1
Vraag
2
Reageer en help mee
Klantnumm3r

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

AUX Out verdwenen bij de MediaBox Next

Bij mijn MediaBox Horizon zat de ingang ‘AUX out’. Hierin zat een Bluetooth receiver van mijn draadloze koptelefoon. Echter is mijn horizon vervangen door de MediaBox Next, maar deze heeft niet de ‘AUX out’ maar de ‘audio optical out S/PDIF’.  Ik kan dus niet meer mijn koptelefoon aansluiten is hier een oplossing voor?

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Koop een Toslink  omvormer.

Toslink omvormer - Google Zoeken

Van digitaal naar analoog, niet andersom.

Klantnumm3r
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, alleen kan toch niet zo zijn dat ik 20 euro moet betalen als deze functie ineens weg is. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

het is niet slim en ook tegen de huisregels om je klantnummer als gebruikersnaam te gebruiken.

een moderator kan de gebruikersnaam voor je aanpassen.

 

helaas zit op de Humax next geen analoge audio uitgang. waardoor er helaas niks anders op zit dan een converter te gebruiken.

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ja, dat kan zeker. Denk even aan de koptelefoon aansluiting op een mobiel.

Ook bijna verdwenen.

 

Als er een betere of vaker gebruikte oplossing is dan zal een fabrikant dat soort extra's weglaten.

Als je een Next van de eerste generatie hebt zoals ik dan kun je de scart uitgang gebruiken.

Als je een Mini had gekozen dan was er zelfs geen optische uitgang meer geweest.

Voor sommigen heet dat vooruitgang voor anderen achteruitgang.

 

Ziggo gaat er simpel vanuit dat je hun apparatuur ergens op aansluit en dat dat apparaat de benodigde aansluitingen heeft voor de klant.

De TV of receiver bijvoorbeeld.

 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien kan een moderator jou een Arris geven, ik vind het jammer dat die zo weinig word uitgeleverd.De Arris heeft wel jack/aux(en ook scart).

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

volgens mij heeft ziggo geen arris meer en mocht ze die wel hebben  bieden ze geen keuze mogelijkheid aan helaas

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ziggo stuurt die arris niet meer. het gekke is dat er gecommuniceerd werd dat humax nu ook nexten ging maken zodat ziggo niet afhankelijk was van 1 partij en vervolgens is partij 1 aan de kant geschoven voor partij 2, waardoor je dus... maar 1 partij hebt + een kastje met minder poorten wat voor veel mensen vervelend is en op extra kosten worden gejaagd.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Vanaf het begin waren er leverings problemen met de Next van Arris. Ik kan me voorstellen dat je dan naar een alteratief gaat zoeken. Blijkbaar is er een goed alternatief. Zal ook goedkoper zijn. Dat stop je met Arris.

Ziggo en/of Humax zijn alleen een beetje doorgeschoten met het optimaliseren en hebben net iets teveel weggehaald. Voor veel mensen niet erg maar voor sommigen wel.

Dat zal een keuze geweest zijn. 

Dat je niet kunt kiezen welke je krijgt als er twee types uitgeleverd worden is ook niet nieuw.

Ik kreeg ooit de oude 7400 ipv de al lang uitgerolde 7401. Kon ook niet kiezen.

 

Een tijdje terug kon je gratis de voice AB aanvragen. Of je de grote of kleine wilt was geen keus. 

 

Misschien tijd voor een marktplaats waar abonnees een Mini kunnen ruilen voor een Next. Of een ander type Next.

Lijkt me best een optie te zijn gezien het aantal vragen op dit forum.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

naja ik merk wel dat de humax een heel stuk lichter is 

niet zo gek ook als ze aansluitingen weglaten

en plus punt afstandsbediening verbruikt minder batterijen ook gelijk nadeel geen verlichting meer

en ook merk ik al kan dit placebo zijn dat de humax sneller aanvoelt tov de arris 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

tja, tegenwoordig word de 7401 niet meer aan nieuwe klanten geleverd natuurlijk. maar de 7400 word zelfs nog gewoon gemaakt en kan geplaatst worden door een monteur als iemand een tv heeft met alleen scart. dat ze helemaal van arris zijn afgestapt is gewoon zonde. of ze hadden die aux er gewoon op moeten laten, die is voor veel mensen met gehoorapparaat of oudere versterkers een groot gemis. ga maar aan een bejaarde van 80+ uitleggen dat ze een optical kabel moet kopen en aansluiten (als dat al kan op die gehoorapparaat ontvanger).. vind het gewoon rare keuzes die soms gemaakt worden

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

die van humax weegt inderdaad een stuk lichter en is inderdaad sneller. zowel de installatie als tijdens gebruik (merk je vooral in de menu's). die ab is puur de verlichting/zoekfunctie van ab wat anders is, daar kunnen de meeste mensen nog wel mee leven. een versterker niet meer kunnen aansluiten is een stuk vervelender

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

daarom raad ik iedereen een hdmi splitter met audio extractor te kopen reuze handig en geen last meer van eventuele audio sync problemen 

 

zelfs een goedkope van aliexpress werkte bij mij reuze goed met 4k 60hz hdcp 2.2 hdmi 2.0 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP  schreef:

naja ik merk wel dat de humax een heel stuk lichter is 

niet zo gek ook als ze aansluitingen weglaten

en plus punt afstandsbediening verbruikt minder batterijen ook gelijk nadeel geen verlichting meer

en ook merk ik al kan dit placebo zijn dat de humax sneller aanvoelt tov de arris 


De humax AB werkt ook op de Arris, er word zelfs eigenlijk alleen de Humax AB uitgeleverd omdat die op alle boxen werkt(XL, next arris, next humax, next mini).

@Gio2903volgens mij word bij een swap van een XL nog steeds zowel een G7400 als G7401 uitgeleverd, of zijn de G7401 inmiddels al op?Het is voor sommige dan misschien wel prettig dat er nog steeds een G7400 met scart word geleverd en gemaakt, gezien die alle aansluitingen heeft.

Trouwens, hier op het forum kwam laatst iemand die de verdwenen lichtfunctie niet fijn vond, toen heeft een monteur een Arris+oude AB geplaatst.

Waarom kan Ziggo geen nieuwe Humax die hetzelfde is als de Arris (IR/SCART/Jack)uitbrengen voor de mensen die graag dat willen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

vermoedelijk kost de oude arris meer dan de nieuwe humax next 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP  schreef:

vermoedelijk kost de oude arris meer dan de nieuwe humax next 


Dat zal inderdaad zo zijn.

Volgens mij word op de mini na eigenlijk bijna geen Arris apparatuur uitgeleverd.De compal word m.i veel meer uitgeleverd dan de Arris connectbox namelijk.Compal zal ook wel wat goedkoper zijn denk ik zo.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik ben blijkbaar al veel te lang abonnee. Heb een Next (Arris) en Connectbox (Arris).

De Mini heb ik weer ingeleverd anders had ik nog een derde Arris apparaat gehad.

Voor mij is er geen leven zonder Arris 😉

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik ben bij connectbox begonnen met de compal mijn oude next arris heb ik nog die heeft ziggo nooit terug gevraagd 

IMG_20220805_122433.jpg

 net zo goed als dat ik hier nog ergens die connectbox heb liggen ook nooit terug gevraagd 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP  schreef:

ik ben bij connectbox begonnen met de compal mijn oude next arris heb ik nog die heeft ziggo nooit terug gevraagd 

IMG_20220805_122433.jpg

 net zo goed als dat ik hier nog ergens die connectbox heb liggen ook nooit terug gevraagd 


Is die Arris defect?Raar dat ze dat soort dingen niet terugvragen.Zeker een compal connectbox kan prima hergebruikt worden.

Bij mijn moeder word het modem (ubee 1318) ook niet teruggevraagd, maar ik ga hem zeker wel retoursturen.Ik vind dat wel zo eerlijk.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

geen idee kan het niet echt meer testen volgens mij heb ik dit ding al best een tijd en geen adapter meer terug vonden tijdens het opruimen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic