NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste Ziggo,
Bij het opnieuw aansluiten erop en eraf van een ziggo splitter merkte ik dat ik geen beeld meer had en geen internet dus totaal geen signaal meer.
Ik kwam erachter dat de coax aansluiting los zit en eigenlijk vast hoort te zitten en gesoldeerd van binnen in het kastje is maar dus los is.
Heb de coax aansluiting er weer een beetje in kunnen draaien en had gelukkig weer beeld maar moet echt vervangen worden.
Groeten,
W.P Goudriaan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt hier een storingsmonteur bestellen, dat is sneller: De storingsmonteur (ziggo.nl)
Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets en dat is wel duidelijk met deze aansluiting uit de vorige eeuw.
De 1e aansluiting met 1e splitter en 1e korte kabels is gratis.
Daarna kan de monteur één en ander ook hedendaags maken tegen kostprijs, maar dat kun je ook zelf doen, b.v. deze stekkers zijn niet afgesloten en kunnen 4G en 5G signalen keurig op je coax netwerk zetten met storingen in je internet en TV.
Lukt een afspraak maken niet, laat het hier weten, dan kan een moderator later op de dag of de dag daarna een afspraak inplannen.
Hallo,
WELKOM op deze openbare klant helpt klant community, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de drukte binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u vaak beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Echter, zonder uw gegevens kunnen ze natuurlijk niets doen, zet daarom uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, want daarmee kan een moderator uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
Deze AOP ( Abonnee Overname Punt ) is duidelijk verouderd en dient vervangen te worden. Omdat de AOP de verantwoordelijkheid is van Ziggo, zal Ziggo een gratis monteur langs sturen. Tevens zal de Ziggo monteur dan ook gelijk de splitter e.d. vervangen.
Overigens is die plastic coax stekker niet meer van deze tijd, want doordat deze niet is afgeschermd, is de kans groot dat via die stekker er allerlei stoorsignalen op de coax komen, waardoor o.a. de Ziggo Modem/Router slechter kan gaan functioneren en zelfs de gehele Ziggo verbinding ( dus internet, tv én telefoon ) kan uitvallen.
U kan hier wachten op een Ziggo mod, maar u kan ook de helpdesk bellen ( tst 1200 ) en daar aangeven dat uw AOP verouderd is en deze dient te worden vervangen.
Je kunt hier een storingsmonteur bestellen, dat is sneller: De storingsmonteur (ziggo.nl)
Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets en dat is wel duidelijk met deze aansluiting uit de vorige eeuw.
De 1e aansluiting met 1e splitter en 1e korte kabels is gratis.
Daarna kan de monteur één en ander ook hedendaags maken tegen kostprijs, maar dat kun je ook zelf doen, b.v. deze stekkers zijn niet afgesloten en kunnen 4G en 5G signalen keurig op je coax netwerk zetten met storingen in je internet en TV.
Lukt een afspraak maken niet, laat het hier weten, dan kan een moderator later op de dag of de dag daarna een afspraak inplannen.
de monteur zal een trisz plaatsen, de poa3iec is ook verouderd (ivm open radio-uitgang) en word gratis vervangen voor een poa254. de connector op de linker kabel is ook verouderd. mogelijk is de wandcontactdoos in de woonkamer (waar de tv op aangesloten is) ook verouderd, deze laten vervangen is wel kosten
Dat zou goed kunnen inderdaad hopen dat de aop in ieder geval snel vervangen word want ik heb nu weer even beeld en redelijk internet maar voor hoe lang is de vraag 🤕
Ja zal ik doen de aansluiting is nog van de bouw van het huis uit 1995/1996.
De connector zal inderdaad net zo oud zijn. En in de woonkamer is het ook van de bouw nog dus allemaal sterk verouderd 🤕
Bedankt!! Gr William
Moet hier dan nog een Ziggo moderator voor langs komen om een monteurs afspraak te maken? Of heeft @wil1iam-44 inderdaad toch zelf een afspraak gemaakt ?
Hi @wil1iam-44!
Fijn om te zien dat van zulk goed advies bent voorzien. Je hebt dit advies niet in de wind geslagen en zelf een afspraak gemaakt met de monteur. Werkt alles inmiddels weer naar tevredenheid?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.