Hoi allemaal,
Na tientallen pogingen om mijn soundbar middels CEC-ARC aan te sluiten heb ik de hoop opgegeven dat dit nog goed gaat komen. Het gaat ook maar om een simpele opstelling.
Ik heb de soundbar nu aangesloten op de TV met de ouderwetse 3,5mm stekkers (analoog dus).
Op zich is het geluid prima.
Nu heb ik wel het fenomeen dat de afstandsbediening van de next-mini niet 100% werkt met de soundbar.
Geluid harder en zachter gaat prima (blijkbaar via infrarood want CEC staat uit ?), maar de Nextmini-AB schakelt de soundbar niet aan of uit.
Een luxe probleempje, maar toch 😉
Ik heb de juiste soundbar geconfigureerd in de next (op type nummer) maar dat werkt dus niet volledig.
Het gaat om een Solara SBO680.
Herkent iemand dit probleem ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat je beste kan doen met de sound bar is het volgende
Ik heb een Optische Audio Kabel van de TV naar de Sound Bar gedaan en dan uitgang van TV Instellingen op
Optische Audio Uitgang, dan pakt de sound bar alle apparaten in plaats van 1.
De aan en uitknoppen van de Next, je hebt als je op de Home knop en ga naar tabblad Systeem en vervolgens klik je de optie Eén knop voor aan- en uitzetten die zet je op AAN
Dan zou het goed moeten gaan, lukt dit niet, kan je altijd nog fabrieksinstelling klikken en herstel uitvoeren, dan wordt de software er weer fris opgezet.
Opname's blijven bewaard ( ik zeg onder voorbehoud ) alleen inloggen van Apps die moet je weer invoeren.
Dank.
Helaas heeft de tv geen optische uitgang, dus dat gaat niet lukken 😞
Peter
@Dave heb jij nog een idee? 😄
Helaas niet @Madelon de Optische Audio Kabel werkt niet geen uitgang, Misschien even HDMI instelling bij geluid en uitgang proberen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.