1
Vraag
2
Reacties
Zigboy

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten Humax-tv-soundbar

Hallo, ik heb een LG OLED55B16LA met twee HDMI-in (1 en 2) en twee HDNI-in (4k 120Hz) (3 en 4). Ik gebruik een Humax 5200C met 1 HDMI-uit en een Samsung HW-Q800T soundbar met 1 HDMI-in en 1 ARC-HDMI. Ik heb de Humax aangesloten op de tv via HDMI-2 en de soundbar ook op de tv via HDMI-4. Deze aansluiting is mij geadviseerd door de verkoper van de tv en soundbar. Nu heb ik twee vragen:

1. Als ik van 4k-films wil genieten moet ik dan de Humax en de tv verbinden via de HDMI 3 of 4? Dit omdat er bij deze ingangen nadrukkelijk 4k staat vermeld?

2. Mijn soundbar heeft Dolby Atmos, maar in de instellingen van mijn tv kan ik deze optie niet aanvinken (optie blijft grijs en kan niet "aan" gezet worden). Ook hier is de vraag of ik de juiste aansluitingen heb gebruikt? Moet ik bijv. de Humax niet via de soundbar met de tv koppelen? Ik heb een beetje geexperimenteerd maar ik krijg de Dolby Atmos in de tv-settings niet "aan"... en van de (niet bijgeleverde) handleidingen van LG en Samsung wordt ik ook niet veel wijzer. Graag een goed advies over de juiste aansluiting.

Met dank, Thieu

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

4K Ultra HD TV kijken: haarscherpe beeldkwaliteit | Ziggo

 

Internet & TV van Ziggo
Om ons 4K Ultra HD aanbod te kunnen kijken heb je voldoende internetsnelheid nodig en een Mediabox Next. Met een Internet & TV pakket van Ziggo krijg je razendsnel internet én kijk je tv waar en wanneer je wilt.

 

 

Overigens is het 4k aanbod nog (zeer) beperkt.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kan allebei, Een tv fabrikant raadt optie 1 aan, en de audio fabrikant optie 2.

Hangt ok af van de mogelijkheden van je apparatuur .

 

Ga je ook radio luisteren verdient optie 2 de voorkeur.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Zigboy schreef

"Als ik van 4k-films wil genieten moet ik dan de Humax.''

 

De humax kan niets met 4k

 

Ook heeft de Humax geen Dolby Atmos.

Zigboy
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begrijp dat 4k en Atmos worden doorgegeven door de decoder en dat deze hiervoor geschikt moet zijn. Is de mediabox van Ziggo hier wel geschikt voor?

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

4K Ultra HD TV kijken: haarscherpe beeldkwaliteit | Ziggo

 

Internet & TV van Ziggo
Om ons 4K Ultra HD aanbod te kunnen kijken heb je voldoende internetsnelheid nodig en een Mediabox Next. Met een Internet & TV pakket van Ziggo krijg je razendsnel internet én kijk je tv waar en wanneer je wilt.

 

 

Overigens is het 4k aanbod nog (zeer) beperkt.

Zigboy
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En de startvraag: hoe is dan de beste aansluiting te maken? Decoder naar tv en soundbar naar tv, of decoder via soundbar naar tv?

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kan allebei, Een tv fabrikant raadt optie 1 aan, en de audio fabrikant optie 2.

Hangt ok af van de mogelijkheden van je apparatuur .

 

Ga je ook radio luisteren verdient optie 2 de voorkeur.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic