1
Vraag
2
Reacties
KW1992

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AOP ontbreekt in aangekochte woning

Afgelopen januari hebben mijn vriendin en ik onze eerste woning aangeschaft. Onwijs verbouwd (o.a. vloer volledige begane grond verwijderd en vervangen) en zijn daarbij nergens de groene COAX tegen gekomen en ook geen AOP. Aangezien de kruipruimte volledig open lag hadden we deze wel verwacht.

Na veel speuren en ook bij buren te kijken waar hun AOP zit maar besloten om te gaan spitten in de voortuin. In de hele voortuin niet te vinden. Uiteindelijk bleek hij via de oprit af te takken naar de zijkant van het huis en daar was hij ook op meerdere plaatsen beschadigd.

Lijkt erop alsof de vorige eigenaar wat heeft zitten hannessen en uiteindelijk het AOP heeft verwijderd. Hij gebruikte zelf ook KPN.

Zelf ben ik al zo'n 6 jaar klant van Ziggo en had ik graag van de verhuisservice gebruik gemaakt. Kan Ziggo een nieuw AOP aanleggen in onze nieuwe woning en dan meteen in de meterkast (circa 10-12 meter bij huidige plek groene COAX vandaan). Vanuit de meterkast naar de woonkamer heb ik de elektricien reeds een COAX en data kabel laten trekken naar de woonkamer voor de aansluitingen aldaar.

Alvast bedankt voor de reacties!

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

En gekeken worden wat de beste weg is om dit in orde te maken, er zijn verschillende wegen, maar welke is het makkelijkst en het best, is even de vraag.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen voor de invulruimte van de gegevens:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Pasi

Level 19
  • 10552Posts
  • 507Oplossingen
  • 5933Likes

Aanvulling op @Bert's reactie:

Ja, Ziggo kan dit voor u oplossen en grote kans dat e.e.a. gratis is. Mocht het veel graaf werk zijn, dan zal Ziggo een extern bedrijf aansturen.

Ik verwacht overigens dat Ziggo de AOP afmonteert, direct daar waar de ( nieuwe ? ) groene coax het huis binnenkomt.

Wacht u op een Ziggo moderator, hij/zij kan dit voor u regelen.

Ps. Geheel vergeten : veel plezier met uw nieuwe huis !!!

KW1992
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, meteen gedaan!

KW1992
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Pasi, het meeste graaf werk is al gedaan. Loopt inmiddels bijna geheel een geul langs de voor- en zijkant van het huis omdat ik op zoek was naar de kabel.

De kabel gaat op dit moment dus niet meer het huis in maar ligt stuk in de grond helaas. Ik hoop dat hij verlengd kan worden en de meterkast in kan, daar een AOP, splitter erop, modem in de meterkast en met de aangelegde bekabeling kan ik dan in de woonkamer inpluggen voor data en laatste stukje coax naar de horizon/next box.

Ik wacht af wat de ziggo medewerkers zeggen!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6283Likes

Hey @KW1992. Welkom hier! 

Gefeliciteerd met jullie aangekochte woning! En goed om te lezen dat jullie ook hier graag weer van Ziggo gebruikmaken. Dan moeten we natuurlijk wel zorgen voor een aansluiting in de woning. 

Het lijkt me goed om hier een monteur langs te sturen die de situatie kan beoordelen en kijken hoe we dit zo snel mogelijk voor je kunnen realiseren. 

Zou je mij in een privébericht zowel je oude als je nieuwe postcode en huisnummer willen sturen? Ik heb beide nodig om hier werk van te kunnen maken :-). 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes

@KW1992 Mocht je niet weten hoe een privébericht te sturen:

Klik achter het Ziggo logo op Lycke Z haar naam en op de volgende pagina op: 

Een bericht verzenden.

KW1992
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke , heb helaas nog geen antwoord mogen ontvangen op mijn privébericht. Onze verhuisdatum komt helaas snel dichterbij dus ik hoop dat er snel een monteur langs zou kunnen komen 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6283Likes

Hey! Sorry, ik had geen melding gekregen van je bericht en was gister ook nog eens afwezig. Sorry sorry! Ik heb je een bericht terug gestuurd :-).