Beste mensen,
Vraag: Wie kan mij adviseren hoe ik mijn LG DS80TR 5.1.3. soundbar moet aansluiten met mijn Ziggo next mini en mijn LG 77G45LW OLED TV? Welke HDMI stekker moet in de ARC/e van de TV? Nu zit er alleen een 8K HDMI kabel tussen de TV en de next mini. Met optische aansluiting heb ik slechte ervaringen. Waar moet ik verder nog op letten?🙄
Hartelijk dank!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @roelrip
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Het aansluiten van uw LG DS80TR 5.1.3. soundbar staat eigenlijk al in uw handleiding beschreven:
Sluit uw Mediabox Mini aan op de HDMI IN van uw soundbar.
Sluit uw soundbar via de HDMI TV aan op de HDMI IN van uw TV
De optische verbinding hoeft u niet te gebruiken omdat zowel het beeld- als het geluidssignaal via de HDMI-kabels loopt.
Dat u vanaf de Mediabox Mini en de soundbar de meegeleverde HDMI-kabel gebruikt en vanaf de soundbar naar de TV een gelijkwaardige HDMI-kabel gebruikt.
Verder werkt de Mediabox Mini het meest stabiel als u deze met het modem verbindt via een netwerkkabel en dat geldt ook voor uw soundbar en uw TV.
Succes en laat weten of alles werkt.
Dank Wim
Is er nog noodzaak om de HDMI op de ARC/e van de tv aan te sluiten?
Verder heb ik nu een (dure) HDMI 8K kabel tussen TV en mini zitten die nu op de HDMI out van de soundbar gaat. Kan ik die laten zitten en de Ziggo HDMI kabel tussen mini en HDMI van de soundbar gebruiken?
Dank!
Ik zou zeggen: probeer gewoon uit op welke HDMI-ingang het ’t beste werkt.
Dure 8K-kabels werken prima op 4K. Die HDMI-kabel kunt u dus gewoon laten zitten: de Mediabox Mini ondersteund alleen 4K en geen 8K.
@roelrip schreef:Dank Wim
Is er nog noodzaak om de HDMI op de ARC/e van de tv aan te sluiten?
Verder heb ik nu een (dure) HDMI 8K kabel tussen TV en mini zitten die nu op de HDMI out van de soundbar gaat. Kan ik die laten zitten en de Ziggo HDMI kabel tussen mini en HDMI van de soundbar gebruiken?
Dank!
Hallo,
in plaats van de soundbar tussen de Mini en de tv aan te sluiten, dus : Mini <> HDMI <> soundbar <> HDMI <> Tv, kan het ook als volgt : Mini <> HDMI <> TV <> (e)ARC) <> HDMI <> soundbar, mits de tv én de soundbar beide een (e)ARC HDMI aansluiting hebben.
Het voordeel van de laatste optie is, dat als de soundbar geen pass-through heeft in standby, de soundbar niet altijd aan hoeft als u tv kijkt. Tevens kan dit zo soms beeld- en geluids-synchronisatie problemen oplossen, welke soms wel voorkomen indien men b.v. e.e.a zoals de eerste optie aansluit.
Waarom zou je een TV aanzetten zonder gebruik van de soundbar en luisteren naar het meestal matige geluid van de TV, terwijl je een vette 5.1.3 geluidsbalk hebt staan? 😳
Oké ander voordeel (zoals ook in de handleiding): als je via de Mediabox Mini naar een van de radiozenders wilt luisteren, dan hoeft niet per se de TV ook aan te staan.
Maar ik laat het hier even bij. 👍🏻
@Wim C. schreef:
@Pasi schreef: “Het voordeel van de laatste optie is, dat als de soundbar geen pass-through heeft in standby, de soundbar niet altijd aan hoeft als u tv kijkt. Tevens kan dit zo soms beeld- en geluids-synchronisatie problemen oplossen, welke soms wel voorkomen indien men b.v. e.e.a zoals de eerste optie aansluit.”Waarom zou je een TV aanzetten zonder gebruik van de soundbar en luisteren naar het meestal matige geluid van de TV, terwijl je een vette 5.1.3 geluidsbalk hebt staan? 😳
Oké ander voordeel (zoals ook in de handleiding): als je via de Mediabox Mini naar een van de radiozenders wilt luisteren, dan hoeft niet per se de TV ook aan te staan.
Maar ik laat het hier even bij. 👍🏻
O.a. een soundbar heeft m.i. weinig nut bij de vele praat programma's die op tv zijn en dan zet ik m'n surround set ook niet aan. Want die gaat alleen maar aan bij een fatsoenlijke/moderne film. Maar misschien heeft mijn LG tv wel beter geluid dan menig andere merken/type's en is zo de noodzaak voor het altijd maar aanzetten van extra audio apparatuur minder aanwezig ?
Tsja, een geluidsinstallatie wel of niet aanzetten bij praatprogramma’s is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Na een druk op de afstandsbediening gaat bij mij gewoon alles aan: mijn Mediabox Next, mijn Denon Receiver 5.1 en mijn LG 4K-TV.
Persoonlijk vind ik dat wel makkelijker; dan hoef ik niet als ik van een praatprogramma overschakel naar iets anders, mijn receiver aan te zetten omdat ik daar beter geluid bij wil hebben. Maar, ieder zo z’n ding.
Bij mijn aansluitadvies heb ik de handleiding van de LG DS80TR 5.1.3. soundbar bestudeerd voor de meest optimale aansluiting. En dit is een prima soundbar, want deze heeft in elk geval een HDMI-IN en een HDMI-OUT en dat hebben veel soundbars niet.
Hallo,
Dank alleen het schema met de<> kan dat ook in "gewone taal?" zoals hdmi kabel van...naar ... etcetera. Ben totaal a-technisch. Dank!
Eigenlijk ben u er zelf al achter: <> betekent ‘van en naar’.
Maar, is het aansluiten inmiddels gelukt?
De bar komt pas morgen.
Aangesloten volgens aanwijzingen en het werkt. Alleen nog de fine Turing nog. Allen hartelijk bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.