Wie kan mij helpen aan de juiste codes voor de Humax IRHD-5550C.
De 47400 en 4444 heb ik geprobeerd, maar deze doet het niet bij mij.
De vorige keer is een installateur een uur bezig geweest, maar dat moet toch makkelijker kunnen. Helaas is de Humax van de week uitgevallen en moet die nu weer geïnstalleerd worden.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@HeleenK Heb je toevallig een philips tv? Ik heb het idee dat dit het installatiemenu van de TV is en niet van de humax.
Het beeld was vastgezet op het testbeeld. Kanaal 997, echter ik heb geen testbeeld, waardoor de foutmelding verscheen.
uiteindelijk via de EPG knop indrukken kwam ik daarachter en kon ik terug zappen naar de normale kanalen.
Dank voor het meedenken!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer eens letterlijk 474 en 4444.
Is het de Humax 5500c met Ziggo logo, of
de Humax 5550c met Humax logo.
Ze zijn identiek.
https://myhumax.info/wp-content/uploads/2018/04/gebruiksaanwijzing-humax-irhd-5550c_d180130.pdf
Pagina 28.
Frequency 474 MHz
Network ID 4444
Onder in beeld moet Kwaliteit 100 % staan.
Sterkte mag veel lager zjn.
Bij ander Humaxen zie je bij Netwerk ID 5 streepjes _____
Het hoeft niet, maar het is handiger om 04444 te gebruiken, en
dan naar beneden te scrollen naar Zoeken.
Goedemorgen @HeleenK en welkom hier!
Is het gelukt met behulp van de tips van Bert en jenson? 🙂
Bedankt voor het antwoord! Sorry voor het late antwoord, helaas weinig tijd.
Letterlijk 474 invullen vind ik lastig met het invul format 474,00.
Ook deze vind ik lastig ..
mijn HUMAX heeft een HUMAX logo (Ziggo verkocht ze niet meer) en 4 streepjes om in te vullen bij het netwerk ID, als ik voor de netwerkprovider Ziggo kies. De kwaliteit 100% kan ik niet vinden
@HeleenK Heb je toevallig een philips tv? Ik heb het idee dat dit het installatiemenu van de TV is en niet van de humax.
Hoi Mariska, nee helaas nog niet ..
Vandaag pas weer tijd gehad om de oplossingen uit te proberen ..
Inderdaad, het is een Philips tv ..
Ik kan ook in het installatie menu van de Humax komen, maar dan krijg ik deze melding en mag ik nog geen 4444 invullen. Klinkt niet best …
Terwijl ik vorige week maandag / dinsdag gewoon nog tv had ..
@HeleenK Dit is inderdaad de humax. Is de coax kabel niet los gaan zitten op de een of andere manier. Hier begin ik aan te denken als ik deze melding zie. Is er misschien een versterker aanwezig?
Moet je niet 474000 inslaan ipv alleen 474?
Heb je een werkende smartcard dan gebruik je als netwerk ID 5555
Zonder smartcard gebruik je als netwerk ID 4444
@HeleenK in je vraag zeg je dat je 47400 gedaan hebt. Ik las ergens dat het 474000 zou moeten zijn. Een 0 meer dus.
probeer inderdaad eens 474000 en dan 4444. als hij helemaal niks vind lijkt het wel aan de coaxkabel te liggen
@HeleenK dat de netwerk id niet ingevuld kan worden is normaal als de humax geen signaal kan vinden.
Het beeld was vastgezet op het testbeeld. Kanaal 997, echter ik heb geen testbeeld, waardoor de foutmelding verscheen.
uiteindelijk via de EPG knop indrukken kwam ik daarachter en kon ik terug zappen naar de normale kanalen.
Dank voor het meedenken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.