1
Vraag
2
Reacties
Han147

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

A-synchroon beeld en geluid met sonos playbar

Ik heb het probleem dat mijn beeld en geluid, naarmate de tv langer aanstaat, steeds meer a-synchroon gaan lopen.
Ik heb een Samsung UE48HU7500 en de SONOS PLAYBAR.
Ik heb dit probleem sinds ik de horizonbox heb. Voorheen had ik een Samsung ontvanger die dit probleem niet had!
Dus hoe langer de tv aanstaat hoe meer verschil tussen beeld en geluid.
Wanneer ik de tv uitschakel(de horizonbox blijft aan) en weer opnieuw inschakel lopen beeld en geluid weer synchroon.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dag Han,

Ik zou de vraag eens in het Sonos forum plaatsen, via de Sonos app van iOS, Android, PC of Mac kan je ook eea instellen:

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3846/~/geluid-en-beeld-lopen-niet-synchroon

Bekijk in context

8 Reacties 8
Irdon

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Voor zover ik begrepen heb kan je op de horizonbox het geluid instellen.
Zie dit topic: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/spraak-en-beeld-soms-niet-synchroon-11681

Mvg,
Irdon
Han147
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Irdon,

Dat klopt. Maar daar heb ik niks aan aangezien het beeld en geluid langzaamaan steeds meer a-synchroon gaan lopen(hoe langer de tv aanstaat hoe meer verschil tussen beeld en geluid!). Als het continu hetzelfde is dan kun je dit inderdaad aanpassen.

Groet,

Han
Irdon

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Han,

Hoe is alles aangesloten? Is de Sonos met tulp, hdmi of met spdif aangesloten?

Mvg,
Irdon
Han147
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De playbar is met spdif verbonden met de tv.
En de Horizon met een hdmi verbonden met de tv.
Ik wil namelijk ook gewoon het geluid van de playstation en de wii via de playbar.

Met vriendelijke groet,

Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hoi,

Ik zou de bij de settings vd Horizon het volgende uitzetten:

Dolby Digital Output - Uit
HDMI-Audio Synchronisatie - Uit
Audio synchronisatie - Uit

Vervolgens de audio synchronisatie via je tv afregelen
HanvanGemert

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi mguzz,

Dit heb ik geprobeerd maar werkt ook niet.
Ik heb nu een ander account omdat ik bij de andere niet meer in kon loggen, geen idee waarom.
Ik ben dus eigenlijk Han147

Ik heb vanmiddag ook weer contact gehad met ziggo hierover.
Ze hebben zelf ook echt geen idee wat het probleem is

Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dag Han,

Ik zou de vraag eens in het Sonos forum plaatsen, via de Sonos app van iOS, Android, PC of Mac kan je ook eea instellen:

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3846/~/geluid-en-beeld-lopen-niet-synchroon
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Je kunt ook via de Sonos bar nog sync instellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic