Vraag
Reacties
Oplossing
HeleenK
Level 2

Aansluiten IRHD 5550C

Wie kan mij helpen aan de juiste codes voor de Humax IRHD-5550C.

 

De 47400 en 4444 heb ik geprobeerd, maar deze doet het niet bij mij.

 

De vorige keer is een installateur een uur bezig geweest, maar dat moet toch makkelijker kunnen. Helaas is de Humax van de week uitgevallen en moet die nu weer geïnstalleerd worden.

 

Alvast bedankt!

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel
Level 16

@HeleenK  Heb je toevallig een philips tv? Ik heb het idee dat dit het installatiemenu van de TV is en niet van de humax.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
HeleenK
Level 2
Topicstarter

Het beeld was vastgezet op het testbeeld. Kanaal 997, echter ik heb geen testbeeld, waardoor de foutmelding verscheen.

uiteindelijk via de EPG knop indrukken kwam ik daarachter en kon ik terug zappen naar de normale kanalen.

Dank voor het meedenken!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Probeer eens letterlijk 474 en 4444.

0 Kudos
jenson
Level 12

Is het de Humax 5500c met Ziggo logo, of

de Humax 5550c met Humax logo.

Ze zijn identiek.

https://myhumax.info/wp-content/uploads/2018/04/gebruiksaanwijzing-humax-irhd-5550c_d180130.pdf

Pagina 28.

Frequency 474 MHz

Network ID 4444

Onder in beeld moet Kwaliteit 100 % staan.

Sterkte mag veel lager zjn.

 

Bij ander Humaxen zie je bij Netwerk ID 5 streepjes _____

Het hoeft niet, maar het is handiger om 04444 te gebruiken, en

dan naar beneden te scrollen naar Zoeken.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Goedemorgen @HeleenK en welkom hier! 

Is het gelukt met behulp van de tips van Bert en jenson? 🙂

0 Kudos
HeleenK
Level 2
Topicstarter

92FE59EA-80A6-46C5-8589-2209C1B12772.jpegA3D1E7F5-C1EB-4CB2-8815-73B7B019E034.jpeg
Bedankt voor het antwoord! Sorry voor het late antwoord, helaas weinig tijd.

Letterlijk 474 invullen vind ik lastig met het invul format 474,00.

 

0 Kudos
HeleenK
Level 2
Topicstarter

Ook deze vind ik lastig ..

mijn HUMAX heeft een HUMAX logo (Ziggo verkocht ze niet meer) en 4 streepjes om in te vullen bij het netwerk ID, als ik voor de netwerkprovider Ziggo kies. De kwaliteit 100% kan ik niet vinden 

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@HeleenK  Heb je toevallig een philips tv? Ik heb het idee dat dit het installatiemenu van de TV is en niet van de humax.

0 Kudos
Ga naar reactie
HeleenK
Level 2
Topicstarter

Hoi Mariska, nee helaas nog niet ..

 

Vandaag pas weer tijd gehad om de oplossingen uit te proberen ..

0 Kudos
HeleenK
Level 2
Topicstarter

Inderdaad, het is een Philips tv ..

0 Kudos
HeleenK
Level 2
Topicstarter

227A5A0E-7B13-4AFC-98C9-6826E470DCB2.jpeg
Ik kan ook in het installatie menu van de Humax komen, maar dan krijg ik deze melding en mag ik nog geen 4444 invullen. Klinkt niet best …
Terwijl ik vorige week maandag / dinsdag gewoon nog tv had ..

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@HeleenK  Dit is inderdaad de humax. Is de coax kabel niet los gaan zitten op de een of andere manier. Hier begin ik aan te denken als ik deze melding zie. Is er misschien een versterker aanwezig?

0 Kudos
wewanl
Level 17

Moet je niet 474000 inslaan ipv alleen 474?

Heb je een werkende smartcard dan gebruik je als netwerk ID 5555

Zonder smartcard gebruik je als netwerk ID 4444

0 Kudos
Ankover
Level 9

@HeleenK in je vraag zeg je dat je 47400 gedaan hebt. Ik las ergens dat het 474000 zou moeten zijn. Een 0 meer dus. 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

probeer inderdaad eens 474000 en dan 4444. als hij helemaal niks vind lijkt het wel aan de coaxkabel te liggen

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@HeleenK  dat de netwerk id niet ingevuld kan worden is normaal als de humax geen signaal kan vinden.

0 Kudos
HeleenK
Level 2
Topicstarter

Het beeld was vastgezet op het testbeeld. Kanaal 997, echter ik heb geen testbeeld, waardoor de foutmelding verscheen.

uiteindelijk via de EPG knop indrukken kwam ik daarachter en kon ik terug zappen naar de normale kanalen.

Dank voor het meedenken!