1
Vraag
2
Reageer en help mee
MW076

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

AOP geschikt voor Mediabox XL i.v.m. Replay TV en opnames in de Cloud?

Beste lezer,

Na zelf uitstekend geholpen te zijn op dit forum, nu een vraag voor mijn ouders :

Zij hebben nog een Samsung SMT-C7140 en lopen steeds vaker tegen de beperkingen van het hebben van maar 2 tuners aan (bijvoorbeeld wanneer ze twee programma's op willen nemen van twee verschillende zenders en er een programma begint wat ze willen zien op een derde zender).

Ze willen dan ook, mede op mijn aanraden, overstappen naar de Mediabox XL.

Echter nu mijn vraag : Is hun huidige AOP hier wel geschikt voor?

De kabel komt binnen in de woonkamer en wordt via een Casema kastje gesplit in internet (onderkant) en TV & Radio (zie foto, de coax naar de Samsung zat er op deze foto even niet in). Ik hoor graag of er hier nog een monteur aan te pas moet komen of niet.

P.S. Qua Internet zijn ze wel up to date, ze hebben een Connectbox.

Mvg,

Martijn

7 Reacties 7
Steefb

Level 19
Expert
  • 14005Posts
  • 2719Oplossingen
  • 5809Likes

Deze hoort in het museum, die was in de casema tijd al oud.

Steefb_0-1628705041472.png

Zet je gegevens en die van je ouders in je profiel, dan kan een moderator actie ondernemen.

Plaats je gegevens niet hier openbaar. 

MW076
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste Steef, bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel geupdate.

Mijn ouders willen dat kastje met liefde afstaan voor een museum hoor 😁

Ik neem aan dat ze met 1200 kunnen bellen en ook zelf met Ziggo een datum en tijd kunnen afspreken voor een monteursbezoek?

Mvg,

Martijn

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 768Likes

Goedemorgen @MW076,

Fijn dat je goede ervaringen hebt met de Community! Je ouders helpen we natuurlijk ook graag, fijn dat Steef daarom al heeft meegedacht.

Zoals je zelf - en Steef- ook al vermoedde, is het AOP van je ouders niet helemaal up to date meer. Als ze straks een Mediabox XL gaan gebruiken, kan dat voor problemen zorgen. Dat willen we natuurlijk voorkomen!

Een AOP vervangen kan een monteur kosteloos doen. Ik ben daarom zo vrij geweest om voor komende dinsdagochtend (tussen 0800-1300 uur) een monteursafspraak te maken. Als dit onverhoopt niet schikt, dan kunnen ze via Mijn Ziggo deze afspraak makkelijk verplaatsen. Of bellen mag natuurlijk ook 🙂

MW076
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste @Erik P,

Bedankt voor het al zo snel maken van de afspraak met de monteur!

Alleen wel jammer (kan jij natuurlijk niet aan doen) dat de mail die ze daar over kregen een standaardmail is waarin gesproken wordt over een storing die moet worden verholpen en dat dit ze €50,= gaat kosten, waardoor ze vooral eerst even in de war waren in plaats van blij dat er al zo snel een monteur komt (zijn ze uiteindelijk wel).

Ik heb ze verzekerd dat het AOP kosteloos aangepast gaat worden.

Mvg,

Martijn

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

Dat kan ik begrijpen! Wij kunnen de mail helaas niet aanpassen, maar fijn dat jij het even uitgelegd hebt! We horen graag hoe de afspraak is verlopen a.s. dinsdag. 

MW076
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Sorry voor de verlate reactie, bijgevoegd de "after" foto.

Zolang er nog radio via de kabel komt, zit het nog even zo met twee splitters.

Alles is naar wens verlopen, bedankt nogmaals aan alle betrokennen 🙂

Mvg,

Martijn

2021-08-21 16.03.00.jpg

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1258Posts
  • 199Oplossingen
  • 473Likes

Wat aardig dat je een terugkoppeling post, @MW076 . Dat wordt zeker gewaardeerd. Dit ziet er inderdaad stukken beter uit. Jij ook bedankt dat wij via deze weg je ouders hebben mogen helpen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic