Ellen389

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Aansluiten Bose123 op Mediabox Next

Ik wil graag mij Bose123 aansluiten op de Mediabox Next. Ik heb op mijn Bose123 een tulpstekker, maar hoe heet de uitgang die ik nodig heb om hem op de Next aan te sluiten?

Is dat onderstaande stekker?

Ellen389_0-1632830603105.png

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Ellen389 

de jack naar cinch/tulp connector die je laat zien is bedoeld om daar een standaard tulpkabel op aan te sluiten. Aan die connector alleen heb je dus niets. Daar moet ook een kabel aan. De kabels die we lieten zien hebben echter aan een zijde al een jack plug wat beter is als met een connector welke jij toont. Een langere kabel gaat niet ten koste van het geluid. Als je een goede kabel hebt is de weergave van een bronapparaat, in dit geval de radiotuner, uitstekend. De kabel zal niets aan dat geluid veranderen. 

Als je dus de 2 meter lange kabel koopt die ik als eerste toonde, en je kan de overlengte gemakkelijk achter een kast o.i.d. kwijt, zou dat heel mooi zijn. En anders is de Profigold een meer dan uitstekende optie. Koop dus gewoon eens een van de kabels die ik liet zien en je bent gered. Daar zal je echt geen spijt van krijgen. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt ook de optische uitgang 1 gebruiken van de Next naar de optische ingang van de Bose321.

Of de uitgang 2 van de next met een mini jack naar tulp.

 

Bert_0-1632831278067.png

 

 

Optische kabel: Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Verguld - Dikte 5mm, 1 Meter. (alle...

 

Mini Jack -> tulp in verschillende lengtes: Jack naar tulp kabel - Type: Stereo, Afgeschermd: Nee, Aansluiting 1: Jack 3.5mm male, Aansluiting 2...

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Ik zou voor optic gaan. Betere geluidskwaliteit. 

McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Hier op aansluiten.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Verguld - Dikte 5mm, 1 Meter. (alle...

Ze verzinnen toch ook wat. Een optische kabel, verguld... Nu valt het met deze nog mee, maar je ziet ze al met geheel vergulde stekkers. Dat zal me een verbetering zijn met een optisch signaal. 🤔😁

@McRW  Optisch heeft niet standaard een beter geluid. Zelf uittesten is zeker waardevol. Maar @Ellen389 gebruik dan wel een goede analoge jack-->cinch (tulp) kabel en niet de goedkope van de linken, want dat is rommel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ellen389 de prijs van kabels zegt niets over de kwaliteit van de kabel.

Een goedkope hoeft niet slecht te zijn en een dure hoeft niet goed te zijn.

Ik weet wel dat er met de duurdere kabels goud geld verdient wordt.

 

Ik heb al heel wat kabels op allekabels besteld en links en rechts gebruikt en geïnstalleerd en nog geen 1 die defect is, dus rommel is het zeker niet, anders zou ik die niet adviseren.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Beste @Bert 

voor een analoog signaal heb je een goede kabel nodig. Die hoeft ook niet zo duur te zijn en dat zeg ik ook niet. Maar die heel goedkope dropveters zijn gewoon niet geweldig. Het kan dan zelfs gebeuren dat je al brom krijgt als je het kabeltje beetpakt, of als er een langere lengte nodig is. En het hoeft ook niet sneller defect te raken, maar het is net zo als bij coax kabels. Ook hier is de afscherming zeer van belang. Maar op de hele dure kabels word inderdaad heel veel geld verdient. Deze is echter al een stuk beter en ook niet zo gek duur: https://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1159499/jack-naar-tulp-kabel.html Heeft een veel betere, afscherming. Echt belangrijk bij analoog. Je kan ook nog kiezen voor een kabel met een dubbele afscherming, welke ook niet eens zo duur zijn. Ook moet je opletten als er 'aderkern van koper' bij staat. Dat kan nl. betekenen dat de ader van verkoperd aluminium is. Dat doet men nl. ook bij goedkope luidsprekerkabels. Als een kabel uit OFC bestaat, betekent dit dat deze uit 99,9% zuurstofvrij koper bestaat, en dus beter geleid. Bij een luidsprekerkabel is dat zo te testen: strip een eindje van de isolatie af, en hou een voertje onder de ader. Verkleurt deze alleen, dan is het koper, smelt er een deel dan is het verkoperd aluminium. 

Ik heb op mijn set ook geen kabels van astronomische bedragen, maar heb er wel voor gekozen goede kabels te gebruiken, omdat er veel bij elkaar liggen en deze geen interferentie van andere kabels of apparaten mogen oppikken. En je kan er jarenlang mee toe. 

En het is geen aanval op jou als persoon hoor. Het is gewoon een mening, gebaseerd op ervaring. Dus no hard feelings alsjeblieft. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste @Willem-A1,

 

Dank voor de duidelijke antwoorden. Ik ben niet zo technisch, maar de zwarte stekker in jouw link is een mannetje. toch? En eerder gaf SteefB aan dat dit een vrouwtje moest zijn. Klopt dat? Heb je daar ook een link van? Zodat ik weet wat ik moet kopen. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Ellen389  schreef:

Beste @Willem-A1,

 

 En eerder gaf SteefB aan dat dit een vrouwtje moest zijn. 


Ik gaf aan dat het een mannetje moet zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Willem-A1 no hard feelings, je genoemde kabel is een betere keuze.

De optische kabel die ik liet zien is ook een afgeschermde.

 

De kabel die je laat zien, zou ook mijn voorkeur hebben.

https://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1159499/jack-naar-tulp-kabel.html 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ahh, ik zie het. Mijn excuses. Niet goed gelezen. Ik ga de stekker bestellen. Dankjewel!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Beste @Ellen389 

 

graag gedaan. Alleen was het 'voertje' een vuurtje 😄 

Voorts is een zwarte/ook wel witte tulpstekker altijd links. De rode altijd rechts. Heel soms gebruikt men andere kleuren, maar bij dergelijke kabels zie je dat eigenlijk niet. In dit geval is het andere einde van de kabel de Jack plug welke je aansluit op de Next. Maar de kabels worden natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruikt. 

Is deze kabel wel lang genoeg voor je @Ellen389 ? Ik heb er natuurlijk zomaar eentje aangeklikt want ken niet de situatie. Succes!

@Bert bedankt voor je reactie. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hij idd wel erg lang. De apparaten staan op elkaar. Zou een splitter ook goed zijn? Of gaat dat ten koste van de kwaliteit?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Ellen389 

 

ze zijn er ook wel korter, maar wat extra lengte is ook altijd wel fijn. Dan kun je de kabel ook nog eens op een andere manier gebruiken, of de apparaten anders plaatsen, zonder dat het je weer een andere kabel kost. Ik zal anders eens kijken. 

Nu weet ik niet wat je in deze content met een splitter bedoelt, maar nee, dat gaat niet werken. Je hebt zo'n kabel nodig. 

Update: Ik zie deze kabel niet in een kortere versie. Ook geen andere in deze kwaliteit. Wel de Profigold van 1 meter. Is nog beter afgeschermd, met koperen afscherming, en Profigold is bekend door de goede materialen. Maar deze kost dan wel 24,99.  https://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1164327/jack-naar-tulp-kabel-35mm.html

Ik weet niet of je dat er voorover hebt. Anders zou ik gaan voor de ander en de overlengte achter de kast hangen (als dat kan?)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk is dit ook nog een optie, afgeschermd en een stuk goedkoper: Jack naar tulp kabel - Type: Stereo, Afgeschermd: Enkel, Aansluiting 1: Jack 3.5mm male, Aansluiting...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert had ik ook gezien. Ook eens gehad, maar daar niet echt goed ervaringen mee.

 

Ik weet het; je kan je geld maar één keer uitgeven, maar als je dat doet aan spullen van goede kwaliteit verdient zich dat ook weer terug. En de Profigold is nog geen tulpkabel (Interlink) van 2000 euro. Want ja, ook die zijn er, en worden nog verkocht ook. Die zien er vaak exotisch uit, maar als je ziet dat een demo voor de helft weg kan dan begrijp je wel wat daaraan word verdient. En ik geloof niet zo in de verschillen in het geluid die men hoort, of beter; denkt te horen. Een goede kabel moet niet meer doen dan het signaal van A naar B brengen zonder verlies of kans op interferentie, en moet voorzien zijn van goede stekkers. Ik heb wel wat nette kabels gebruikt van een goed merk, maar dan is zo'n 200 euro voor een setje (is eigenlijk één kabel, maar deze worden verkocht als 2 losse kabels) van 75 cm wel de max. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

5B8BD83B-A8AF-4181-9A20-3395B216560E.png

ik bedoelde deze. Ik dacht namelijk altijd dat een langere kabel ten koste gaat van het geluid. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Ellen389 

de jack naar cinch/tulp connector die je laat zien is bedoeld om daar een standaard tulpkabel op aan te sluiten. Aan die connector alleen heb je dus niets. Daar moet ook een kabel aan. De kabels die we lieten zien hebben echter aan een zijde al een jack plug wat beter is als met een connector welke jij toont. Een langere kabel gaat niet ten koste van het geluid. Als je een goede kabel hebt is de weergave van een bronapparaat, in dit geval de radiotuner, uitstekend. De kabel zal niets aan dat geluid veranderen. 

Als je dus de 2 meter lange kabel koopt die ik als eerste toonde, en je kan de overlengte gemakkelijk achter een kast o.i.d. kwijt, zou dat heel mooi zijn. En anders is de Profigold een meer dan uitstekende optie. Koop dus gewoon eens een van de kabels die ik liet zien en je bent gered. Daar zal je echt geen spijt van krijgen. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is gelukt hoor. Het geluid gaat weer via mijn Böse systeem. Dank voor alle adviezen. 

Uitgelicht topic