1
Vraag
2
Reacties
Ironike

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

5500C aansluiten op stereo

Hoi allen, 

 

Om over te schakelen naar digitale radio wil ik mijn humax 5500C direct aansluiten op mijn stereo (we hebben en willen geen TV daar). Op de stereo zit alleen een aux ingang (jack plug). Op de Huamx 5500C zitten drie uitgangen: optisch (SPDIF), HDMI en SCART (mini din). 

 

Ik heb de scart aangesloten op de aux in via SCART naar tulp en dan een snoer van tulp naat jack. De humax  5500C zet ik op een radio signaal (gecontroleerd met een monitor op de HDMI aanlsuiting). Helaas krijg ik op z'n best een stevige brom op mijn stereo. Ik gebruik wat oude componenten, dus wellicht functioneerd daar iets niet. 

Bij het bellen met ziggo klantenservice echter geeft de medewerker aan dat met de 5500C niet een directe aansluiting ter maken is met een stereo. Naar mijn idee (zonder echt volledig te snappen wat die 5500C doet) zou het wel moeten kunnen. 

 

Op dit forum (en ook elders, maar daar heb ik geen linkjes meer van) dat het wel zou moeten werken (de geaccepteerde oplossing in onderstaande link werkt dus voor mij niet, maar sommige oplossingen lijken te suggereren dat wat ik wil wel zou moeten kunnen). 

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Koptelefoon-slechtorende-aansluiten-op-Humax-5500C/m-p/14630#...

 

Nu is mijn vraag of het technisch zou moeten kunnen werken (bijvoorbeeld met een actief element dat SPDIF omzet naar tulp), of dat de klantenservice gelijk heeft en dat het audio signaal niet direct uit de 5500C te halen is.

Voor de volledigheid: In dat geval weet ik wat mijn mogelijkheden (toch via een TV, of via de digitale radio ontvanger) zijn, maar die zijn wat prijziger. 

 

Groeten, 

Igor van Elsen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik zie ook niet in waarom de verbinding niet zou kunnen werken. Anders dan dat het nu aangesloten is zal niet eenvoudig gaan.

Als het alleen brom is dan lijkt er een verbinden te zweven. Vaak de aard draad. Brom kan ook komen als beide apparaten op een verschillende stroom groep zitten. Soms helpt het om de stekker 180' te draaien in het stopcontact. 

Blijft de bron dan zou een optische omzetter een oplossing kunnen zijn. Dan is het aard probleem weg. 

 

Probeer eerst de verbindingen zelf nog een keer te checken. Vooral de miniscart. Het kan zijn dat de aansluitingen niet bij elkaar passen.

Met 3.5mm en tulp kan er niet veel mis gaan. De miniscart kan wel eens net even anders aangesloten zitten dan bij andere miniscarts. Probeer alle tulp aansluitingen 1 voor 1 om te zien of er twee geluid geven en 1 niet. 

Voorbeeld: https://www.onlinekabelshop.nl/mini-din-9-pins-tulp-composiet-3rca-kabel-0-20-meter

Deze werkt bijv. niet met de Ziggo Next.

Bekijk in context

6 Reacties 6
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik zie ook niet in waarom de verbinding niet zou kunnen werken. Anders dan dat het nu aangesloten is zal niet eenvoudig gaan.

Als het alleen brom is dan lijkt er een verbinden te zweven. Vaak de aard draad. Brom kan ook komen als beide apparaten op een verschillende stroom groep zitten. Soms helpt het om de stekker 180' te draaien in het stopcontact. 

Blijft de bron dan zou een optische omzetter een oplossing kunnen zijn. Dan is het aard probleem weg. 

 

Probeer eerst de verbindingen zelf nog een keer te checken. Vooral de miniscart. Het kan zijn dat de aansluitingen niet bij elkaar passen.

Met 3.5mm en tulp kan er niet veel mis gaan. De miniscart kan wel eens net even anders aangesloten zitten dan bij andere miniscarts. Probeer alle tulp aansluitingen 1 voor 1 om te zien of er twee geluid geven en 1 niet. 

Voorbeeld: https://www.onlinekabelshop.nl/mini-din-9-pins-tulp-composiet-3rca-kabel-0-20-meter

Deze werkt bijv. niet met de Ziggo Next.

Ironike
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel! Dat bevestigt minstens mijn indruk van hoe het zou moeten werken. Als volgende stap ga ik mijn oude scart verbinding vervangen voor iets nieuws. Met name de kabel die in je link staat.

Ik laat weten hoe het gaat. De levertijd is enkele dagen dus het duurt een aantal dagen voordat ik hier weer reageer. 

Groeten. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Je moet gewoon ziggo zo'n kabeltje vragen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ziggo vragen om zo'n kabeltje kan. Als ze de 5500c als decoder hebben gehad in een abonnement.  Dan zal er waarschijnlijk wel een verloop zijn. 

Proberen kan. Ik denk echter dat het kabeltje al besteld is door TS.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Is het gelukt met de nieuwe kabel @Ironike ? 🙂 

Ironike
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De leverancier laat nogal op zich wachten. Ik kan het pas over een week ophalen.

Als het daarna lukt (of niet) laat ik het hier weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic