Zowel volgens de winkel als volgens de beschrijving bij de Mediabox Next zou de coaxkabel 15 m lang zijn.
Maar als je dan halverwege bent met het doorvoeren van die kabel door kastjes en muren, dan krijg je een onbehaaglijk gevoel want is die kabel wel echt 15 m lang? Nou nee dus. Die kabel is maar 10 m lang.
Dus kan ik nu niet verder, moet ik een nieuwe kabel bestellen en ben ik een halve dag extra bezig.
Waarom moet dat nou zo beste mensen van Ziggo???
Opgelost! Ga naar oplossing.
15 meter > ?
Dit haal ik van de website.
En een goede kabel kan je kopen bij de bouwmarkt als er maar Ziggo gecertificeerd op staat.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/specificaties
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
15 meter > ?
Dit haal ik van de website.
En een goede kabel kan je kopen bij de bouwmarkt als er maar Ziggo gecertificeerd op staat.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/specificaties
Sorry, ik bedoelde de internet kabel. Die staat in de beschrijving als 15 m lang aangegeven en is maar 10 m.
@h.keijer schreef:
Sorry, ik bedoelde de internet kabel. Die staat in de beschrijving als 15 m lang aangegeven en is maar 10 m.
Dan zijn er 2 beschrijvingen in de omloop als je op mijn plaatje hierboven klikt wat ik ook van de Ziggo website af heb gehaald zie je 10 meter UTP staan.... 😉
@Mariska wat is en of hoort het nu wel te zijn ?
Die 15 is inderdaad verouderde info, worden (helaas) al tijden met 10m kabel geleverd 🙂
Misschien is het kopen van een rj-45 koppelstuk bij je bouwmarkt en het aansluiten van een tweede utpkabel ook een optie.
Als ik er een boekje bij krijg, waarin staat dat de internetkabel 15 m lang is, dan moet dat toch gewoon kloppen? Als er 10 m had gestaan, dan had ik wel meteen een kabel van 15 m besteld.
Geen probleem als Ziggo besloten heeft om een 10 m kabel bij te leveren, maar dan moet dat ook in de beschrijving staan.
Hey @h.keijer. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet blij mee was, je gaat tenslotte uit van 15 en niet van 10 meter. Sorry! Het klopt inderdaad dat de 15 meter CAT5 kabel niet meer geleverd kan worden en dat we in plaats daarvan een 10 meter CAT6 kabel leveren. Dit is aangepast op de website bij de specificaties, maar in de handleiding staat dit nog niet goed begrijp ik? Ook die informatie moet natuurlijk up-to-date zijn dus die feedback zet ik graag verder door. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om je nog een kabel van 15 meter na te sturen, deze is volledig uit ons assortiment.
Beste Monica,
Gisteren heb ik bij de Ziggo Webshop een internetkabel van 15 m besteld. Die was op voorraad en wordt volgens Post.nl vandaag geleverd.
Misschien heb je toch gelijk, want die kabel is niet geleverd gisteren. Waarschijnlijk gisteren uit het assortiment gehaald.
@h.keijer een koppelstukje, zoals @AlexHelpt meldt, werkt uitstekend. Deze heb je ook in metalen (goed afgeschermde) uitvoering. Hier ook in gebruik. Maar je moet deze natuurlijk wel ergens uit zicht kunnen plaatsen.
Dank! Als mijn bestelling niet komt, dan zal ik dat gaan doen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.