1
Vraag
2
Reacties
Operations

Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

AQ kabels Ziggo, Soundbar naar tv werkt niet

Ik heb hier een Ziggo next box aangesloten op een Samsung 930 Soundbar.

 

De soundbar zit via de HDMI ARC poort op HDMI 3 (ook ARC) van mijn Samsung 65QN95.

 

Tv en soundbar vorige week binnen gekomen dus even snel aangesloten, maar nu wil ik het even goed / netjes doen met de juiste kabels.

 

Dus voor de duidelijkheid op dit moment werkt het met vrij oude HDMI kabels.

Ik heb nu een Audioquest Forest kabel met de uitgang uit de Ziggo box in de ARC HDMI poort van soundbar gedaan. De volgende Forest kabel zit met de uitgang in de soundbar en met de ingang in de Connect One box van de TV.

 

De kabels doen het als ik laptop => monitor doe gewoon.

 

Enige idee waarom dit niet werkt?

 

P.S. ik zegt uitgang en ingang op de HMDI kabels, dat hebben niet alle kabels. Voor zover ik weet hebben de wat duurdere kabels wel allemaal 1 poort voor uit en 1 poort voor 1.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Je moet de aansluitingen bij de soundbar wisselen.

Screenshot_20221128-170255.png

Bekijk in context

7 Reacties 7
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Je moet de aansluitingen bij de soundbar wisselen.

Screenshot_20221128-170255.png

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Ik meende dat (uiteraard zou ik bijna zeggen) geprobeerd te hebben, maar waarschijnlijk niet want dat is inderdaad de oplossing.

 

Maar dan gaat mijn curiosity knobbel toch een beetje jeuken 😛

 

Het is toch niet logisch? De TV kant op OUTPUT zetten en dus de INPUT in de Soundbar. Ik kan dat niet helemaal volgen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die pijltjes op die Audioquest kabels zijn een leuke toevoeging maar onzinnig. Dat drijft de prijs natuurlijk zover op. Het enige van belang is de kwaliteit van de koperdraad, en is de kabel highspeed en daarmee geschikt voor hogere data transmissie.

Een HDMI kabel is standaard bi-direcictioneel. 

ARC is in principe ingang en uitgang, dit laatste alleen voor Audio wat retour komt uit de TV.

 

Een mediabox sluit je daarom niet aan op de ARC van een soundbar die gaat op de HDMI in van de soundbar.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik geloof er ook niet in, maar ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n artikel helemaal uit de duim gezogen is.

 

https://hifi.nl/artikel/31079/De-grote-AudioQuest-HDMI-kabel-vergelijkingstest.html

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor een deel klopt het wel, ook bij Ethernet kabel maakt de kwaliteit van het koperdraad het verschil. Massief koper is altijd beter dan aluminium met een koperlaagje. 

 

Maar verguld of verzilverd maakt weinig verschil. Nu is goud wel de beste geleider.

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Ziggo next box zit in HDMI Soundbar. HDMI ARC Soundbar gaat naar HDMI ARC tv.

 

Startpost bevat een foutje.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Die vergelijkingstest is een mooi verkoop praatje.

 

Een goedkope, dure, vergulde, verzilverde, verchroomde goedwerkende kabel maakt voor de beeldkwaliteit niet uit. Gouden contacten oxideren niet, zilveren contacten wel. Kabels sluit je meestal aan en haal je  daarna bijna nooit meer los dus dat oxideren valt reuze mee en dan voldoet elke type contact. 

 

De kabel moet minimaal voldoen aan de HDMI specificaties van de ontvangende zijde. Een goed werkende goedkopere of dure kabel levert de video/audio stream af zoals het aangeleverd wordt. De video en audio worden digitaal (1 en 0) over de kabel verzonden waarbij de ontvangende zijde nog eventueel error correctie kan toepassen op de ontvangen bits. Lukt dat niet meer dan wordt je beeld over het algemeen blokkerig, spikkeltjes of geen beeld.

 

Een dure ten opzichte van een goedkope goedwerkende kabel kan het beeld dus niet verbeteren, scherper of vloeiender maken. De kabel(s) die Ziggo meelevert of verkoopt in de webshop zijn niet duur en voldoen prima.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic