1
Vraag
2
Reacties
de Reus

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

AV Receiver en Mediabox Next

Mediabox Next werkt niet meer via AV Receiver.

Van de een op de andere dag werkt de Mediabox Next niet meer via de Pioneer AV receiver.

De mediabox Next staat het niet meer toe dat er een receiver tussen zit.

En er is niks veranderd aan instellingen of iets dergelijks. Alle andere bronnen die via de receiver lopen hebben dit probleem niet.

Hoe kan ik nu nog van 5.1 geluid genieten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
de Reus
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels weet ik wat het probleem was.

Ziggo heeft de Next box een firmware update gegeven. Toen ging het fout mijn Pioneer VSX-922K receiver (2012) heeft al geruime tijd geen update gekregen van Pioneer en kan dus niet meer "praten” met de Ziggo next box. Inmiddels een nieuwe receiver hier staan Denon AVR-X4400H die nog regelmatig een update krijgt heeft dit probleem niet. Erg jammer want de Pioneer receiver werkte nog prima. Ik kan hem nu alleen nog maar gebruiken als een normale versterker. En Ziggo was dit werkelijk nog om de handshake sleutel te gaan vernieuwen? Ik snap dat wanneer er aan de stabiliteit, functies etc een upload komt maar handshake sleutel updates??? Kom op. En vervolgens tegen mij als klant liegen dat er geen firmware update is gedaan. Denk niet dat je al je klanten maar wat kan vertellen. Het is dat er geen andere goede alternatieven zijn voor mijn situatie anders was ik al lang geswitched.

ps. Ook een slechte zaak dat Pioneer erg snel stopt met firmware updates van hun producten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zit de next rechtstreeks op de tv of op de AV Receiver ?

de Reus
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, Deze zit rechtstreeks op de receiver. Heeft ook maanden zonder problemen gewerkt. Daarvoor had ik een Horizon Box/Mediabox XL die heeft ook probleemloos altijd met de receiver gewerkt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
de Reus wrote:

Hallo, Deze zit rechtstreeks op de receiver. Heeft ook maanden zonder problemen gewerkt. Daarvoor had ik een Horizon Box/Mediabox XL die heeft ook probleemloos altijd met de receiver gewerkt.

heb je de stroom er al 30 seconde vanaf gehaald ?

de Reus
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat is al gedaan.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
de Reus wrote:

Ja dat is al gedaan.

 

als je de next rechtstreeks op de tv aansluit werkt het geluid dan wel via arc hdmi?

de Reus
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja klopt maar alleen in 2.0 en niet 5.1 En dit is niet een setting of iets wat je kan instellen.

Ik heb het nu tijdelijk opgelost via spdif/toslink uit de mediabox next naar mijn versterker. Maar deze input had ik al in gebruik en moet hier weer wat anders op verzinnen maar uiteindelijk is de Ziggo next box het belangrijkste dat die werkt.

de Reus
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels weet ik wat het probleem was.

Ziggo heeft de Next box een firmware update gegeven. Toen ging het fout mijn Pioneer VSX-922K receiver (2012) heeft al geruime tijd geen update gekregen van Pioneer en kan dus niet meer "praten” met de Ziggo next box. Inmiddels een nieuwe receiver hier staan Denon AVR-X4400H die nog regelmatig een update krijgt heeft dit probleem niet. Erg jammer want de Pioneer receiver werkte nog prima. Ik kan hem nu alleen nog maar gebruiken als een normale versterker. En Ziggo was dit werkelijk nog om de handshake sleutel te gaan vernieuwen? Ik snap dat wanneer er aan de stabiliteit, functies etc een upload komt maar handshake sleutel updates??? Kom op. En vervolgens tegen mij als klant liegen dat er geen firmware update is gedaan. Denk niet dat je al je klanten maar wat kan vertellen. Het is dat er geen andere goede alternatieven zijn voor mijn situatie anders was ik al lang geswitched.

ps. Ook een slechte zaak dat Pioneer erg snel stopt met firmware updates van hun producten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic