Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Samsung: Introductie van toegankelijkheidsvoorzieningen voor blinden en slechthorenden. Bij het bekijken van tv-programma's kan de cc-functie (closed captions) gesloten ondertiteling worden ingeschakeld en naar een gewenste positie op het scherm worden verplaatst.
Alle Samsung Smart TV-modellen hebben ingebouwde toegankelijkheidsfuncties, waardoor ze inclusiever zijn, wat de Samsung Smart TV voor iedereen aangenamer
De grootte of de kleur van het lettertype van de ondertitels wijzigenKlik om samen te vouwen
Selecteer General > Accessibility > Caption Settings.
Als de ondertitels te klein zijn of als je meer contrast wilt tussen de ondertiteling en de schermachtergrond, kun je de grootte of de kleur van het lettertype aanpassen.
Stap 1. Druk op de knop Home van de afstandsbediening en navigeer naar Settings>.
Stap 2. Selecteer General > Accessibility > Caption Settings.
De reactie is dan t deze optie niet wordt ondersteund. De reden sttaat hieronder
Opgelost! Ga naar oplossing.
hi @hans100
Ik ben niet bekend met de opties die Samsung op dit gebied exact aanbiedt. Wat ik wel weet is dat je TV nooit aanpassingen zal kunnen doen aan de ondertiteling die beschikbaar is op de mediabox. Je TV krijgt enkel een videosignaal binnen van de mediabox en daar zit geen ondertitelingsspoor bij dat op deze manier aan te passen is. Dit is enkel beschikbaar zoals wij het aangeleverd krijgen van de aanbieder. Dit is dus niet iets wat we kunnen aanpassen.
Ondertiteling voor doven en slechthorende kan je aanpassen, als je op de Home knop druk daarna naar tandwiel op rechts
en dan tabblad profielen, daar zet je ondertiteling aan en de taal op gewenste voorkeur en klik op OK en ga menu uit met de TV knop.
Dan ga je naar het kanaal waar je wilt kijken en druk dan op de 3 puntjes dan krijg je menu met Ondertiteling - Slechthorenden deze zet je aan, dan zou het moeten werken.
Let wel, niet alle zenders zijn voorzien van deze optie maar daarvan is Ziggo op de hoogte. Ik zal vragen of ze deze willen doorzetten naar de juiste afdeling.
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo community profiel, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Beste Dave!, dank vooor je antwoord. Het probleem is niet slecht horen, maar slecht kunnen zien en dan heb je baat bij ondertiteling die groter wordt afgebeeld en/of met meer contrast wordt getoond door bijvoorbeeld zwarte letters op een gele achtegrond. De Samsung TV kan dat als het signaal aan voorwaarden voldoet. Dat doet het nu niiet en mijn verzoek is of dit kan worden aangepast. Samsung stelt dat er uit het Ziggo kastje geen geschikt signaal uit komt.
Er zijn wel enkele aanpassingen in te stellen op de next, ondertiteling zit daar m.i. niet bij.
Deze drie opties maken het gemakkelijker om je fav... - Ziggo Community
hi @hans100
Ik ben niet bekend met de opties die Samsung op dit gebied exact aanbiedt. Wat ik wel weet is dat je TV nooit aanpassingen zal kunnen doen aan de ondertiteling die beschikbaar is op de mediabox. Je TV krijgt enkel een videosignaal binnen van de mediabox en daar zit geen ondertitelingsspoor bij dat op deze manier aan te passen is. Dit is enkel beschikbaar zoals wij het aangeleverd krijgen van de aanbieder. Dit is dus niet iets wat we kunnen aanpassen.
De genoemde functies werkt zo bij de DVB-C kanalen als er via de tuner van de TV zelf wordt gekeken.
Ook dan zullen de TV kanalen dat signaal mee moeten sturen. Daar heeft Ziggo weinig invloed op.
Hallo Hans100,
afgelopen juni heb ik een zogenoemde vo-box (= vergroot ondertiteling kastje) aangeschaft omdat mijn zicht steeds slechter wordt. Die vo-box vergroot de ondertitelingsporen prima, maar wij moesten wel onze CI+ module laten vervangen door het next mini kastje en bijbehorende afstandbediening met de bijna onzichtbaar kleine knopjes. En niet-ondertiteling teksten (bijvoorbeeld van alle ziggomenu's, of de trefwoordentabel in de bekende puzzelronde van de slimste mens) worden niet vergroot.
Een goede oplossing zou zijn:
1. de klant laten kiezen voor een groter model afstandsbediening.
2. een inzoom-optie toevoegen, waarmee we een deel van het scherm naar believen kunnen uitvergroten.
Is het Ziggo Lab hier al mee bezig?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...