eens aangegeven dat de apparatuur middeleeuws is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ontevreden2

De Ziggo moderatoren zijn gelukkig goed te herkennen. Wie geen Ziggo logo en Moderator achter zijn of haar naam heeft is gewoon medeklant.

 

Ergens in deze hele discussie is ook aangegeven dat ik qua aansluiting met verouderde toestanden werk, nogal apart.

Als je al jaren klant bent dan verwacht je toch een pro actieve provider

Het vervelende is apparatuur verouderd terwijl de techniek doorgaat, sommige technieken doorstaan de tand destijds en sommige veranderen.

Het nadeel van de ontwikkelingen is dat de signalen steeds gevoeliger worden voor storingen, waar eerst twee electra draden voor nood dienst konden doen als tijdelijke coax is dat nu bijna uit den boze.

De provider(s), harken genoeg omzet bij elkaar uit de abonnements gelden en andere inkomsten, maar moet toch ook op de centen letten, alles moet worden betaald. En vandaag de dag ook winst voor investeerders of aandeelhouders maken, kortom met zo min mogelijk kosten de klanten zo lang mogelijk tevreden houden. Apparatuur en aansluit materiaal wordt pas vervangen als het echt niet anders kan. Door links de prijs te verhogen kan er rechts een korting vanaf.

Op zich kost het aardig wat om een isp te zijn kijk hoe het met Freedom Internet is gegaan. Die hebben voor alle kosten graag klanten die in één keer hun jaar abonnement voldoen, waardoor ze middelen krijgen om het bedrijf verder op te bouwen. Binnen korte tijd met wat hulp een isp worden is toch respect waard in dit land die voornamelijk oranje/groen is ingekleurd. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RoWi. wrote:
anoniemforum wrote:
Ontevreden2 wrote:

 

....Knip...

weet je zeker dat de box helemaal nieuwe was en niet een gebruikte ?

Wat denk je zelf? Komen deze uberhaupt nog nieuw uit de fabriek? Als dat zo is dan verwacht je toch een model zonder modem en hard disk, want deze zijn niet meer relevant. Met de nieuwe software.

dit is de reden waarom ik dat vraag

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Tja "nieuw" voor de klant.

Neem dan meteen de openings zinnen

.Deze week heb ik een nieuwe mediabox XL ontvangen.

Bij de levering zat geen instructie en dus ben ik aan de slag gegaan. 

 

Geen instructie, dat schreeuwt bij mij niet nieuw, bij mijn Humax zat netjes een mooi boekje, het kan uiteraard vergeten zijn bij het verzendklaar maken wat ook zeer slordig is.

Off topic

Er zal een behoorlijke voorraad MBXL's zijn met de ogenschijnlijke run op de Next, ga ik er niet vanuit dat ik een nooit eerder gebruikt exemplaar krijgt als ik mijn abonnement verander. Doordat de MBXL nu bij TV Start  wordt geleverd komen er weer een aantal Humax en Pace ontvangers retour die ingezet kunnen worden als 2e ontvanger, zonder grote aanschaf kosten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic