Beste audio freaks.
Wat betreft audio en video sta ik mijn mannetje wel.
Ben namelijk zelf cameraman, video editor en audio nabewerker. Ook in 5.1
Bij mijn oude horizon box had ik 5.1 coaxiaal uit.
Dit werkt na wat instellingen op de horizon box perfect.
De Maxbox heeft alleen tochelink (optische) uit. Het glasvezel kabeltje met het rode lichtje.
Welke instelling ik ook gebruik (het zijn er 3) te weten,
1 zet altijd om (wanneer iets stereo is hoor je niks)
2 volg aanbod. (meest voor de hand liggende omdat je dan binnen krijgt wat aangeboden wordt)
3 uitgeschakeld. (je hoort geen 5.1 wanneer dit alleen in 5.1 uitgezonden wordt.
Tevens heb ik de nieuwe tochlink kabel gebrobeerd op mijn blu-ray speler en dat werk prima in 5.1
Echter op de maxbox niet. Ik wil graag weten of het er voor de fun en de lol op zit of dat 5.1 ook echt werkt op de maxbox. Netflix welke altijd in 5.1 uitzend is stereo via de maxbox en via mijn smart tv app netjes 5.1
Graag een duidelijke terugkoppeling.
Alvast dank voor het meedenken.
Met vriendelijke groet, Giron
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Willem-A wrote:
Het wonder is geschiede. Er is DD 5.1 geluid! Wel jammer ook weer, want nu loop je wel die fraaie korting mis @Giron …
Maar ik zie dat ook jij nog en fraaie THX receiver hebt.
Het gaat mij niet om de korting.
Prima als ze 5.1 aanbieden en het 2.0 is.
Maar als het werkt betaal ik er graag voor hoor.
Tja, die Pioneer is echt een varken/monster van een versterker.
Recent nog viel bij een testje 3 huizen verder de pleebril naar beneden.
Ronihd wrote:
Willem-A wrote:
Het wonder is geschiede. Er is DD 5.1 geluid! Wel jammer ook weer, want nu loop je wel die fraaie korting mis @Giron …
Het wonderlijke is dan wel dat er 1e enorm op Ziggo en de Next word afgegeven en uiteindelijk blijkt zijn kabeltje stuk te zijn……….
Er wordt niks afgegeven op ziggo. het is uiteindelijk zelf dat ziggo door de telefoon vertelde dat er software problemen waren. niet wetende dat dat kabeltje wappie was. Waar je ook niet vanuit gaat als dat kabeltje bij alle andere bronnen gewoon zijn werk goed doet
bloemen64 wrote:
Hij had het gisteren al hoor 😉
Giron wrote:
Ronihd wrote:
Willem-A wrote:
Het wonderlijke is dan wel dat er 1e enorm op Ziggo en de Next word afgegeven en uiteindelijk blijkt zijn kabeltje stuk te zijn……….
Er wordt niks afgegeven op ziggo. het is uiteindelijk zelf dat ziggo door de telefoon vertelde dat er software problemen waren. niet wetende dat dat kabeltje wappie was. Waar je ook niet vanuit gaat als dat kabeltje bij alle andere bronnen gewoon zijn werk goed doet
Ben ik niet echt met je eens de toon van je postings waren niet zo positief…...
Ronihd wrote:
Giron wrote:
Ronihd wrote:
Willem-A wrote:
Ben ik niet echt met je eens de toon van je postings waren niet zo positief…...
Dat is toch logisch als je dik 80 euro betaald en het werkt niet!
Daarbij is het nadeel van platte tekst dat je dat op verschillende manieren op kunt vatten.
Maar we gaan nu off topic denk ik. Ik ben in ieder geval blij dat er zoveel reactie en hulp is aangeboden en dat alles nu werkt. Dank aan jullie allemaal.
Ronihd wrote:
Willem-A wrote:
Dat komt natuurlijk ook wel omdat er best wel veel mis is met de Next. Daar kunnen we niet omheen. Dus wat dat betreft is de kritiek vaak wel terecht. Nu lag het even anders, maar ja, een defect kabeltje… Dat kunnen we nu zeggen, maar als je leest dat @Giron ook al andere apparaten had uitgeprobeerd op datzelfde kabeltje, er dan vanuit gaande dat dit ook zo is, en de toslink blijkt dan goed te werken denk je er niet aan dat daar wat aan mankeert. Tja, dan probeer je wel eens wat anders en dan blijkt het toch het kabeltje te zijn.. Achteraf… Vul maar in.
Maar ik ben het eens dat het bericht rond de vergoedingen etc. hier beter niet geplaatst had kunnen worden. Dat komt toch weer als foutieve info op het Internet terecht. Maar ook dat is niet te voorkomen.
Ronihd wrote:
….de toon van je postings waren niet zo positief…...
Mag men dan alleen wat over Ziggo zeggen, als dat positief is? Het moet niet fraaier worden.
Als Ziggo mij zou betalen, ja, dan zouden ze misschien kunnen bepalen wat ik over Ziggo zeg.
Maar aangezien dat bij mij niet zo is, mag ik hier alles zeggen wat ik wil, zolang dat in overeenstemming is met de hier geldende regels. En volgens mij eist Ziggo niet dat ik in ieder draadje de loftrompet over Ziggo moet steken.
Pasi wrote:
Ronihd wrote:
….de toon van je postings waren niet zo positief…...
Mag men dan alleen wat over Ziggo zeggen, als dat positief is? Het moet niet fraaier worden.
Als Ziggo mij zou betalen, ja, dan zouden ze misschien kunnen bepalen wat ik over Ziggo zeg.
Maar aangezien dat bij mij niet zo is, mag ik hier alles zeggen wat ik wil, zolang dat in overeenstemming is met de hier geldende regels. En volgens mij eist Ziggo niet dat ik in ieder draadje de loftrompet over Ziggo moet steken.
NEE ik werk NIET bij Ziggo en word er ook niet door betaald…...en uiteraard mag je binnen de normen je zeker negatief uitlaten over Ziggo.
Maar als ik puur in het algemeen kijk wat Ziggo mijn bied hardware en software matig en een zeer goede stabiele internet verbinding die altijd snel is dan hoor je mij niet mopperen.
Dit topic ging over het niet functioneren van 5.1 via de next decoder en uiteindelijk was het kabeltje van TS kapot.
Iets minder van de toren blazen zou dan ook de discussie wat leuker houden…..
Ik post hier om mensen te helpen met mijn 40 jaar expertise en dat vind ik leuk om te doen en houd mij ook bij de les.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.