1
Vraag
2
Reacties
pvkan

Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

AB Next mini schakelt soundbar niet aan/uit

Hoi allemaal,

Na tientallen pogingen om mijn soundbar middels CEC-ARC aan te sluiten heb ik de hoop opgegeven dat dit nog goed gaat komen. Het gaat ook maar om een simpele opstelling.

Ik heb de soundbar nu aangesloten op de TV met de ouderwetse 3,5mm stekkers (analoog dus).
Op zich is het geluid prima.

Nu heb ik wel het fenomeen dat de afstandsbediening van de next-mini niet 100% werkt met de soundbar.
Geluid harder en zachter gaat prima (blijkbaar via infrarood want CEC staat uit ?), maar de Nextmini-AB schakelt de soundbar niet aan of uit.
Een luxe probleempje, maar toch 😉
Ik heb de juiste soundbar geconfigureerd in de next (op type nummer) maar dat werkt dus niet volledig.
Het gaat om een Solara SBO680. 
Herkent iemand dit probleem ?

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24794Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8089Likes

Wat je beste kan doen met de sound bar is het volgende

Ik heb een Optische Audio Kabel van de TV naar de Sound Bar gedaan en dan uitgang van TV Instellingen op 

Optische Audio Uitgang, dan pakt de sound bar alle apparaten in plaats van 1.

De aan en uitknoppen van de Next, je hebt als je op de Home knop en ga naar tabblad Systeem en vervolgens klik je de optie Eén knop voor aan- en uitzetten die zet je op AAN

Dan zou het goed moeten gaan, lukt dit niet, kan je altijd nog fabrieksinstelling klikken en herstel uitvoeren, dan wordt de software er weer fris opgezet.

Opname's blijven bewaard ( ik zeg onder voorbehoud ) alleen inloggen van Apps die moet je weer invoeren.

pvkan
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank.

Helaas heeft de tv geen optische uitgang, dus dat gaat niet lukken 😞

Peter

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 420Likes

@Dave heb jij nog een idee? 😄 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24794Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8089Likes

Helaas niet @Madelon de Optische Audio Kabel werkt niet geen uitgang, Misschien even HDMI instelling bij geluid en uitgang proberen

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@pvkan Heb je hetgeen wat @Dave voorstelt nog uitgeprobeerd? Wij horen het graag!