1
Vraag
2
Reageer en help mee
Polfre

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aansluiten JBL bar 5.1 geeft meldingen

Ik heb mijn soundboard JBL bar 5.1 aangesloten op de HDMI ARC van mijn Samsung TV model QE 55.

De next box is aangesloten op HDMI 1 van de Tv.

op de next box zijn de volgende instellingen gedaan:

koppel afstandsbediening aan andere apparaten: JBL

Bepaal volume: JBL audiosysteem

ik kan nu de sound bar bedienen met de afstandsbediening van de next, maar nu krijg ik regelmatig een melding in het scherm ( best wel vaak en behoorlijk irritant) Zie de bijlage voor de melding. 
melding is: Je kunt je mediablog afstandsbediening gebruiken om je JBL audiosysteem aan en uit te zetten, mits compatible.

hoe krijg ik deze melding weg?

 

Uitgelicht
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Reacties
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Polfre Ik zie net dat je soundbar (maar) twee HDMI-poorten heeft; de OUT (Arc) voor je TV en de andere voor een eventuele CD-speler. Je Next moet dus op een HDMI-poort van de TV. 😦

Dat bericht dat je kunt koppelen blijft een irritant gedoe. Dit heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd: via de instellingen van de Next:

✔️Eén knop voor aan- en uitzetten: Aan

✔️Bepaal je volume: JBL Audiosysteem

✔️Dolby Audio: Volg signaal

 

Aanvulling op het voorgaande: ik kom hier net een topic tegen met dezelfde problemen.

9 Reacties 9
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Polfre 

Ik herken deze behoorlijk irritante melding; de afstandsbediening is gekoppeld, maar die Next blijft die domme melding geven. Een hele tijd geleden heb ik dat ook gehad. Ik weet niet of dat bij jou ook gaat helpen, maar ik heb toen de Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Maak je geen zorgen, als de Next terugzet  naar de fabrieksinstellingen dan blijven bewaarde en geplande opnames bewaard. Wèl zul je bij apps als Netflix opnieuw moeten inloggen.

Laat even weten of het helpt.

Polfre
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat heeft helaas niet geholpen. 

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Goedemorgen Polfre, heb geen van beide. Maar iedere keer als ik de NEXT aanzet verschijnt er een  melding dat er apparatuur is gevonden die via de next afstandsbediening kan regelen. Het is lastig, maar denk dat dit zo in de firmware is gezet omdat niet iedereen weet dat dit mogelijk is. Ik druk dan de knop met 2 pijltjes (terug) dan is de melding verdwenen. Maar wat ook 'n misschien helpt NEXT op HDMI2 de soundbar op HDMI1

Polfre
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next op HDMI 2 en soundbar op 1 werkt niet, HDMI 1 is geen ARC. Daardoor kan ik helaas niet de ab van de next gebruiken voor de soundbar. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Ferdy Bossy schreef: “Het is lastig, maar denk dat dit zo in de firmware is gezet omdat niet iedereen weet dat dit mogelijk is.”

Het probleem bij mij was dat de afstandsbediening was gekoppeld met de TV en m'n receiver en dat werkte prima. En tóch kreeg ik meldingen. Inmiddels heb ik deze melding alweer een aantal maanden niet gehad.

Maar @Polfre nu we het tóch over aansluiten hebben: heeft je JBL-soundbar ook een HDMI-out?

 

Polfre
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Wim C. De soundbar heeft inderdaad een HDMI out. Daar zit dan ook de HDMI kabel aan naar de HDMI ARC aansluiting op de TV. Verder zitten er nog 3 “gewone” HDMI aansluitingen aan. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Polfre ik weet niet af je dat al hebt gedaan, maar is het een idee om de Mediabox Next via een HDMI-poort van de soundbar aan te sluiten? Het signaal van de Next loopt dan via de soundbar naar de TV. Ikzelf heb een 5.1 receiver en ik heb het op dezelfde manier aangesloten en bij mij werkt het prima.

NB @Ferdy Bossy met de Mediabox Next aanzetten bedoel je 'aanzetten' met de afstandsbediening?

Polfre
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat werkt helaas niet, krijg alleen geluid maar geen beeld. Het werkt op geen van de HDMI aansluitingen. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Polfre Ik zie net dat je soundbar (maar) twee HDMI-poorten heeft; de OUT (Arc) voor je TV en de andere voor een eventuele CD-speler. Je Next moet dus op een HDMI-poort van de TV. 😦

Dat bericht dat je kunt koppelen blijft een irritant gedoe. Dit heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd: via de instellingen van de Next:

✔️Eén knop voor aan- en uitzetten: Aan

✔️Bepaal je volume: JBL Audiosysteem

✔️Dolby Audio: Volg signaal

 

Aanvulling op het voorgaande: ik kom hier net een topic tegen met dezelfde problemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic