1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marcomarianne

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

5.1. Surround sound next

Ik heb nu al weken de next in huis maar ben erg on tevreden. 
er komt gewoon geen 5.1 geluid uit. 
pook na de laatste update niet. 
Mijn oude mediabox die deed dat wel. 
Hoe je de next ook instelt het geluid is gewoon slecht. 
Als ik naar tv kijk heb ik nog nooit de achterspeakers gehoord. 
Wanneer is ziggo van plan hier wat een te doen?

Ik betaal elke maand een hoop geld en daar verwacht ik ook voor dat het werkt.

Marco 

 

14 Reacties 14
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik wil niet zeggen dat het geluid goed is maar kan niet ontkennen dat er uit alle speakers geluid komt. Vooral tijdens de reklame blokken bij commerciele zenders.

Zie je wel alle kanalen aangestuurd worden op je receiver? Als ik de Next direct op mijn TV aansluit dan laat mijn TV alleen stereo door. Het maakt daarom niet uit hoe ik de Next instel. Daarom zit bij mij de Next op de receiver aangesloten en de receiver op de TV via de ARC aansluiting.

Mijn indruk is dat het geluid vooral uit de center speaker komt. 

Luisteren naar Dancing on ICE en the Voice kun je inderdaad beter op standje "stereo" doen dan op "volg"

Heel jammer. Misschien krijg je medestanders om het geluid te verbeteren. Ik heb verbetering van de geluids afdeling van de Next al een tijdje opgegeven.

Een 1:1 vergelijk van TV 5.1 geluid en Next 5.1 geluid is heel duidelijk. Zouden niet eens vragen over moeten komen

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Marcomarianne wrote:

Als ik naar tv kijk heb ik nog nooit de achterspeakers gehoord. 
Wanneer is ziggo van plan hier wat een te doen?

 

Een kapotte Next daargelaten, durf ik de stelling wel aan dat het aan je aansluitingen cq. instellingen ligt.  

rias

Level 4
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

de beschrijving bij de instelling van dolby audio zegt dat al het geluid word omgezet naar 5.1 geluid incl netflix maar helaas niet dus totaal geen geluid uit de achter speakers als ik netflix kijk op mijn blueray speler is alles top 5.1 dus en op next is het gewoon een verkapte stereo terwijl mijn systeem wel aangeeft dat de achter speakers actief staan maar er geen toon uitkomt al gebeld met ziggo met dit probleem en ik krijg als antwoord maar meneer bij onze opstelling zijn er geen problemen met dolby audio wij kunnen u niet helpen hiermee dus uit dit antwoord maak ik op dat het daar wel werkt maar nij mij niet ik heb het gevoel dat we een beetje worden mislijd door ziggo

rias

Level 4
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
MaxH wrote:
Marcomarianne wrote:

Als ik naar tv kijk heb ik nog nooit de achterspeakers gehoord. 
Wanneer is ziggo van plan hier wat een te doen?

 

Een kapotte Next daargelaten, durf ik de stelling wel aan dat het aan je aansluitingen cq. instellingen ligt.  


MaxH als ik jou was zou ik die uitdaging niet aan gaan dat ga je niet winnen mijn instellingen staan goed en ik heb het zelfde probleem 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
rias wrote:
MaxH wrote:
Marcomarianne wrote:

Als ik naar tv kijk heb ik nog nooit de achterspeakers gehoord. 
Wanneer is ziggo van plan hier wat een te doen?

 

Een kapotte Next daargelaten, durf ik de stelling wel aan dat het aan je aansluitingen cq. instellingen ligt.  


MaxH als ik jou was zou ik die uitdaging niet aan gaan dat ga je niet winnen mijn instellingen staan goed en ik heb het zelfde probleem 

Ik heb geen Netflix, dus daar kan ik niets over zeggen maar, bij veel (actie)films komt er echt voldoende(onafhankelijk van elkaar) geluid uit de achterspeakers. 
En inderdaad, aan de kwaliteit kan nog een hoop verbeterd worden.

rias

Level 4
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
MaxH wrote:
rias wrote:
MaxH wrote:
Marcomarianne wrote:

Als ik naar tv kijk heb ik nog nooit de achterspeakers gehoord. 
Wanneer is ziggo van plan hier wat een te doen?

 

Een kapotte Next daargelaten, durf ik de stelling wel aan dat het aan je aansluitingen cq. instellingen ligt.  


MaxH als ik jou was zou ik die uitdaging niet aan gaan dat ga je niet winnen mijn instellingen staan goed en ik heb het zelfde probleem 

Ik heb geen Netflix, dus daar kan ik niets over zeggen maar, bij veel (actie)films komt er echt voldoende(onafhankelijk van elkaar) geluid uit de achterspeakers. 
En inderdaad, aan de kwaliteit kan nog een hoop verbeterd worden.


dan weet ik niet hoe jij dat doet maar hier komt bij geen enkele zende cq film geluid uit mijn achter speakers

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
rias wrote:
MaxH wrote:

Ik heb geen Netflix, dus daar kan ik niets over zeggen maar, bij veel (actie)films komt er echt voldoende(onafhankelijk van elkaar) geluid uit de achterspeakers. 
En inderdaad, aan de kwaliteit kan nog een hoop verbeterd worden.


dan weet ik niet hoe jij dat doet maar hier komt bij geen enkele zende cq film geluid uit mijn achter speakers

Eigenlijk niks speciaals. Aangesloten cf. handtekening en ingeregeld met Audyssey. Maar bij mijn vorige Onkyo(handmatig) ook geen probleem.

Arribar

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zoals bloemen64 het  beschrijft  ervaar ik het ook. Het geluid komt erg nadrukkelijk uit de center speaker, Dit komt niet omdat deze te hard is maar de andere speakers te zacht. Het (totaal) volume is zo'n 50% minder dan van andere bronnen. Ik moet ook mijn oor soms tegen de achter speakers houden om te horen of ze iets doen. (maar ze doen het wel).

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Yep bekend Next probleem DD 5.1 pff.....echt niet goed waardeloos geluid fake 5.1 dit lijkt nergens op en is zo zeker niet goed zeker weten.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik heb een willekeurig voorbeeld opgezocht waarbij het geluid heel redelijk is en uit alle speakers komt.

Geen fake omzetting. Next audio stand op "volg aanbod” en dan via “movies & Series”  Ben-Hur afspelen. Vanaf het begin rondom geluid. Is dit er niet dan Next of receiver settings checken. De intro van Paramount is eigenlijk al voldoende.

 

Een tweede voorbeeld. De reklame omstreeks 18:05u (het eerste blok) in het programma Shownieuws op SBS6 vandaag 7 Januari. Vakantie Discounter, Seats & Sofa's, Toyota. Allemaal rondom geluid. Niet te missen. SBS6 is kwa geluid best goed. RTL doet minder zijn best.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Hier ook geen 5.1 geluid bij Netflix. Ondanks dat hij staat op zet alles om. Zal vanavond eens testen met volg aanbod etc. Alleen dan treedt de lipsync weer op bij regelmatig wisselen van bron. 
 

kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Bij ons staat de next op volg aanbod en de 5.1 bij netflix werkt zoals het hoort, ik heb hem alleen wel via een toslink aangesloten met de receiver

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes
superaart wrote:

Hier ook geen 5.1 geluid bij Netflix. Ondanks dat hij staat op zet alles om. Zal vanavond eens testen met volg aanbod etc. Alleen dan treedt de lipsync weer op bij regelmatig wisselen van bron. 
 

Ik herstel mij zelf even. Toch wel 5.1 geluid. Echter bij sommige kinder series geeft Netflix 5.1 aan maar komt er geen geluid uit de achter speakers. Bij our planet of you gaat het wel goed. Lineair tv ook 5.1.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Kan er al een conclusie getrokken worden?

De Next kan wel 5.1 maar sommige Apps zoals NF geven foute informatie.

@superaart en anderen met NF abonnement zoek in NF eens op "test patterns". Dan kun je in de zelf gekozen resolutie checken of alle speakers werken. De episodes van deze serie zijn de verschillende resoluties en framerates. Niet te laat in de avond checken als je geen last met je buren wilt krijgen. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic