@Bert volgens mij stuurt ks nu een mini (bij tv start) en een next (bij complete/complete next) als je xl defect is en geen xl meer. de 7400/7401 worden nog wel aan monteurs geleverd voor als je ter plekke een box moet swappen. volgende stap vanuit ziggo zal vast zijn dat ze pro actief alle xl's uit het veld gaan ruimen net zoals nu met de oude modems gebeurd. die oude arris next krijgen wij (ik) inmiddels ook niet meer, diegene had dan geluk dat de monteur nog een oude next had liggen. die nieuwe ab is leuk, maar kreeg laatst met geen mogelijkheid die nieuwe ab gekoppeld aan de tv met een next v1 (geluidknop deed het niet, zelfs niet met modelnummer van tv handmatig ingetoetst op next), moest toen dus die oude ab pakken en koppelen. zou inderdaad fijn zijn als ziggo de arris aansluitingen op die van de humax kan krijgen.
die connectbox van arris daarintegen vind ik wel minder fijn dan de compals, die arris is net ff wat gevoeliger als er een klein ding mis is met het signaal heb ik het idee