Eastersee

Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

AB Next mini werkt soms niet/blijft hangen

Heb al een paar maanden een next mini. Over het algemeen goede werking alleen de laatste tijd vaker storingen met de afstandbediening.


Wat doet hij? Soms reageert de next ineens niet terwijl de volumetoetsen het wel doen naar de TV.

Het witte lampje blijft dan ook een paar keer knipperen (langer dan normaal).

Soms werkt het ineens weer, soms hangt alles.


Ik moet dan eerst de AB weer koppelen aan de next voordat het werkt.


Heb inmiddels de box terug gezet naar fabrieksinstellingen. nieuwe batterijen in de ab gedaan, andere ab (van de next van zolder) gebruikt. De helpdesk heeft de box ook al van afstand gereset. Bij alles blijft het probleem zich voordoen.

 

Heeft iemand nog een idee? Heb zelf het idee dat de box soms erg druk is met 'dingen' waardoor de snelheid dramatisch inzakt waardoor hij niet reageert. De box is overigens aangesloten op wifi, de testen daarvan zijn goed en goed genoeg voor 4K volgens de box.

 

Ik hoop eigenlijk dat meer mensen dit aan de hand hadden zodat er een oplossing komt , dit is erg frustrerend.

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Soms wil het nog helpen om de batterijen er een uur uit te laten of een nachtje, geen resultaat, laat het hier weten, dan zal er een nieuwe moeten komen.

Eastersee
Topicstarter
Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

Ik heb nu de AB van de 2e mini gekoppeld, deze lijkt het tot op heden probleemloos te doen,

vermoedelijk dus de AB...

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Die vervangen is zeker een optie, dan is natuurlijk wel de vraag: hoe doet deze afstandsbediening het op de 2e Next Mini? Als dat probleemloos gaat, dan hoeven we deze niet te vervangen. Ik hoor het graag en zet bij problemen graag een nieuwe voor je klaar!

Eastersee
Topicstarter
Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

Inmiddels is het probleem weer voorgekomen. Zojuist blijft de nextbox weer hangen, dus ook met de andere afstandsbediening.

 

ligt dus niet aan de AB 😞

 

De box reageert niet en de tv wel op alle tv gerelateerde functies..

Harold

Level 9
  • 299Posts
  • 20Oplossingen
  • 58Likes

Is er mogelijk een stoor bron in de buurt dus het signaal tussen de ab en de Next mini verstoord? Staat de Next mini naast modem met WiFi of Bijv ander signaal dat in de buurt wordt uitgezonden ? 

Eastersee
Topicstarter
Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

De next moet telkens weer gekoppeld worden aan de afstandsbediening. Hij stopt ineens met werken (op next). Nadat je gekoppeld hebt dan gaat het voor een klein tijdje weer goed 😞

Eastersee
Topicstarter
Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

Het probleem is nu ook met de andere afstandsbediening. Enige

oplossing is de next opnieuw te koppelen. Blijkbaar onthoud hij het niet ? Irritant is het in ieder geval wel. Het betreft de box met laatste cijfers in het serienummer: 674006 Box draait op 4.44

Eastersee
Topicstarter
Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

@Jos Ik verwacht t probleem in de mini, wat te doen ?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Wat vreemd dat de Next Mini na verloop van tijd niet meer reageert en de enige tijdelijke oplossing een nieuwe koppeling is. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat de Next Mini niet meer reageert? Heb je de andere box ook via wifi aangesloten of met UTP? Om de verbinding uit te sluiten kun je de Mini's eens omdraaien. Daarmee sluit je wellicht de verbinding uit, maar ook omgevingsfactoren zoals @Harold vermoedt.

flippo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is wat de Ziggo monteur ons vertelde. De enige mogelijke stoorzender is de tv, die ook op wifi werkt om apps als Netflix, YouTube ed te kunnen weergeven. Het probleem blijft, AB blijft loskoppelen. TV van wifi afhalen is geen optie, lastig probleem. Iemand een suggestie of ervaring?

marzso

Level 5
  • 64Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Ook sinds vanavond blijft de mini hier nu hangen. Ik kan niet in het menu of een ander kanaal opzetten. Is sinds de update van de mini of er is gewoon een storing bij Ziggo. De afstandbediening werkt wel gewoon dus ligt niet aan de batterijen lijkt mij. Er is nooit een probleem geweest met de afstandbediening dus 'de TV als stoorzender' heeft hier niets mee te maken. Even de stroom van de mini halen en/of de batterijen van de AB vernieuwen geeft even weer het menu maar daarna loopt alles weer gelijk vast

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @marzso , wat irritant dat je tegen dit probleem aanloopt.
 

Ik begrijp uit je bericht dat het lampje op je afstandsbediening wel gaat branden zodra je een knop indrukt. Ervaar je deze vastlopers ook bij een bepaalde handeling? Bijvoorbeeld wanneer je naar de apps gaat, of bij het selecteren van een programma om terug te kijken.
 

Ik ben ook benieuwd of je deze herstel-stappen al hebt doorlopen sinds dit probleem naar voren is gekomen bij je.

Bas67

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. 1 keer per dag werk ineens de afstandsbediening niet meer. Volume kan ik wel blijven regelen. Lampje op de afstandsbediening licht wit op bij het indrukken van een toets. Als ik stekker van de Next mini kortstondig  uit stopcontact haalt, gaat tie het weer doen als ik de stekker er weer in doe .

Uitgelicht topic